שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

האתגר של ג'ון ג'ונס / תוכן גולשים

לוחם ה-MMA האגדי יפגוש בשבת את דומיניק רייס בקרב ההגנה על התואר, וצריך להיזהר מכל היתרונות הקטנים שמביא איתו היריב הצעיר. גם לכם יש מה להגיד? כתבו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il

לקראת כל אירוע ספורט מגיע הרגע שכל אוהד מכיר, כשהספורטאי או הקבוצה שלך הולכים שוב להופיע, ההתרגשות בשיאה ואתה סופר את הדקות. ב-MMA זה קרה לא מזמן עם קונור מגרגור, ואותה התלהבות מורגשת כעת שוב לקראת החזרה של הכוכב הגדול ביותר של הענף, ג'ון ג'ונס, שיפגוש את דומיניק רייס בקרב ההגנה על התואר במחלקת הקל-כבד.

 

ג'ונס תמיד עורר ויכוחים ודיונים אינסופיים: האם הוא הגדול ביותר או לא, האם ראוי להשוות אותו לספורטאי-על אחרים בגלל המעצרים, הסמים והסאגות סביבו. אבל הוא לא מקשיב: אחרי ההשעיות הוא חזר להילחם בסוף 2018, ומאז ניצח שלוש פעמים ומחכה לקרב הרביעי שלו בשבת. אם ינצח, זו תהיה הפעם ה-11 בה הוא מגן על התואר, בהחלט עוד נדבך שישמש את מעריציו בוויכוח על גדולתו. מעבר לכך, ניצחון יוביל אותו לשוויון עם דימיטריוס "מייטי מאוס" ג'ונסון בפסגת כמות ההגנות המוצלחות על התואר בכל הזמנים. מדובר גם בקרב האליפות ה-13 של ג'ונס, הכי הרבה במחלקה בהיסטוריה.

 

ג'ון ג'ונס (צילום: AFP)
ג'ון ג'ונס(צילום: AFP)

 

רייס הוא הכוכב העולה של המשקל, אבל השאלה היא אם יביא משהו מיוחד שקודמיו לא הביאו ויהיה אחראי לסנסציה של 2020 עוד בתחילתה. אם לא, יחזור להילחם בליגה האחרת של המחלקה, עם שאר המדורגים שמתחת לג'ונס: הראשון הוא טיאגו סנטוס, אותו ג'ונס ניצח בהחלטה חצויה בקרב האחרון, השני הוא דניאל קורמייה שעלה למחלקת המשקל הכבד והפסיד בעבר לג'ונס, והשליש הואואנתוני סמית' שהפסיד בקרב מאוד דומיננטי של ג'ונס. רייס, מספר 4, לא נלחם מול אף אחד משלושת האחרים (סנטוס נפצע בברך וקורמייה עלה למשקל אחר), אבל זה לא אומר שלא מגיע לו קרב על התואר. מדובר בלוחם המסוכן ביותר כרגע במחלקה, שהבחלט יכול להוות על ג'ונס איום.

 

מדובר בלוחם בלתי מנוצח (0:12), שארבעה מששת הניצחונות שלו ב-UFC הגיעו כבר בסיבוב הראשון. רייס הוא לוחם חזק מאוד, עם שמאלית אימתנית, יודע להגן טייקדאון ברמה מאוד גבוהה ונהנה מעבודת רגליים משובחת. ניתן לראות בקרב האחרון שלו מול כריס ווידמן איך הוא משחק עם הזווית כדי להיכנס עם יד שמאל ולסיים את הסיפור. הוא פותח בלחץ משוגע על כל יריב שעומד מולו, יש לו ארסנל מאוד מגוון ושלל קומבינציות שנועדו למצוא את הפרצה עבור השמאלית שלו. ג'ונס התמודד עם לחץ דומה מול סנטוס בקרב האחרון שלו, בסיבוב ראשון בו שלושת השופטים נתנו ניצחון ליריב. הוא הפעיל לחץ כבד על ג'ונס, עם בעיטות LowKick כבדות לרגל, כניסה לטווח המסוכן של ג'ונס ופגיעה של קומבינציות משם. העניין הוא שג'ונס פשוט ניחן בחוכמת קרב גבוהה מדי, זיהה את הכניסות של סנטוס והרחיק אותו עם בעיטת "טיפ" לכיוון הרגליים.

 

אחת הסוגיות שיכולות להוות בעיה עבור ג'ונס היא מציאת תשובות למלכודות של רייס, שמגיע עם בעיטות לואוקיק כבדות מאוד ויודע יותר טוב מהיריבים הקודמים להתמודד עם הלחץ שג'ונס מפעיל. רייס הוא לוחם שבונה את החשיבה שלו אינסטיקטיבית ומגיב מהר מאוד למה שקורה בזירה. ג'ונס כנראה יבוא מבוקר ולמוד מהטעויות מהקרב האחרון מול סנטוס, אני מאמין שהוא ייקח לעצמו מרווח למצוא את החורים בהתקפות של רייס. אמנם לרייס יש הגנות טובות מפני טייקדאון, אבל כמה לוחמים כבר ראיתם שמצליחים להוריד את קורמייה כמו שג'ונס עשה? רייס בכושר, ויש לו יתרונות מאוד בולטים, אבל הוא יפגוש חייזר ברמה אחרת. ההפסד היחיד של ג'ונס בקריירה היה הפסד טכני אחרי ששלח מרפק לא חוקי לראשו של מאט המיל - וגם ההחלטה הזו עוררה הרבה ביקורות, בטענה שהקרב היה צריך להסתיים בניצחון טכני לג'ונס עוד לפני כן.

 

לסיכום, רייס ירצה להראות שהוא הדם בחדש של המחלקה, שהוא ירש את כס המלכות. ג'ונס ירצה להראות שמורשת משמרים כשמנצחים קרבות מול הדור החדש. יהיה מעניין.

 

רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים