שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

איפה ערן זהבי ואיפה הארי קיין

זהבי סקורר ענק, אבל קיין הוא בדיוק כל מה שהיינו רוצים לראות בשחקן המוביל שלנו. קודם כל הוא קפטן! אבל קפטן על אמת, לא כזה שזורק את הסרט כשנוח

ערן זהבי הוא הגרסה הכי קרובה שלנו לכריסטיאנו רונאלדו. הוא סקורר, ווינר, מתעלה ברגעים חשובים והוא החלוץ הכי מסוכן שיש לכדורגל הישראלי להציע היום. אבל ערן זהבי גם מסמל את כל מה שהיינו רוצים לשפר בכדורגלן הישראלי בפרט ובנבחרת ישראל בכלל. הוא עצלן, חלש פיזית ומנטלית ולא ממושמע.

 

לרונאלדו יש לצד קריירה אינדיבידואלית שתיכנס לספרי ההיסטוריה ולצד זאת גם הישגים קבוצתיים שלא ייראו לפניו או אחריו (ביונייטד, ריאל ובפורטוגל). זהבי לעומתו סיים כמלך השערים הבלתי מעורער לעונה בליגה הסינית, עם קבוצה שאני לא זוכר אפילו באיזה מקום היא נמצאת בטבלה. אבל באתי לכתוב על הנבחרת, אז הנה נתון חשוב:

 

ערן זהבי (צילום: אורן אהרוני)
ערן זהבי. ווינר, לא ממושמע(צילום: אורן אהרוני)

 

אם ניקח את 11 הקמפיינים האחרונים של הנבחרת, מ־2000 ועד 2020, ונספור את שערי הזכות – נגלה שהקמפיין הנוכחי הוא החמישי/שישי בטיבו בהיבט הזה, והקמפיין הקודם 2018 יהיה במקום העשירי. בא לומר, נבחרת ישראל לא כובשת יותר עם ערן זהבי, ממש לא.

 

אם EZ7 יסיים בראש טבלת הכובשים זה לא רלוונטי ולא ישנה במיל את מצבה הבינוני של הנבחרת. האם חסר בנבחרת הנוכחית כישרון בניגוד לנבחרות קודמות? האם אין לנו כלים בהתקפה? אני ממש לא בטוח. מה כל זה קשור להארי קיין?

 

קיין הוא בדיוק כל מה שהיינו רוצים לראות בשחקן המוביל שלנו. קודם כל - הוא קפטן! אבל קפטן על אמת, לא כזה שזורק את הסרט כשזה נוח. חוץ מ־12 השערים שהוא כבש יש לו גם 5 בישולים (לזהבי יש אחד). ולנבחרת אנגליה שלו יש 37 שערים בקמפיין, יותר מכל נבחרת אחרת באירופה! (ורק להזכיר שזה עם שני משחקים פחות מהנבחרת שלנו, כי אנגליה בבית של 5 נבחרות ואנחנו של 6), כשכל מהלך וכל שער עובר דרך המלך הארי.

 

וזה בדיוק העניין שאני רוצה לשים עליו את האצבע - ההישג הקבוצתי הוא החשוב. אוליבייה ז'ירו, חלוצה של נבחרת צרפת, סיים את המונדיאל האחרון עם 0 שערים, אבל היה בורג משמעותי ותרם תרומה אדירה לנבחרת שזכתה באליפות העולם, הישג שמסי, רונאלדו ועוד כמה כדורגלנים גדולים אחרים עדיין מייחלים אליו.

 

הארי קיין הוא חלק ממכונה משומנת ששמה אנגליה. הוא נחוש, ממושמע, עובד קשה, משחק חכם ומפעיל את השחקנים סביבו. הוא בעמדת החלוץ, אבל מסביבו יש קבוצה שלמה שמוזנת ממנו ומזינה אותו.

 

אף אחד לא יזכור את זה שערן זהבי היה מלך השערים או סגן מלך השערים בגוואנז'ו או במוקדמות יורו 2020. אבל הקפטן, או השחקן שיוביל אותנו לטורניר הגדול הבא, זה ייזכר לעוד שנים רבות. וכדי שנגיע לשם אנחנו צריכים בנבחרת שלנו קצת יותר מהארי קיין וקצת פחות מערן זהבי. אז ילדים, הדור הבא של הנבחרת שלנו - תעבדו קשה, ראו את הקבוצה, ולא את עצמכם, זה מה שחשוב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים