שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

גורמי הענישה והאבטחה נכשלו בתפקידם / תוכן גולשים

בואו נתאר לעצמנו מצב של אדם ששורף ספסלים במרכזו של קניון הומה. הוא היה בסך הכל מורחק מהקניון? ומילה לאוהדים: לשרוף כיסאות ולשיר שירי שואה? זה מוציא את החשק מהכדורגל, שגם כך לא גדול. גם אתם רוצים לכתוב? שלחו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il

אין ספק, אירועי הדרבי היו מסוכנים, וזה בקלות יכול היה להיגמר באסון. אבל האם באמת הקבוצות צריכות להיענש או שמא זה גלגול אחריות?! מאז כניסתו של מיץ' גולדהאר למכבי ת"א, המועדון משקיע מאמצים גדולים במלחמה באלימות תוך ניפוק משאבים ותקציב, וכך גם מכבי חיפה, הפועל ת"א ובית"ר ירושלים מימי טביב. ומי נפגע?  רוב רובו של הקהל שמוציא ממיטב כספו. ויש כאלה החוסכים בשביל מינוי, אם זה חיילים, אב ובן או משפחה. 

 

הדרך של משחקי רדיוס היא מזמן נחלת שנות השמונים. קהלים השתנו והתחנכו, להוציא קומץ אוהדים שרוב המשחק עומדים בכלל עם הגב למגרש ללא חולצה, מלהיטים ומלבים את האש (הפעם תרתי משמע...). הקבוצות יודעות מי הם אותם אוהדים, משתפות פעולה עם גורמי החוק, מסגירות אותם ואף תובעות אישית ומחרימות מינויים. אבל אם אני הייתי בעלים לא הייתי נשאר פה אף לא לרגע, משתי סיבות.

 

אש בוערת ביציע אוהדי  הפועל תל אביב (צילום: עוז מועלם)
אש בוערת ביציע אוהדי הפועל תל אביב(צילום: עוז מועלם)

אש בוערת ביציע אוהדי מכבי תל אביב (צילום: עוז מועלם)
אש בוערת ביציע אוהדי מכבי תל אביב(צילום: עוז מועלם)

 

הראשונה: לאף אחד אין באמת מושג מה הולך בבית הדין של ההתאחדות ומה מטרתו, לשפר את הכדורגל או להתעסק בענישה. השנייה: מועדוני הכדורגל מממנות את השוטרים, חברות האבטחה והמצלמות. האם אין זה תפקידה של המשטרה לסרוק ולבצע בידוק קפדני למען ביטחון הקהל? לא ייתכן שקבוצת מוציאות מאות אלפים, והמשטרה לא מבצעת את עבודתה ומקרים כאלו עדיין קורים, שלא נדבר על הענישה הכי מצחיקה שיש, הרחקת אוהדים מהמגרשים לתקופות מצחיקות אפילו יותר. בואו נתאר לעצמנו מצב של אדם ששורף ספסלים במרכזו של קניון הומה. הוא היה בסך הכל מורחק מהקניון? הרי זאת בדיחה עצובה,.אם הקבוצות מממנות את המשטרה וחברות האבטחה, משמע שגורמים אלו כשלו בעבודתם פעם אחר פעם!

 

גולדהאר הפך את מכבי ת"א למה שהיא היום, יעקב שחר משקיע כבר עשרות שנים, הניסנובים אולי לא הכי מבריקים בניהול אבל הצילו את הפועל, מועדון חשוב, וישנם גם אלונה ברקת, איזי שרצקי, יואב כץ, משה חוגג ועוד. איזה אינטרס יהיה להם לקדם את הכדורגל בלי חינוך ומערכת שבודקת את השלכות פסקי הדין?

 

ומשהו לאוהדים: תסתכלו על אוהדי דורטמונד, ליברפול, בארסה, ריאל. ראיתם לאחרונה את המחאה של הקטלאנים - אבל נראה לכם שמישהו העז לשרוף כיסאות בקאמפ נואו? מותר לקלל, להיות אמוציונלי, לשיר, לקפוץ על הגדרות. זה חלק מהכדורגל. אבל לשרוף כיסאות ולשיר שירי שואה?! זה מוציא את החשק מהכדורגל, שגם כך לא גדול. תבואו לתמוך בקבוצה, תשירו למענה. מישהו אמר ליברפול?

 

רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים