שתף קטע נבחר

צילומים: AP

גוש חוסם: הבלוק הבלתי נשכח של לברון ג'יימס

"החסימה": המהלך שעצר את אנדרה איגודלה בדרך לסל בדקות הסיום של משחק 7 בגמר 2016 ייזכר לעד כזה שהביא את הניצחון וכמובן תואר אליפות ראשון לעיר קליבלנד מזה 52 שנה. סוגרים עשור, פרויקט מיוחד

להיות לברון ג'יימס זו העבודה הכי קשה בעולם. מאז שהוא היה ילד מתבגר ניצב מעליו שלט ניאון עצום עם הטייטל "הנבחר". היו לו את כל הסיבות לא לעמוד בציפיות הבאמת מוגזמות שתלו בו עוד בתיכון, אתם יודעים, כל עניין היורש של מייקל ג'ורדן וזה... אבל לא רק שהוא הצליח לעמוד בהן, הוא גם עשה דברים שאף אחד לא ציפה ממנו (או מאף אחד אחר).

 

אחד כזה קרה ב-19 ביוני 2016, משחק 7 בגמר ה-NBA בין קליבלנד וגולדן סטייט. הווריורס הגיעו לסדרה הזו כאלופים ואחרי עונה שוברת שיאים של 9:73, כזו שמחקה מהטבלה את שיקגו בולס הגדולה של ג'ורדן. הם גם הוליכו בסדרה 1:3 והיו בדרך הבטוחה לטבעת נוספת - אחת הסיבות היא שעד אותה שנה אף קבוצה לא חזרה מפיגור 3:1 בסדרת הגמר. אבל לג'יימס היו תוכניות אחרות.

 

ג'יימס חוסם את איגודלה (צילום: AP)
כנראה החסימה הכי המפורסמת בתולדות ה-NBA(צילום: AP)

 

בכל העונה כולה, כולל הפלייאוף, גולדן סטייט הפסידה שלוש פעמים בביתה עד שהגיע לסדרה מול הקאבס, שלוש. זה הכל.  לברון: "תחזיקו לי את הבירה"

 

שני ניצחונות רצופים, אחד באורקל ארינה, שלחו את שתי הקבוצות למשחק שביעי ומכריע. 4:39 דקות לסיום קליי תומפסון השווה ל-89:89 – וכבר אז אפשר היה לראות שלשחקנים על הפרקט נגמר הדלק. סטפן קרי לא פגע בטבעת, קיירי ארווינג לא ידע איפה הסל ואפילו נקודה אחת לא נקלעה בשני הצדדים.

 

וככה הוא נראה בסיום המשחק (צילום: AFP) (צילום: AFP)
וככה הוא נראה בסיום המשחק(צילום: AFP)

 

1:56 דקות לבאזר ארווינג החטיא עוד פעם וקרי הוציא מתפרצת ומיד שלח את הכדור לאנדרה איגודלה, שכבר ראה את הלייאפ שלו צולל לתוך הטבעת. אבל אז לברון סיפק את המהלך שקיבל את הכינוי "החסימה". ואוי, איזו חסימה מדהימה זו הייתה – ג'יימס הגיע משום מקום, התעופף לגובה לא הגיוני והדביק את הכדור ללוח.

 

זה לא היה סל הניצחון (אחלה שלשה של קיירי), אבל לגמרי הרגיש כמו אחד כזה. התעלות של אדם שתמיד היה צריך להוכיח את עצמו, ששום דבר שהוא עשה או יעשה לא יהיה מספיק מרשים – אותו רגע היה הניצוץ וחלק בלתי נפרד מההצגה הכי גדולה של שחקן בסדרת גמר ונתן עוד חותמת לכך שלברון ג'יימס הוא באמת אחד מהגדולים בהיסטוריה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים