שתף קטע נבחר

הכדורגלן שהפך לקפטן נבחרת ישראל בכדורסל

שלום (פפי) תורג'מן שיחק כדורסל להנאתו עם החברים בשכונה. המאמן יורם חרוש הגיע לשם כדי לראות את אחייניו, הזמין אותו למבחנים, וכך "נולד" אחד מסמליה של הפועל ירושלים. במסגרת פרויקט "טופ טאלנט" בשיתוף "ידיעות אחרונות", ynet והטוטו ננסה לגלות את היהלום הסודי הבא

בשיתוף הטוטו

 

כן, גם שלום (פפי) תורג'מן, אחד מכוכביה וסמליה הגדולים של קבוצת הכדורסל הפועל ירושלים, התגלה ממש במקרה.

 

"בכלל שיחקתי כדורגל בקבוצת הנוער של הפועל ירושלים", נזכר תורג'מן, "גם כדורסל הייתי משחק, אך באופן לא מקצועי, באליפויות בית ספר ועם החבר'ה בגן הפעמון בירושלים".

ארז ביטמן ופפי תורג'מן (צילום: יוסי רוט)
ארז ביטמן ופפי תורג'מן(צילום: יוסי רוט)

בגיל 16 הוא החליט לפרוש מהכדורגל. "משהו שם פשוט לא הסתדר", הוא אומר. אך את אהבתו לספורט הוא לא זנח, והמשיך לשחק כדורסל עם חבריו בקביעות בגן הפעמון – מגרש תחת כיפת השמיים ששאב אליו בשנות ה-80 וה-90 רבים מהשחקנים החובבים הטובים בעיר (כולל ביקורי אורח של שחקניה הצעירים של הפועל).

 

יורם חרוש, מי שהיה אז מאמנה של קבוצת הנוער של הפועל ירושלים ולימים מאמן קבוצת הבוגרים, הגיע יום אחד לצפות באחייניו משחקים כדורסל בגן הפעמון. באותו משחק השתתף גם תורג'מן. "הוא קרא לאחד מהם ושאל אותו מי אני", משחזר תורג'מן, "הם הכירו בינינו, והוא ביקש שכשיהיו מבחנים לנוער של הפועל ירושלים - אני אבוא".

 

זמן מה חלף ותורג'מן שכח מאותה הבטחה. ואז, ביום שישי אחד, כאשר היה בחנות המשקאות של הוריו – שהייתה צמודה לאטליז של משפחתו של חרוש, הודיעו לו האחיינים שהמבחנים עומדים להיערך. "הלכתי למבחנים. שיחקנו שם חמש על חמש, שחקני הנוער של הפועל ועוד כל מיני נבחנים, ובסופו של דבר נבחרתי לקבוצה על ידי יורם ועוזר המאמן עופר רון. הייתי בן 16 וחצי בערך", מספר תורג'מן.

 

ההתחלה הייתה קשה. "הייתי השחקן ה-13 בקבוצה. עונה שלמה התאמנתי בנוער ולא התלבשתי למשחקים. למעשה, המשחק האחרון של העונה היה המשחק הראשון ששיחקתי בו. ואז יורם עבר לאמן קבוצה אחרת, עופר רון הפך למאמן של הנוער ואני הפכתי לשחקן הרבה יותר מרכזי", הוא משחזר.

 

למרות שפפי היה מהגבוהים בקבוצה, רון חשב קדימה והתעקש להפוך אותו לרכז. במשחקי הנוער, במגרשים הצפופים ומול רכזים נמוכים וזריזים, הוא התקשה לפעמים לכדרר. אבל כשעלה לבוגרים כבר הייתה לו שליטה מצוינת בכדור, ראיית משחק נהדרת, ובשלבים מאוחרים יותר גם קליעה טובה מאוד. לכל אלה התלוותה יכולת הגנתית מעולה.

 

בשנת 1990, כשהיה בן 20, פפי עלה לבוגרים ובמהרה החל לבסס את מעמדו ככוכב עולה בכדורסל הישראלי וכאחד מסמלי המועדון. כמה שנים לאחר מכן, בשנים 1996-1997, הוא היה משחקניה הבולטים של הקבוצה כשזכתה בשני גביעי מדינה. הוא שיחק בנבחרת ישראל 57 פעמים וגם שימש תקופה מסוימת כקפטן הנבחרת. רזומה לא רע בשביל כדורגלן.

 

2014-2015 הפועל ירושלים אלופת המדינה (צילום: יוסי רוט) (צילום: יוסי רוט)
2014-2015 הפועל ירושלים אלופת המדינה(צילום: יוסי רוט)
  

גם בכם טמון כישרון שצריך להתגלות? במסגרת פרויקט "טופ טאלנט" של "ידיעות אחרונות, ynet והטוטו, אשר יתחיל בקרוב, נערוך מבחנים לבני נוער בכדורגל, כדורסל וריצה, נבחר בכל ענף את הבן והבת המבטיחים ביותר, ניתן במה לכישרונם ונעניק להם פרס.

 

הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"

 

בשיתוף הטוטו


פורסם לראשונה 29/12/2019 15:40

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יוסי רוט
פפי תורג'מן
צילום: יוסי רוט
מומלצים