שתף קטע נבחר

סנוקר: טורניר המאסטרס נפתח עם הפתעות גדולות

מארק סלבי נכנע 6:4 לאלי קארטר שנכנס לטורניר כממלא מקום. דינג ג'ונווי הפסיד 6:3 לג'ו פרי

טורניר המאסטרס בסנוקר, אחד מהארועים היוקרתיים ביותר של העונה בהשתתפות 16 המדורגים הראשונים בעולם, נפתח אתמול (א') עם שתי הפתעות גדולות. מארק סלבי, שלוש פעמים אלוף העולם, הפסיד 6:4 לאלי קארטר והודח, בעוד הכוכב הסיני דינג ג'ונווי נכנע 6:3 לג'ו פרי.

 

סלבי הגיע לכאורה בכושר טוב לטורניר לאחר שזכה לפני קצת פחות מחודש באליפות סקוטלנד הפתוחה. הוא סומן כפייבוריט מול קארטר שנכנס למאסטרס כמחליף אחרי שרוני אוסאליבן החליט לוותר על ההשתתפות השנה.

 

מארק סלבי (צילום: getty images)
הגיע דווקא בכושר טוב לטורניר. סלבי(צילום: getty images)

 

עם זאת, קארטר היה טוב יותר בפתיחה וברח ל-1:3. סלבי שידוע ביכולותיו לצאת מבורות, ניצח בשלושה משחקונים ברציפות ונטל את ההובלה 3:4. מי שחשב שבנקודה זו קארטר ייכנע טעה טעות מרה. קארטר השווה ל-4:4 והחזיר לעצמו את ההובלה עם ברייק של 63 נקודות במשחקון התשיעי. המשחקון העשירי נפתח במספר החמצות של שני השחקנים, עד שטעות של סלבי העניקה לקארטר הזדמנות גדולה - והוא ניצל אותה בענק, ניקה את השולחן והכריע את ההתמודדות.

 

קארטר ימתין כעת ברבע הגמר למנצח במשחק בין אלוף העולם ארבע פעמים ג'ון היגינס ובארי הוקינס.

 

דינג הציג לפני חודש חזרה מרשימה לכושר כשזכה באליפות בריטניה יוקרתית - אך לא הצליח להביא את היכולת הזו למאסטרס והודח לאחר שהפסיד 6:3 לג'ו פרי.

 

סיפק הפתעה על הספתח. פרי (צילום: AFP) (צילום: AFP)
סיפק הפתעה על הספתח. פרי(צילום: AFP)

 

פתיחת המשחק הייתה צמודה כשאף אחד לא נותן לשני לברוח. במצב של 3:3, פרי לחץ על הדוושה וניצח בשלושה משחקונים ברציפות בין השאר עם ברייקים של 93 ו-83 נקודות.

 

פרי בן ה-45 חוזר השנה למאסטרס לראשונה מאז 2017 אז נעצר רק בגמר, ויקווה לעשות ריצה דומה גם השנה. "החצי השני של המשחק היה טוב בהרבה מהראשון. אני דווקא הרגשתי טוב מהפתיחה אבל החמצתי כמה כדורים קלים וחשבתי יותר מדי. ההפסקה הגיעה עבורי בזמן", אמר פרי והחמיא למפסיד, "דינג הוא אחד השחקנים הטובים בעולם מזה זמן רב. כשהוא בשיאו כמעט אי אפשר לשחק נגדו".

 

דינג ג'ונווי (צילום: AP)
"לא ניצלתי מספיק הזדמנויות" דינג ג'ונווי(צילום: AP)

 

דינג: "לא ניצלתי מספיק הזדמנויות. ניסיתי להטביע כדורים קשים והחטאתי פעם אחר פעם. פרי שיחק טוב וניצל היטב את ההחמצות שלי. לא הרגשתי לחץ, אבל מאידך גם לא הייתי מרוכז מספיק. יום אחד זה עוד יגיע...".

 

פרי יפגוש ברבע הגמר את המנצח במשחק בין אלוף העולם ג'אד טראמפ ושון מרפי. היום יימשך הטורניר כשב-15:00 ניל רוברטסון יפגוש את סטיבן מגווייר. ב-21:00 יתמודדו מארק אלן ודייויד גילברט.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים