שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

אל תספידו את גריזמן

כבר הוכח שכדורגל זה כמו מרתון, ומה שקובע זה קו הסיום. הצרפתי שומר כוחות לרגעים המכריעים, ובסוף הוא ישתיק את כולם כשיניף את גביע האלופות

בעונת 2014/15, כשהיא תחת המאמן פפ גווארדיולה, באיירן מינכן זכתה באליפות המהירה ביותר שלה. הבווארים הבטיחו כבר בתחילת מארס את האליפות, ולמחרת אחד מכתבי עיתון "הבילד" כבר סימן את באיירן כקבוצה החזקה באירופה והמועמדת המובילה לקחת את גביע האלופות באצטדיון בברלין בתום אותה עונה.

 

אבל מי שהניף את הגביע בסופו של דבר לא הייתה קבוצתו של פפ, אלא דווקא זו של לואיס אנריקה, כאשר ברצלונה ניצחה את באיירן בחצי הגמר. למחרת ההדחה, אותו כתב גרמני כתב כי באיירן הגיעה לשיא מהר מדי, ועכשיו בסוף העונה השחקנים כבר גמורים.

 

אנטואן גריזמן (צילום: AFP)
אנטואן גריזמן(צילום: AFP)

 

בקיץ 2007 חותם חלוץ צרפתי בשם תיירי הנרי בברצלונה, אחרי תקופה בה היה קונצנזוס בארסנל. הנרי היה לכובש הגדול ביותר של התותחנים. ההסתגלות שלו בספרד בשנה הראשונה הייתה מוצלחת כשהוא הוביל את טבלת המבקיעים של המועדון באותו שנה עם 19 כיבושים.

 

אבל בעונתו השנייה במועדון, התחילו דיבורים ודיווחים על הסתגלות לא טובה, יחסים עכורים עם שחקני המועדון. נשמע מוכר? מיד נגיע לזה. אבל הצרפתי, שפתח לא טוב את אותה עונה, ידע כי מדובר בריצת מרתון. בחלק השני של העונה הוא לא הפסיק לכבוש והיה שותף בכיר בזכייה בליגת האלופות.

 

מאז תחילת העונה בליגה הספרדית, ברצלונה לא מציגה יכולת מספקת, בלשון המעטה, אבל בכל זאת היא במקום הראשון. הרבה מהחיצים על אי ההצלחה דווקא מופנים לאנטואן גריזמן, שהיה עד אז הכוכב הגדול ביותר של אתלטיקו מדריד בשנים האחרונות.

 

קצת סדר – עד כה הצרפתי שיחק 10 משחקים בליגה הספרדית, כבש 4 שערים ובישל 3. לא עד כדי כך נורא. להזכירכם, ברצלונה עשתה מספר רכישות הקיץ, משמע, קבוצה חדשה שצריכה להתחבר. נכון, יש מאמן מאוד שבלוני שעוד לא מצא את הדרך, אבל גם בלעדיו לברצלונה יש קבוצה חזקה מאוד.

 

כרגע, וכמו תמיד, לקטאלונים יש את לאו מסי שנמצא בכושר שיא. אבל זה היופי בכדורגל, יום אחד מסי בכושר, יום אחר סוארס ובסוף גם גריזמן ייכנס לכושר. לכו תדעו, אולי יש לו הנעה מאוחרת, ממש כמו הנבחרת שלו, צרפת, שפתחה את המונדיאל בצורה לא מרשימה, אבל בסוף זכתה בגביע.

 

אנשים צריכים להבין, בארסה הישנה של הטיקי טאקה לא תחזור. המועדון צועד קדימה, אותם שחקנים לא נמצאים שם יותר, אבל עם אלה שיש להם עכשיו כל מה שצריך זה זמן. ברצלונה לא צריכה לדרוס עכשיו, אלא בחצי השני של העונה.

 

כריסטיאנו רונאלדו הגיע ליובנטוס כדי לזכות בליגת האלופות, גריזמן הגיע בשביל אותה מטרה. זה לא אומר שאם הוא כבש בעונה שעברה באתלטיקו 30 שערים, אז גם בבארסה זה יקרה. תנו לי לגלות לכם, זה לא.

 

נראה שלצרפתי לוקח זמן להתחבר, אבל יכול מאוד להיות שדווקא האיש שאליו החיצים מופנים, יהיה זה שחתום על הזכייה בליגת האלופות. היופי בריצת מרתון הוא לא להשתמש בכל הכוח שלך בהתחלה, כי אתה עלול למצוא את עצמך כמו באיירן בחצי השני של עונת 14/15, כבוי ועייף.

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים