שתף קטע נבחר

פוקר: גבי ליבשיץ זכה ב-316,780 אירו בפראג

מקצוען הפוקר הישראלי שמחזיק בדרגת אמן בשחמט, סיים רביעי בטורניר במסגרת סבב הפוקר האירופאי וגרף פרס כספי גבוה

הישג מרשים לשחקן הפוקר הישראלי, גבי ליבשיץ (34) שסיים היום (שלישי) רביעי באירוע המרכזי של סבב הפוקר האירופאי בפראג וזכה בפרס כספי מכובד בסך 316,780 אירו.

 

ליבשיץ הוא שחמטאי בעברו שאף הגיע לדרגת אמן בינלאומי לפני שהחליט לבצע הסבה לקריירת פוקר מקצוענית. הוא נחשב לשחקן מוכר בקהילת הפוקר המקומית ומפרסם טורים על המשחק באתרים שונים. בטורניר הנוכחי שמחיר ההשתתפות בו עמד על 5,300 אירו, הוא הקדים לא פחות מ-1,150 שחקנים.

 

גבי ליבשיץ (צילום מסך)
הישג מרשים. גבי ליבשיץ(צילום מסך)

 

אחרי חמישה ימי משחק בהם הציג פוקר מצוין, ליבשיץ הגיע אל יום הגמר כשהוא בעמדת הצ'יפ לידר (בעל כמות הצ'יפים הגבוהה ביותר). הוא הפסיד קופה גדולה כשמיקלאי פובאל הבלארוסי הכפיל את הערמה שלו על חשבונו. פובאל הכריז אול-אין עם A K, ליבשיץ שילם עם Q Q ואס שהגיע בטרן (הקלף הרביעי שנפתח) העניק לבלארוסי את הניצחון ביד. פובאל לקח מליבשיץ קופה גדולה נוספת כשהכריז אול אין עם Q Q והחזיק מעמד מול ה-10 10 של ליבשיץ.

 

היריב הבלארוסי התברר כסיוט של ליבשיץ בשולחן הגמר כשלאחר מכן כשפגע בסט 10 (שלישיית 10) בריבר (הקלף האחרון שנחשף) ולקח קופה גדולה נוספת מהישראלי. בסופו של דבר פובאל גם היה זה שהדיח את ליבשיץ מהטורניר. ליבשיץ החזיק ב- A Q מעמדת הסמול בליינד, אך למרות שמדובר ביד מאוד חזקה, הוא החליט לשחק אותה בצורה טריקית ולא ביצע העלאה. לצערו, פובאל החזיק בשני הקלפים הטובים ביותר A A וביצע העלאה קטנה, ליבשיץ חשב שהוא עדיין מחזיק ביד העדיפה וביצע העלאה נוספת. פובאל כדי להסתיר את העוצמה של היד שלו, לא ביצע עוד העלאה ורק שילם. הדילר חשף את הפלופ (שלושת הקלפים הראשונים שנפתחים): Q J 3 עם שני יהלומים. בנקודה זו החזיק ליבשיץ בזוג מלכות, אך עדיין היה בפיגור מול יריבו שהחזיק בזוג אסים.

 

פובאל הימר 1.7 מיליון צ'יפים וליבשיץ שחשב שהוא מחזיק ביד הטובה יותר ביצע העלאה להימור על כל הצ'יפים שלו (אול אין) – 5.21 מיליון צ'יפים. פובאל שילם מיידית. בטרן נפתח 5 יהלום שהעניק לליבשיץ תקווה לנצח ביד אם ייפתח יהלום נוסף או מלכה, אבל 7 לב שנפתח בריבר סיים עבורו את הטורניר.

 

עבור ליבשיץ הזכייה הנוכחית הייתה הגבוהה ביותר בקריירה שלו והשנייה בגובה שש ספרות. סך הזכיות שלו בטורנירים חיים עומד כעת על 778,525 דולר. סבב הפוקר האירופאי הוא סדרה של טורנירים יוקרתיים שעורך האתר פוקר סטארס ברחבי אירופה. עד עתה הישראלי היחיד שזכה באירוע המרכזי של טורניר במסגרת הסבב האירופאי היה אורי גלבוע שעשה זאת בטורניר בסוצ'י.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים