שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

חיי הנצח של קובי בראיינט / תוכן גולשים

חובבי הספורט הצעירים שידרו ברשתות החברתיות רגשות של שברון לב ואובדן אדיר – למרות שלא באמת ראו את קובי משחק. גם לכם יש מה להגיד? כתבו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il

כמו אש בשדה קוצים התפשט העצב הגדול על מותה של אגדת קובי בראיינט. אבות ובנים הזילו יחד דמעה, מסרבים להאמין – גומעים בשקיקה כל ציוץ או רמז, כאלה שיבהירו שאולי נפלה כאן טעות. אם עוד היה ספק למישהו בדבר גודל המאורע, באו הכותרות הראשיות בכל האתרים ואמצעי התקשורת והבהירו: דבר גדול באמת קרה.

 

אין צורך להסביר את הכאב העז והחד שחשו חובבי הכדורסל בני דור ה-X וה-Y, בוודאי אלה שעקבו מאז ילדותם אחרי הכוכב האדיר שצמח אל מול עיניהם. ברייאנט היה לא רק שחקן כדורסל יחיד בדורו כנראה, אלא גם אסטרטג נפלא: מראש קיבע לעצמו את המטרה – להיות סגנון של אלוהים, הלא הוא מייקל ג'ורדן, אליל נעוריו. הוא ביקש לרשת אותו – ברשות, תוך ריספקט אמיתי לג'ורדן והבנה שלא יגיע להישגיו. אמש התברר כי בראיינט עמד במשימה בכבוד רב.

 

קובי בראיינט (צילום: AP)
קובי בראיינט(צילום: AP)

 

אפשר להבין את הכאב הגדול והצער של בני הדור המבוגר יותר – אך מה לבני דור ה-Z, ילידי 2005 וצפונה, ולקובי בראיינט? חובבי הספורט שביניהם שידרו ברשתות החברתיות רגשות של שברון לב ואובדן אדיר. סטורי על סטורי עם ביטויי כאב והערצה לאגדה שלא צפו בה משחקת בחייה, אך נאלצו להיות שותפים לחוויית מותה הטראגי.

 

הפיכתו של בראיינט לאגדה בחייו ובמותו גם לבני הדור שלא באמת הכירו אותו היא תולדה של העידן הדיגיטלי שאליו נולדו. בעידן הזה, תהילתו של כדורסלן בממדי ענק של בראיינט המשיכה להדהד ברשתות החברתיות עוד שנים רבות לאחר שפרש ממשחק. פעם, לראות כדורסלן עבר משחק, הייתה משימה בלתי אפשרית כמעט, אלא אם הצלחת לאתר שכן עם קלטת וידאו נדירה.

 

בעידן הדיגיטל, גם כוכבים שפרשו ממשיכים לחיות ברשת – ולא רק דרך ציוצים. לכך צריך להוסיף גם את אופיו של בראיינט עצמו, שהבין היטב את רוח התקופה, הבין את גודל מעמדו והיה נוכח תקשורתית, גם אחרי שפרש.

 

ויש עוד אלמנט אחד, חשוב מאוד, שיצר חיבור נפשי גדול כל כך בין בני העשרה לבין קובי - משחק ה- NBA 2K המיתולוגי שהיטיב להתאים את עצמו לעידן הדיגיטלי. במשחק הזה גם כדורסלני עבר משחקים ומציגים את יכולותיהם המופלאות. שחקני האונליין יכולים אף לנסות ולצרף את בראיינט להרכב שלהם, אם כי אמש מחירו הרקיע שחקים.

 

אווירת אבל כבדה השתררה אמש בקהילת שחקני האונליין. זמן קצר אחרי מותו של בראיינט מיהרה חברת 2K SPORTS להוקירו עם מסך פתיחה מעוצב לזכרו – וסביר שהרוח הזו תישמר בדרכים שונות גם בימים הבאים. כי במשחק הזה, בראיינט לא הלך לשום מקום אחרי שפרש – והוא יישאר שם במלוא הדרו, גם לאחר מותו.

 

הכותב הוא יועץ לשיווק בעידן הדיגיטל

 

רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גטי אימג'ס
קובי בראיינט
צילום: גטי אימג'ס
מומלצים