שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

אברמוב מפרק את בני יהודה / תוכן גולשים

למרבה הצער, הזכייה בגביע שיכולה הייתה להיות בסיס לבניית דור חדש של אוהדים, לשיקום יחסי האמון עם הקהל ולבנייה של סגל מרשים בקנה מידה ישראלי, נוצלה חיש מהר למכירת חיסול בשיטת 1+1. גם אתם רוצים לכתוב? שלחו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il

נתחיל בחידה - איזו קבוצה בליגת העל מכרה בקיץ שמונה שחקנים מההרכב הפותח שלה, מצויה במשבר מקצועי מתמשך, והבעלים שלה ממתין לפתיחת חלון ההעברות בינואר כדי למכור למרבה במחיר את השחקן היחיד שמגלה בקבוצה יכולת טובה? לא טעיתם, זו בני יהודה של ברק אברמוב. רוצים המחשה? קבלו. הנה כמה מהשמות שאברמוב הספיק למכור רק בשנתיים (!) האחרונות מהסגל של בני יהודה - אלמוג בוזגלו, סתיו פיניש (קפטן הקבוצה באותה עת), מאור קנדיל, ירדן שועה, מאוויס צ'יבוטה, דולב חזיזה, יובל אשכנזי ושי קונסטנטין. בכסף הרב שנכנס לקופת המועדון מהמכירות האלה (פלוס כסף שממתין להיכנס לקופה בתחילת חלון ההעברות ממכירה של איסמעילה סורו) הביא אברמוב שחקנים מליגה א' כמו אריאל לזמי ואמיר רוסתום, מהלאומית את איתן וולבלום, דור כוכב ואורי צעדון (שהספיק כבר לעבור לקריית שמונה בתחילת העונה על רקע "עומס" בעמדה שלו - צריך לשמור על תקציב מאוזן, לא?) ושחקנים שחוו צלילה מקצועית בשנים האחרונות כמו מוחמד גדיר, דור אלו ואליסון דוס סנטוס (אוהדי מכבי חיפה - תורידו את החיוך מהפנים, זה לא יפה).

 

לשחקנים אחרים שחוו הצלחה מקצועית בבני יהודה, כמו יקוב סילבסטר או קרלוס קוויאר, הראה אברמוב את הדרך החוצה רק כדי להביא תחליפים מוזלים חיוורים בדמות אלבן פנישי (אחד הבלמים החלשים בליגת העל בעונה שעברה) ובן אז'ובל, שחקן שמסתובב כבר הרבה שנים בליגה בלי להותיר רושם מיוחד. בין לבין הספיק אברמוב להוריד את קבוצת הנוער לליגה הלאומית מהמקום האחרון בטבלה, להתעמת בכל הזדמנות עם קהל האוהדים האומלל ולכנותם בשמות גנאי ("בסטיונרים") ולהשוות את האוהדים הכתומים - הנכס היחידי שבאמת רוצה בהצלחת הקבוצה ממניע טהור (ולא מתוך מטרה למנף הצלחה מקצועית להעשרת הקופה) - לקהלים של קבוצות כמו קריית שמונה ורעננה.

 

ברק אברמוב (צילום: ראובן שוורץ)
ברק אברמוב(צילום: ראובן שוורץ)

 

חשוב להתעכב רגע על האמירות האלה של אברמוב והתלונות הבלתי פוסקות שלו על הקהל הכתום. אסור להתבלבל - הן לא באות בחלל ריק, ויש לאמירות האלה מטרה ברורה - לסמן את בני יהודה כמועדון מסכן, נטול תמיכה של אוהדים, חסר הכנסות וכזה שתלוי בכיסו של הבעלים ה"מיטיב" שרק רוצה לתרום לקהילה בזמן שכמה אוהדים מפריעים את מנוחתו. אלא שהמציאות מתנגשת שוב ושוב עם הנרטיב הזה של אברמוב - לבני יהודה פוטנציאל קהל ענק במונחים של הכדורגל הישראלי והיא התקיימה הרבה לפניו (מאז 1935, למעשה), ותמשיך להתקיים גם הרבה אחרי שהוא ירוקן את המועדון מנכסיו וימשיך ליעד הבא (אגב -חלק ניכר מהאוהדים משוכנעים שאברמוב יעזוב בסוף העונה הקרובה ולו בשל העובדה שכבר אין לו מה למכור, וביותר ממובן אחד).

 

לא מאמינים בפוטנציאל של הקהל הכתום? בבקשה, תעשו רשימה - כמה מועדונים בליגת העל מסוגלים להביא לסמי עופר 15,000 איש לגמר הגביע בסולד אאוט מוחלט? הקהל של בני יהודה עשה את זה, ובתצוגת עידוד מדהימה דחף את המועדון עד לגביע הנכסף. למרבה הצער, הזכייה בגביע שיכולה הייתה להיות בסיס לבניית דור חדש של אוהדים (לחגיגות בדרום תל אביב הגיעו יותר מ-20,000 איש לבושים בכתום), לשיקום יחסי האמון עם הקהל ולבנייה של סגל מרשים בקנה מידה ישראלי, נוצלה חיש מהר למכירת חיסול בשיטת 1+1 שבה נמכרו שחקני על בליגה הישראלית כמו דולב חזיזה ויובל אשכנזי במחירי מבצע (מי הבסטיונר עכשיו, מר אברמוב?) למרבה במחיר.

 

ברק אברמוב לא יישאר יותר מדי בבני יהודה, זה ברור. האיש לא הקרין שום רגש כלפי המועדון מאז שרכש אותו, ולא סביר שיפתח רגשות חיבה למועדון שבהנהגתו הפך למניה בקריסה, סוג של חלון ראווה לשחקנים בליגה ללא כל תכלית ספורטיבית מלבד מכירת המשתתפים בתצוגה לבעלי ארנקים תפוחים. שעון החול לעזיבתו התהפך מאז החל לרוקן את נכסי המועדון וגרגרי החול רצים עכשיו בקצב מואץ עם כל מכירה נוספת של שחקנים מהסגל הדליל. כשתיגמר הסחורה, הוא יילך הביתה. בדיוק כמו בבסטה.

 

רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים