שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

הקוסם, גרסת המאמן

ניר ברקוביץ' מתאפיין בתכונות הברקוביצ'יות המפורסמות, הכוללות חוצפה חיובית, חוסר פחד, אמת ישירה וחדה ובעיקר לב ונשמה. מגיע לו צ'אנס בליגת העל (אילו עוד מאמנים אתם מכירים שמסיימים משחק עם מתיחה בשריר הארבע ראשי?) גם לכם יש מה להגיד? שלחו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il

הכדורגל הישראלי בשנים האחרונות, ובעיקר בעונה הנוכחית, מסמל מעל להכל את הפחד והחשש של מאמני הכדורגל. רוב המאמנים (ואולי אפילו כולם) חושבים קודם כל כיצד לא להפסיד, מאשר איך לנצח – מה שיוצר כדורגל לא אטרקטיבי, הרבה תוצאות מאופסות ודיכוי פריחתם של שחקנים יצירתיים.

 

מכבי תל אביב זכתה אשתקד באליפות בהפרש של מעל ל־30 נקודות מסגניתה, והעונה בהדרכתו של ולדימיר איביץ' הצהובים ממשיכים להוביל את ליגת העל. קבוצה כזו בדרך כלל תתאפיין במשחק התקפה משובח ובכלים התקפיים בעלי מספרים טובים, אך ההפך הוא הנכון – המאמן הסרבי הפך את מכבי תל אביב למבצר הגנתי שמתחיל מלמעלה עד למטה, והשחקנים המחזיקים במספרים הטובים הם דווקא שחקני הגנה, כמו השוער דניאל טננבאום.

 

הפועל ראשון לציון הפועל אום אל פאחם (צילום: עוז מועלם)
ניר ברקוביץ'(צילום: עוז מועלם)

 

שחקני התקפה שלא יורדים לאחור נשלחים לסדרת חינוך הכוללת שקית גרעינים ומושב טוב ביציע. מאמנים אחרים בכדורגל הישראלי, אולי מחשש מחרב הפיטורים המרחפת מעליהם, חוששים לחשוב התקפי ומפחדים להעז. משחק הגנתי המבוסס על התקפות מתפרצות מאפיין את רוב קבוצות ליגת העל, ותוכנית המשחק הזו בעיקר נשענת על נסים בדמות שגיאות בהגנת היריב.

 

כך שמשחקי רבי שערים, רווי מצבים ומלאי עניין כמו זה בין הפועל באר שבע למ.ס אשדוד בגביע נדירים בנוף הכדורגל הישראלי, וגורמים להתפלאות והתלהבות יתרה. בדיוק כמו אירועים נדירים אחרים, כגון: חללית הנשלחת לירח או מערכת בחירות נוספת.

 

ניר ברקוביץ' הוא משב רוח מרענן בתחום האימון בארץ, מכיוון שהוא שונה משאר המאמנים. מאמן אום אל פאחם עלה עם שני חולצי חוד למשחק הגביע מול האלופה, שיחק במערך התקפי, עודד את קבוצתו ליזום מהלכים ובעיקר נמנע (מלבד בדקות הסיום) להתבצר מאחור או מה שנקרא בשפת הכדורגל - "להחנות את האוטובוס ברחבה".

 

המאמן הצעיר מתאפיין בתכונות הברקוביצ'יות המפורסמות הכוללות: חוצפה חיובית, חוסר פחד, אמת ישירה וחדה ובעיקר לב ונשמה (אילו עוד מאמנים אתם מכירים שמסיימים את המשחק עם מתיחה בשריר הארבע ראשי?).

 

מי שעוקב אחר ניר ברקוביץ', יודע שמשחק התקפי לא זר לו, כיוון שבכל קבוצה בה אימן ובכל משחק בו הדריך את קבוצתו, דחף המאמן קדימה והנחיל בהם טירוף.

 

מאמן אום אל פאחם התבטא כבר מספר פעמים בעבר שהוא מתאים לליגת העל. רבים גיחכו, רבים לא האמינו ובעיקר תלו את קריירת האימון שלו לזכות אחיו הגדול, איל. עכשיו האח הצעיר, ניר, הוכיח שגם לו יש מה להציע ושגם הוא בסופו של דבר ברקוביץ' טיפוסי. בניצחון על האלופה, הוכיח המאמן הצעיר שהוא אכן ראוי להזדמנות בליגת העל.

 

הניחוח הברקוביצ'י שעבר לאולפני הטלוויזיה והרדיו, קם לתחייה במגרשי הכדורגל. ליגת העל שלנו חסרה שנים מאמן עם אומץ, עם אוריינטציה התקפית וחוסר פחד מהיריבות הגדולות. ניר ברקוביץ' ראוי לעלות כיתה והליגה הראשונה בהחלט משוועת למאמן מסוגו, לחוצפתו ולטרוף הבלתי פוסק שהוא מחדיר בשחקניו.

 

רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
ניר ברקוביץ'
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים