שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

השינוי שמביא זלאטן למילאן / תוכן גולשים

אחרי החזרה לסן סירו של השבדי בחלון ההעברות של ינואר, אפשר להתחיל לראות את ההבדל בין הקבוצה שלפני חזרת האריה לזאת שמשחקת איתו בהתקפה. גם לכם יש מה להגיד? כתבו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il

מילאן פתחה את העונה בצורה לא כל כך ורודה, כאשר עד הגעתו של זלאטן איברהימוביץ' היא צברה 22 נקודות, ניצבה קרוב מאוד לקו האדום והסכתנה בירידה לליגה השנייה בפעם הראשונה בתולדותיה. עם חזרתו של זלאטן למועדון, נרשמה התרגשות גדולה בקרב המועדון ואוהדיו (גם אני התרגשתי מאוד, היות והשבדי הוא השחקן האהוב עליי). זוהי הקדנציה השנייה שלו במילאן, כאשר בקודמת (בין השנים 2010-2012) הוא זכה באליפות ובסופר קאפ האיטלקי בשנת 2011.

 

אני לא מופתע - אך מלא שמחה - מכך שהשבדי המצוין ומלא הצבע, כבר בן 38 להזכירכם, הצליח להשתחל להרכב הראשון של קבוצה בכירה באחת מ-5 הליגות המובילות באירופה. אני צופה ועוקב אחרי זלאטן כבר זמן רב, והאריה השוודי לא נשאר חייב לאף אחד. הוא מקיים הבטחות ומשאיר אוהדים רבים עם פה פעור כמעט בכל משחק. מה שכל כך טוב בזלאטן זה שהוא עונה לעיתונאים כמו מלך, יודע מה הוא שווה, מבקיע שערים בצרורות וכל שער שלו בצבע - אם תצפו במצעד השערים שלו לאורך השנים תבחינו בכך שלפחות 95% מהם אינם שערים סטנדרטיים, לדוגמה המספרת המטורפת ממרחק עצום במשחק הידידות של שבדיה מול אנגליה (אני לא רואה עוד שחקן שיבקיע שער שכזה).

 

זלאטן איברהימוביץ' במדי מילאן (צילום: AFP)
זלאטן איברהימוביץ' במדי מילאן(צילום: AFP)

 

הנה עוד דוגמה לכמה שאיברה הכרחי לעונה הנוכחית של הרוסונרי: בשנתיים האחרונות הוא קרע רשתות ב-MLS. אני יודע שאין מה להשוות בין הליגה האמריקאית לזו האיטלקית, אבל הרבה שחקנים בולטים הגיעו לליגה הזו בסוף הקריירה כדי לסיים אותה יותר "בקלות" (לפחות כך אני ראיתי את זה). לעומתם, האריה לא חשב לרגע על סיום הקריירה, אלא שיחק, בישל והבקיע שם כמו שהוא יודע. במשחקו הראשון נכנס כמחליף בדקה ה-71, ולאחר 6 דקות בלבד הבקיע את שערו הראשון במדי לוס אנג'לס גלאקסי עם וולה משוגע מ-40 מטר שלא אשכח זמן רב (גם לא את הצרחה המתלהבת של השדר האמריקאי). בדקה ה-91 השלים צמד מדהים ועזר לקבוצתו להשיג 3:4 בדרבי. כבר אז הבנתי שהשסדי לא הולך לעשות חיים כל כך קלים לקבוצות האחרות בליגה.

 

השינוי שזלאטן מתחיל להביא וימשיך להביא למילאן יהיה אפקטיבי, כי הוא מכיר את הליגה היטב מהקדנציות שלו ביובנטוס, אינטר ובמילאן, כאשר בכולן זכה לפחות באליפות אחת. סיבה נוספת היא שזלאטן כבר בן 38, וכאמור שומר על צורת משחק פנומנלית וצבעונית. כמו כן, לשחקן יש ניסיון רב ורזומה עשיר, עם קצת יותר מ-500 שערים בקריירה, כולל בנבחרת. זלאטן גם מרגיש בנוח במועדון בפרט ובסרייה א' בכלל. האריה מבוגר במספר שנים משחקני הרוסונרי האחרים, כך שהוא יכול להרגיש בנוח להדריך אותם על המגרש אפילו שאינו קפטן הקבוצה.

 

רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים