שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

הקבוצות בלי הקהל הורסות את הליגה

איזו מוטביציה יכולה להיות לשחקנים לטרוף את הדשא מול כמה מאות בודדות ביציע? הקטנת ליגת העל ל־10 קבוצות היא הפתרון היחידי לשיפור הרמה והגברת העניין. עשו לנו טובה, את הסינדרלות תשאירו לגביע. גם לכם יש מה להגיד? שלחו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il

סוגיית השאלה אם להקטין את הליגה בעקבות ריבוי הקבוצות וירידת הרמה נמצאת על סדר היום כבר זמן רב. תארו לכם שבבעלותכם רשת כלשהי, נניח בתחום המזון, והיא מסועפת לסניפים בכל הארץ – חיפה, תל אביב, ב"ש – אפילו פתחתם סניף ביבנה.

 

מה הייתם עושים אם בסניף מסוים היו נכנסים אליכם אלף לקוחות ביום ובסניף אחר רק שניים? השקעתם בנראות, בעובדים, בפרסום, אבל אף אחד לא בא. מה הייתם עושים? סוגרים את הסניף הכושל או ממשיכים להפעיל אותו באותה המתכונת?

 

הקומץ של קריית שמונה (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
הקומץ של קריית שמונה(צילום: עוז מועלם)

 

ליגת העל חייבת להתרומם, ואחת הדרכים לעשות זאת עוברת דרך הקהל. קהל גדול ותפאורה גדולה נותנים לשחקנים על המגרש ערך מוסף בכל המובנים – החל מעניין יותר גדול וכלה במוטיבציה רבה יותר.

 

מי רוצה לעלות למשחק רשמי שדומה יותר למשחק אימון עם 1,200 צופים ביציע? איזה טריגר יש לשחקני רעננה ולקריית שמונה לאתגר את עצמם לשחק כדורגל?

 

ואחר כך מתפלאים שקצב המשחק בליגה, יחסית לעשרת הליגות הטובות באירופה דומה לנסיעה של קורקינט חשמלי בכביש 6. חוסר עניין גורם בצורה ישירה לדלות בגורמים אחרים. אין מקום בליגת העל לקבוצות שמביאות קהל למשחקיהן בשתי מוניות וחצי.

 

למשחקי הבית של קריית שמונה, חדרה, אשדוד, כפר סבא, רעננה, בני יהודה ונס ציונה הגיעו כ 2,500 צופים בממוצע, וזה כולל משחקים מול הגדולות. ממוצע הקהל במשחקי הבית כשהן שיחקו אחת מול השנייה הגיע לעיתים למאות בודדות של צופים.

 

 

הקבוצות הקטנות מורידות את ממוצע הקהל גם לקבוצות הבינוניות כמו הפועל חיפה ומכבי נתניה, שללא המפגשים איתן הממוצע היה מזנק פי שניים. זה רומנטי כשיש אנדרדוג, אבל תעשו לנו טובה, תשאירו את הסינדרלות לגביע.

 

תארו לכם שבכל משחק בליגת העל היו מגיעים בין 20 ל־30 אלף אוהדים? ליגת העל צריכה ויכולה לעלות את רמתה בזכות הצופים. קהל גדול ישדרג את קצב המשחק באופן ישיר ואת רמת השחקנים הישראלים והזרים בליגה בצורה עקיפה.

 

הכנסות הקבוצות יעלו ואלו ישתמשו בהן לשדרוג כללי, החל מהשחקנים וכלה במתקנים המשרתים אותם. כולם מרוויחים: השחקנים ישחקו ברמה גבוהה יותר והאוהדים ייהנו מתמורה טובה יותר לכסף שהם משלמים.

 

אורן חסון (צילום: עוז מועלם)
אורן חסון, לטיפולך(צילום: עוז מועלם)

 

שלא נתבלבל, יש עוד נושאים לטפל בהם על מנת להבריא את הכדורגל הישראלי, אבל שינוי במבנה הליגה זו התחלה מצוינת. ליגה לאומית מורחבת יכולה להפוך לליגת אימונים יעילה, במה לשחקנים מתחשלים כדי שיעלו לליגת העל בשלים ועד אז ישאירו את הבמה לשחקנים המובילים באמת.

 

הגיעה העת שיו"ר ההתאחדות החדש, אורן חסון, יעשה את מה שקודמיו בתפקיד כשלו בו ויקדם את הכדורגל הישראלי. אי שפיות היא לעשות את אותו הדבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות.

 

יש ציפייה מחסון, דווקא בגלל העובדה שאינו צמח מתוך עולם הכדורגל, לספק תוצאות שונות, וכדי להגיע לשם עליו לשנות את הדרך. מצמצמים את ליגת העל לעשר קבוצות ומגדילים את הלאומית ל־18 קבוצות. ויפה שעה אחת קודם.

 

רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
אצטדיון ריק
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים