שתף קטע נבחר

אפריפה קבע שיא ישראלי מדהים – שלא יוכר

האצן בן ה-16, שנולד בישראל, עצר את השעונים על 34.22 שניות בריצה ל-300 מטר – שיא קדטים ונוער חדשים, אך מאחר שאין לו אזרחות ישראלית, התוצאה לא תיחשב. מאמנו: "כישרון נדיר שחבל להחמיץ"

בלסינג אפריפה, בן 16 וחודשיים, קבע אתמול (רביעי) בהדר יוסף, בתחרות שאורגנה ע"י הפועל חולון, תוצאה טובה יותר מהשיא לנוער (עד גיל 20!) בריצת 300 מ' אחרי שעצר את השעון על 34.22 שניות. תוצאה עדיפה על שיא הנוער (34.64 שניות) השייך לחי כהן מהפועל חולון וכמובן משיא הקדטים של גל ארד (34.82 שניות).

 

אבל התוצאות שלו לא יוכרו – הסיבה? אפריפה טרם קיבל אזרחות ישראלית. האצן המוכשר, שנולד בארץ אחרי שאביו הגיע לישראל לפני כ-30 שנה כעובד הקונסוליה הגנאית, רואה עצמו צבר לכל דבר והמטרה שלו ושל מאמנו איגור בלון היא להשיג את האזרחות כדי שישתתף באליפות אירופה הקרובה לקדטים.

 

בלסינג אפריפה (צילום: טיבור יגר)
תוצאה נהדרת שלא תיחשב. בלסינג אפריפה(צילום: טיבור יגר)

 

אחת הבעיות היא שחסרים להם כ-5,000 שקל למימון עורך דין לטובת העניין. אפריפה נחשב למועמד למדליה הראשונה של ישראל בריצות הקצרות באליפות אירופה – אם וכאשר יקבל את האזרחות. "יש בו כישרון נדיר ברמה בינלאומית שחבל להחמיצו", אמר בלון, מהמאמנים הבכירים בארץ למרחקי ספרינט.

 

כבר בשנה שעברה, בהיותו בן 15.5, נחשב אפריפה לאחד משלושת האצנים הטובים בארץ, כולל בוגרים (!). שיאו האישי ב-200 מטר עומד על 21.67 שניות, וב-100 מטר כבר הספיק לקבוע 10.82 שניות. עד כמה גדול מרחב השיפור שלו תעיד העובדה שבתחרות אתמול תיקן בכמעט שנייה וחצי (!) את שיאו האישי ב-300 מטר, ריצה הנערכת בחורפים ומיועדת להכין את הרצים למרחקים הקצרים שלהם בקיץ.

 

באותה תחרות בהדר יוסף רץ עומרי סדן 60 מטר ב-6.91 שניות, וקיבל את גביע המצטיין בתחרות מידי אולגה, אלמנתו של אתלט ומאמן העבר רמי ז'מיאן, שהלך לעולמו בגיל 61 והתחרות לזכרו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: טיבור יגר
בלסינג אפריפה
צילום: טיבור יגר
מומלצים