שתף קטע נבחר

פוטבול: קאמבק מהיר, הפסד כואב

פטריק מהומס חזר למגרש, שלושה שבועות אחרי הפציעה המפחידה שלו, אבל למרות שנתן הצגה בטנסי הצ'יפס נכנעו לרגליים של דרק הנרי וליד של ראיין טנהיל. אטלנטה הדהימה בניו אורלינס, בכורה מוצלחת לקארים האנט בקליבלנד, עוד משחק מדהים ללמאר ג'קסון

רק לפני שלושה שבועות קנזס סיטי (4:6) הייתה בהיסטריה. פריקת פיקת הברך של פטריק מהומס נראתה כמו פציעה עם פוטנציאל לחסל לצ'יפס את העונה, ויותר מזה, אולי גם להשפיע על הקריירה של ה-MVP של הליגה. אבל מהומס גילה מהר מהצפוי שהרגל בסדר גמור, נתן לעצמו מעט מאוד זמן להחלים, וחזר כבר הלילה (א') למגרש למשחק החוץ מול טנסי (5:5), הקבוצה שיכולה בערב אחד להביס את המקבילה של הפוטבול למפלצות מספייס ג'אם, ובערב אחר להפסיד נגד חמישה שחקנים. לצערו של מהומס, הקאמבק הגיע מול טנסי הראשונה.

 

מהומס היה מעולה כהרגלו, בתצוגה מטורפת של 36 מ-50, 446 יארד ושלושה טאצ'דאונים, כולל פגז של 63 יארד למיקול הארדמן, אבל נכנע למה שהכין לו דרק הנרי. טנסי יצאה עם 32:35 גדול בזכות הרץ חסר היציבות, שבדיוק כמו הקבוצה שלו, יכול לפעמים להיראות כאילו ירו אותו מתותח. הנרי שעט ל-188 יארד ושני טאצ'דאונים, אחד בדהירה של 68, ועזר לטייטנס להתגבר על פיגור 10:0 ברבע הראשון בדרך לניצחון היוקרתי.

 

פטריק מהומס (צילום: MCT)
פטריק מהומס. חזר והפסיד(צילום: MCT)
  

 

אבל זה היה יותר מאשר הנרי. טנסי נראית מעט יותר טוב מאז שמרקוס מריוטה המאכזב נשלח לספסל וראיין טנהיל הרעב תפס את מקומו, ולמרות שהסתפק ב-181 יארד במסירה – פחות ממה שהנרי רץ – טנהיל ניהל את המשחק כמו שצריך וקינח במסירה לאנדזון לאדם האמפריז שסידרה מהפך וגמרה את המשחק, 23 שניות לסיום. הוא גם זה שרץ לבד לשתי נקודות הבונוס. וגם ההגנה הייתה בעניינים, כאשר הוציאה את צוות הבעיטה של קנזס סיטי מאיפוס במהלך חשוב לפני הטאצ'דאון המנצח, וחסמה בעיטה של הריסון באטקר מ-52 יארד על הבאזר. החדשות הטובות עבור אנדי ריד הן שמהומס נראה תקין. החדשות הרעות? היריבות כבר לא מפחדות מהצ'יפס כמו בעונה שעברה.

 

בולטימור (2:7), שעם כל מחזור שעובר נראית יותר ויותר כמו מועמדת רצינית לאליפות, חתכה לגזרים את המארחת סינסינטי (9:0) בדרך ל-13:49. הבנגלס התייאשו לחלוטין והורידו לספסל את הכוכב הוותיק אנדי דלטון, אבל הרוקי ראיין פינלי שתפס את מקומו כקוורטרבק הפותח סבל מההגנה של הרייבנס, וממילא לא יכול היה לעמוד בקצב של למאר ג'קסון. הסופרסטאר היה מדויק מתמיד עם 15 מ-17, 223 יארד ושלושה טאצ'דאונים במסירה (סיים עם מדד מוסר מושלם), אבל היפה מכולם היה זה שהשיג בריצה מופרעת של 47 יארד שהשאירה את הקהל המום.

 

 דרק הנרי (צילום: רויטרס)
דרק הנרי. כאילו ירו אותו מתותח(צילום: רויטרס)
 

יש עוד שתיים שמחשיבות את עצמן למועמדות לאליפות, אחת מהן שיחקה בסופרבול הקודם והשנייה הפסידה לה בגמר ה-NFC, אבל שתיהן נראו הלילה כמו קבוצות עם יותר שאלות מתשובות. במשחק של שישה איבודים, הראמס (4:5) היו אחראים לארבעה והפסידו 17:12 בפיטסבורג (4:5), שעם כל פציעה משמעותית נהיית חזקה יותר (הבעיה הנוכחית היא הרץ המוביל ג'יימס קונר שלא שיחק בשבועיים האחרונים. ניו אורלינס (2:7) הושפלה בבית ע"י אטלנטה (7:2), 26:9, ואחרי שישה ניצחונות רצופים בקושי הצליחה להזיז את הכדור קדימה מול הגנה נושכת.

 

והנה עוד רצף, אבל מוזר יותר. מיאמי (7:2) סופרת שני ניצחונות בזה אחר זה בזכות 12:16 מפתיע באינדיאנפוליס (4:5). ג'קובי בריסט הפצוע ראה מהצד את בראיין הוייר נחטף שלוש פעמים ומחזיר את הקולטס כמה צעדים לאחור. בקרב בין שני השחקנים המובילים בטאצ'דאונים בליגה (שאינם קוורטרבקים), ארון ג'ונס רץ לשלושה נוספים והשתווה בפסגה עם 14 לכריסטיאן מקאפרי שהשיג אחד. ג'ונס גם יצא עם הניצחון, 16:24 לגרין ביי (2:8) בקרוליינה (5:4), במשחק בו ההגנה המקומית חנקה את ארון רוג'רס אבל נכשלה מול הריצה.

 

 

ארון ג'ונס (צילום: רויטרס)
ארון ג'ונס במפגן עוצמה(צילום: רויטרס)

 

קארים האנט, הכוכב הענק שפרץ בקנזס סיטי ונזרק בעונה שעברה לאחר שצולם דוחף אישה, סיים את ההשעיה של הליגה וערך בכורה בקליבלנד (6:3) שניצחה את באפלו (3:6) 16:19. הוא בהחלט נראה כמו תוספת כוח לבראונז שסיימו רצף של ארבעה הפסדים, ומרכיב צמד ריצה מצוין לצד ניק צ'אב (116 יארד). האנט רץ 30 ותפס עוד 44, בעוד סטיבן האושקה החמיץ שער שדה מ-53 יארד, 22 שניות לסיום, ולא הצליח לכפות הארכה. גם טמפה ביי (6:3) יצאה מרצף של ארבעה הפסדים עם 27:30 על אריזונה (1:6:3).

 

קייל רודולף תפס שני טאצ'דאונים ברבע הראשון, דלווין קוק חיבר בין 97 יארד על הקרקע ל-86 באוויר, ולמרות שאיבדה זמנית את היתרון ברבע השלישי, מינסוטה (3:7) חגגה 24:28 גדול בדאלאס (4:5). סאקוון בארקלי מהג'איינטס (8:2) השיג יארד בודד ב-13 ניסיונות ריצה, ובלי התרומה שלו הדרבי של ניו יורק הלך לג'טס (7:2), 27:34. מיצ'ל טרוביסקי התעורר לשמחתם של אוהדי שיקגו (5:4), ומסר שלושה כדורים לאנדזון ב-13:20 על דטרויט (1:5:3) שעלתה בלי מת'יו סטפורד הסובל משברים בעצמות בגב. הלילה: סן פרנסיסקו – סיאטל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים