שתף קטע נבחר

ג'ודו: הגרלות נוחות למוקי ומולאי במאסטרס בסין

דיווח מיוחד מסין: השניים, שיוכלו להיפגש רק בגמר או בקרב על הארד, יפגשו יריבים קלים על הנייר בתחילת התחרות היוקרתית של השנה

24 שעות לפני פתיחת תחרות המאסטרס בסין, נערכה הבוקר (רביעי) הגרלת הקרבות ובה נקבע כי אלוף העולם, שגיא מוקי (עד 81 ק"ג), יעלה לסיבוב הראשון מול לסאי ז'ה המקומי שדורג במקום ה-33, ואם יגיע לרבע הגמר הוא יתמודד נגד סוטארו פוג'יווארה היפני, שנחשב למתמודד חזק.

 

כבר אתמול נודע כי סעיד מולאי יהיה בבית המקביל למוקי, ויוכל להיפגש איתו רק בגמר או בקרב על הארד. מולאי, שעבר לייצג את מונגוליה, ומדורג 3 במאסטרס, יפתח מול כריסטיאן פרלאטי האיטלקי.

 

שגיא מוקי ואורי ששון (צילום: אורן אהרוני)
שגיא מוקי, אורי ששון ויתר נבחרת הגברים(צילום: אורן אהרוני)

 

אורי ששון ופיטר פלצ'יק מתאמנים (צילום: אורן אהרוני)
אורי ששון ופיטר פלצ'יק מתאמנים

 

מולאי בן ה-27, אלוף העולם לשנת 2018, הגיע כבר שלשום לסין. הוא שוכן במלון נפרד משלושת המלונות ששאר הג'ודוקות נמצאים בהם, אולי כדי להוריד ממנו לחץ ולתת לו את השקט לפני התחרות. הוא קיבל ערב ההגרלה בשורה משמחת כאשר איגוד הג'ודו העולמי הודיע כי לא ימחק לו את הנקודות שצבר עד כה בתור ספורטאי איראני, למרות הכללים הנוקשים, שאומרים כי במידה וג'ודוקא עובר לייצג מדינה אחרת, כל הישגיו לאותה שנה מתבטלים.

 

האיגוד העולמי החליט להתחשב במולאי ולהקל על דרכו לאולימפיאדה, מאחר שכל האירועים שחווה עם מדינתו במהלך אליפות העולם האחרונה ביפן לא היו באשמתו ופגעו בו בצורה משמעותית. כזכור, בשבוע שעבר מולאי קיבל את הדרכון המונגולי שלו לאחר שערך מחנה אימונים במקום. נשיא המדינה בעצמו, חלטמאגאין באטולגה, שהיה בעברו גם נשיא איגוד הג'ודו המונגולי, היה זה שהעניק לו את התעודה.

 

סעיד מולאי (צילום: רויטרס)
הגרלה נוחה. סעיד מולאי(צילום: רויטרס)

 

בנוסף למוקי, עוד 13 ישראלים ייקחו חלק בתחרות היוקרתית וביניהם טל פליקר (66 ק"ג), שקיבל בפתיחה את המדורג הראשון במשקל, המולדבי דני וירו. גם ברוך שמאילוב יתחרה באותה קטגוריה. עוד במשלחת: טוהר בוטבול (73 ק"ג), לי קוכמן (90 ק"ג), פיטר פלצ'יק (100 ק"ג) ואורי ששון (מעל 100 ק"ג). בבנות, שירה ראשוני (48 ק"ג), גפן פרימו וגילי כהן (52 ק"ג), תמנע נלסון לוי (57 ק"ג), גילי שריר וענבל שמש (63 ק"ג) ורז הרשקו (מעל 78 ק"ג)

 

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
שגיא מוקי
צילום: אורן אהרוני
מומלצים