שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

אז מי היא מכבי האמיתית? / תוכן גולשים

לעמות השליטה של מכבי בת"א בכדורסל, בכדורגל ישנן שתי קבוצות שנלחמות כבר זמן רב על הזכות להיות "מכבי". גם אתם רוצים לכתוב? שלחו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il

לאחרונה עלתה לסדר היום הספורטיבי השאלה "מי היא מכבי האמיתית?" חיפה או ת"א? האם זו מכבי ת"א המוכרת בכינויה 'מכבי', לפחות בכל הנוגע לכדורסל, או מכבי חיפה שהישגיה באירופה בכלל ובארץ בפרט ידועים. מי יודע, אולי זו בכלל מכבי נתניה בעלת השושלת המרשימה. הוויכוח בין הצדדים מתמיד, ואני מעוניין לבדוק מי היא בעלת הזכות הלגיטימית לקניין על הכינוי.

 

נתחיל עם מכבי ת"א. היא ידועה בשליטתה רבה השנים בכדורסל הישראלי, והישגיה האירופיים במסגרת היורוליג מוכרים לכל. לצד זאת, השליטה הכמעט בלעדית שלה בליגת העל הפכה אותה לנציגה הבכירה עם השם "מכבי", מאחר שאין מכבי נוספת שבאמת תיתן לה פייט בענף. אי אפשר להתווכח עם מספרי שיא של 53 זכיות בליגת העל ועוד 6 אליפויות אירופה. מכבי כדורסל היא אכן "מכבי". 

 

דן גלזר ודולב חזיזה (צילום: עוז מועלם)
ת"א או חיפה?(צילום: עוז מועלם)

 

מנגד, בכדורגל ניתן לזהות דפוס אחר, עם 2 קבוצות שנלחמות כבר זמן רב על הזכות להיות "מכבי". אמנם גם כאן מכבי ת"א היא שיאנית הזכיות בליגה עם 22 אליפויות, ומובילה את הרשימה עם עם 23 גביעים. עם זאת, משנות ה-80 ואילך מכבי חיפה מציגה מספרים מרשימים עם 12 אליפויות, 6 גביעים ותוספת של 4 גביעי טוטו. מכבי חיפה ראויה לשם גם בזכות הופעותיה ההיסטוריות באירופה, והיותה הקבוצה הישראלית הראשונה שהגיעה לשלב הבתים של ליגת האלופות. צריך לציין משחקים נדירים בהם ניצחה מכבי חיפה אימפריות אירופיות כמו מנצ'סטר יונייטד, צסק"א מוסקבה, פ.ס.ז' ועוד. הירוקים הם גם היחידים בארץ שהגיעו לרבע גמר גביע המחזיקות, לצד שלל הישגים בליגה האירופית ובגביע אופ"א. לא אוכל להתעלם מהקהל החיפאי, שנותן תוקף לעוצמתה של האימפריה הירוקה.

 

לטענתי, יש 2 "מכבי" שוות בכוחן בכדורגל הישראלי, ואף אחת לא יכולה לטעון לכך שהיא ראויה לשם יותר מהאחרת. אין מה לעשות, תהיו חייבים להוסיף גם את שם העיר. בצפון ובפריפריה השם מיוחס לירוקים מהצפון, שלהם גם בסיס האוהדים הגדול ביותר בארץ. במרכז מתכוונים לרוב למכבי ת"א. ללא קשר, נקווה למשחק עונה מעניין ורב שערים. בהצלחה לירוקים!

 

רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתן
אלירן עטר
צילום: גיל נחושתן
מומלצים