שתף קטע נבחר

שטיינברג: "נוכל להגיע להישגים עם הגלשן החדש"

מאמן נבחרת הגלישה משוכנע שהחלפת דגם הגלישה האולימפי לא תפגע בספורטאים הישראלים: "אני מבין את האתגר וההזדמנות"

 

 

לאחר שהאסיפה הכללית של התאחדות השייט העולמית אישרה אתמול (ראשון) בברמודה את דגם ה-starboard ifoil כדגם גלשן הרוח למשחקים האולימפיים בפריז 2024, באיגוד הישראלי מתחילים להתכונן לשינוי.

 

מי שיוביל את הפרויקט בדגם החדש הוא גור שטיינברג, מאמן נבחרת הגברים, שחתום על חוזה לקראת המשחקים בבירה הצרפתית. "זה אתגר גדול", סיפר שטיינברג. "את הפריצה שלנו אני הובלתי ב-1993 כשנכנס דגם המיסטרל והשינוי גרם לנו להקדים את העולם בכמה צעדים. אני מבין את האתגר וההזדמנות. כמאמן שינוי הדגם עשה לנו טוב".

 

שחר צוברי, גור שטיינברג ויואב כהן חוגגים (צילום: פרטי)
שטיינברג עם שחר צוברי ויואב כהן(צילום: פרטי)

 

שטיינברג הסביר: "פיתחנו שיטות מתקדמות שאיפשרו לנו להתקדם ולהוביל. כבר באולימפיאדה הראשונה לאחר המעבר למיסטרל, הגענו למדליה באטלנטה 96'. המעבר ל-RSX לאחר הזכייה

ב-2004 היתה קשה אישית לגל פרידמן, אבל כנבחרת הצלחנו שוב לחזור עם המדליה של צוברי מבייג'ינג 2008".

 

אז למי טוב הדגם החדש?

"עוד קשה להגיד מה סגנון הגלישה. זה קצת שונה. הייתי בקפריסין לפני שבועיים והתנסיתי בו. הניל פרייד יותר מהיר, אבל בטווח רוחות הבינוניות הפויול יותר טוב, אבל לאט לאט זה יתפתח. יש לי חוזה עד פריז ואני הולך להוביל את הנבחרת שתעבור מהפך עוד חצי שנה".

 

מה יהיה עד אז?

"בשלב הראשון הנבחרת תמשיך כמעט ללא שינוי בהכנות לאליפות העולם בפברואר הקרוב, שתקבע את הנציג לאולימפיאדה. הנבחרת תתכנס לתקופה מאוד מאתגרת עם בחירת הנציג האולימפי ועד האולימפיאדה בטוקיו. בתקופה זו נהיה מחויבים להכנות אולימפיות מיטביות, כאשר האינטרס האישי של ספורטאי הנבחרת שלא נבחרו לאולימפיאדה יהיה לעבור ולרכוש מיומנות בדגם האולימפי הבא".

 

בסופו של דבר השינוי לטובתנו?

"אני משוכנע שבהמשך לתמיכה המשמעותית לפעילות ולציוד שהנבחרת זוכה היום, נוכל לעמוד ולחזור להישגיות ברמת מדליות גם עם המעבר לגלשן החדש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
גור שטיינברג
צילום: אורן אהרוני
מומלצים