שתף קטע נבחר

דאונטיי וויילדר גילה: "חשבתי להתאבד"

המתאגרף במשקל כבד גילה שחשב לשים קץ לחייו בזמן שהתמודד עם מחלת בתו אחרי שנולדה ב-2005: "החזקתי באקדח ואתה חושב במצב כזה שהדרך היחידה לצאת מזה היא לסיים את החיים שלך"

דאונטיי וויילדר נחשב לאחד המתאגרפים הבכירים בעולם במשקל כבד ואף מוכר כאלוף העולם מטעם התאחדות WBC (אנתוני ג'ושוע מחזיק בתואר מטעם שלוש ההתאחדויות אחרות – WBA, WBO ו-IBF), אבל מסתבר שלמרות שהוא חזק מאוד מהבחינה הפיזית, גם הוא הגיע למצב של התמוטטות.

 

וויילדר (34), שיתמודד מול טייסון פיורי ב-22 בפברואר, גילה שהוא שקל התאבדות בעקבות מחלתה של בתו נאייה, שנולדה ב-2005 עם ספינה ביפידה (שדרה שסועה). מדובר בפגם המתפתח במהלך הריון העלול לגרום לפגיעה מוטורית ולשיתוק כללי במתן צואה ושתן. בראיון ל-BT ספורט סיפר האמריקני על רגעי השפל של חייו בתקופה בה עבד למחייתו כמלצר במסעדה.

 

דאוטני וויילדר (צילום: AFP)
"כולנו אנושיים". וויילדר(צילום: AFP)

דאוטני וויילדר בזירה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
דאוטני וויילדר בזירה(צילום: AFP)

 

"שנת 2006 הייתה קשה מאוד בשבילי, החזקתי באקדח והייתי מוכן להתאבד", גילה המתאגרף. "כולנו אנושיים והמחשבות האלה עוברות לנו לפעמים בראש. זה קורה לכל אחד שנמצא במצב של דיכאון או במצבים מסוימים בחיים. אתה חושב שהדרך היחידה לצאת מהמצב הזה היא לסיים את החיים שלך. אתה לא חושב על שום דבר אחר, רק על עצמך ועל מה שקורה. הייתי רק בן 19 והיה לי מאוד קשה כשהתגלה דבר כזה".

 

בגיל 20 החל וויילדר את קריירת האיגרוף ונאבק למען הצלת בתו. "כולנו מתפללים למען בריאות הילדים שלנו וכאשר אתה ניצב בפני אתגר כזה, בפרט כאשר אתה צעיר, אתה מגלה שאתה עומד בפני משימה קשה יותר ושהילד שלך זקוק ליותר אהבה מאשר ילדים רגילים. ואז אתה חי מתשלום לתשלום ומחשבון לחשבון. הייתי שם, אני יודע מה זה".

 

ב-2008 זכה וויילדר במדליית ארד במשחקים האולימפים בבייג'ינג ולאחר שקיים 33 קרבות זכה בתואר העולמי. "כיום אני יודע איך להתייחס לחיים בצורה אחרת", הוא אמר. "אני פה כדי לחנך ולהראות לאנשים שכולנו מתמודדים עם דברים. כולנו אנושיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים