מאמצים גם את המוח: הספורטאים שחושבים על היום שאחרי
מה הם לומדים בין האימונים לתחרויות, למה הם בחרו במסלול הזה ואיך הם משלבים בין העולם האקדמי לקריירה האינטנסיבית. קבלו את הספורטאים שלא מסתפקים במדליות, ומסתערים על התואר
בין תחרות לתחרות, אימון לאימון ופודיום לפודיום הם מעשירים את הידע שלהם וחושבים על היום שאחרי קריירת הספורט. קבלו הספורטאים הישראלים שפתחו את שנת הלימודים האקדמית ומסתערים על התואר
ענבל שמש (23), ג'ודוקא
מה אני לומדת: הנדסת תעשייה וניהול. התחלתי כשהשתחררתי מהצבא בשנת 2017. בחרתי בתואר הזה מאחר שהיה לי חשוב ללמוד מקצוע פרקטי ומאתגר שאוכל להשתמש בו ביום שאחרי הג׳ודו. אלו התחומים המעניינים אותי. כתלמידה בתיכון תמיד אהבתי את מקצועות המתמטיקה והמדעים, והניהול זה תחום שסיקרן אותי ללמוד.
איך אני משלבת את הלימודים עם חיי הספורט: השילוב של לימודי התואר והקריירה הספורטיבית הוא לא פשוט בכלל. אבל היה לי חשוב כן לשלב אותו. אני מתאמנת 2 יחידות אימון: אימוני טכניקה, אימוני קרבות, אימוני משקולות וריצות. בין האימונים יש טיפולי פיזיותרפיה ופגישות עם תזונאי ופסיכולוג. כמובן המון טיסות לחו"ל לתחרויות ומחנות אימונים. לכן אני בוחרת ללמוד בשיטה של הנחייה מקוונת במחשב. כלומר אני לא צריכה פיזית להגיע לשיעורים. אני יכולה לצפות בשיעור דרך המחשב בכל מקום שאני נמצאת בו בארץ או בעולם מתי שאני יכולה.
כיצד הלימודים מסייעים לי: גם את העבודות אני מגישה דרך האתר. בעצם אני צריכה להיות נוכחת רק במבחנים. הלמידה בצורה הזאת דורשת המון משמעת עצמית. כשיש לי בעיה תמיד אני נענת בחיוב ועזרה מצוות האוניברסיטה הפתוחה, אם זה בדחייה במועד הגשת העבודות או שינוי קורסים.
שי טולדנו (24), שחיין מים פתוחים
מה אני לומד: מדעי המדינה ויחסים בינלאומיים עם חטיבה בהיסטוריה של המזרח התיכון ולתרבויותיו. התחלתי ללמוד בגיל 21 מיד לאחר שחרורי מהצבא. בחרתי בתואר זה בראש ובראשונה כי הוא מעניין אותי, ושנית, אני חושב שהתואר יתרום לי המון בהמשך ואני מתכוון לעסוק בתחום כשאסיים את קריירת השחייה.
איך משלב את הלימודים עם הספורט: האוניברסיטה מסייעת לי רבות בשילוב הלימודים עם הספורט. ההנחיה היא יוצאת דופן, והמנחים והצוות המקצועי פשוט יוצאים מגדרם כדי לעזור ולסייע. אני בדרך כלל שוחה פעמיים ביום כל יום, בנוסף לאימון כושר, ובעקבות כך אני לומד בדרך כלל בערבים ובבקרים בין האימונים. אני נמצא כבר בשלבי סיום התואר, ואני אסיר תודה על העזרה שאני מקבל. כספורטאי מקצועי, או כל אדם קרייריסט שעובד במשרה מלאה, האוניברסיטה הפתוחה היא המקום הרלוונטי עבורו.
לי קוכמן (24), ג'ודוקא
מה לומד: כלכלה – טוב עם מספרים ונושא שיותר עניין אותי.
איך אני משלב את הלימודים עם הספורט: העיקר הוא ארגון הזמן וסדר העדיפויות. מי שיודע לתכנן את הזמן שלו נכון מבין שיש לו המון זמן פנוי בדיוק בשביל ללמוד.
כיצד הלימודים מסייעים לי: הלימודים עזרו לי לחזק את הנחישות וההתמדה במשהו שאתה עושה ערכים דומים אשר יש לחזק אותם עם ברצונך להצליח בספורט בכלל ובג'ודו בפרט.
גילי כהן (28), ג'ודו
מה לומדת: סטודנטית לתואר ראשון במדעי הרוח והחברה. בחרתי מסלול וקורסים שעניינו אותי והרחיבו לי אופקים. הג'ודו הוא המקצוע שלי וראש סדר העדיפויות שלי כעת, אני לומדת בקצב שלי על מנת שאוכל להתמודד עם העומס באימונים ובתחרויות.
איך אני משלבת את הלימודים עם הספורט: יכולתי לבחור את קצב הלימודים שמתאים לי ואת כל הקורסים שלי עשיתי דרך המחשב כך שיכולתי ללמוד בזמני הפנוי, גם כשאני בחו"ל או בסופי השבוע.
נעמה ברנשטיין (26), קופצת במוט
מה אני לומדת: הנדסת תעשייה וניהול. להבנתי תחום הלימודים הזה מקיף ואוגד בתוכו תחומים רבים ומגוונים, שיאפשרו לי בעתיד מגוון גדול של תחומי פעולה ועיסוק בהם אוכל לממש את הכשרתי והתמחותי בתחום.
איך אני משלבת את הלימודים עם הספורט: הניסיון לשלב אורח חיים ספורטיבי ברמה הגבוהה בה אני נמצאת, יחד עם לימודים אקדמאים, הינה משימה מורכבת; נוכחתי שכשנבנית תוכנית עבודה מסודרת (ומצד שני גמישה במידה...) קל יותר להתנהל לשלב ולדייק את הקשר בין הספורט ללימודים. אני משתדלת לחלק את תוכנית הלימודים בצורה הנכונה לי כדי שלא יווצר עלי עומס גדול. אני לומדת מדי יום ביומו ובאופן רציף, ומשתדלת לשלב בין אימון בוקר לאימון ערב.