שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

בין הפייר פליי הפיננסי לאהבה לסמל / תוכן גולשים

חוקי הפייר פליי הפיינסי נולדו כמשענת לאוהדי הכדורגל, למתן מסגרת לצרכנים, שאומרת - הכל טוב, הכל הוגן. אנו שומרים על הכדורגל של כולנו שוויוני לכולם! גם לכם יש מה להגיד? כתבו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il

בואו נודה באמת: בשנים האחרונות, בעלי הקבוצות הגדולות בכל הענפים משלמים סכומי עתק כדי למשוך אליהם את הכוכבים הגדולים. חוזי מקסימום ב-NBA, תשלום של 222 מיליון אירו שהעבירה פ.ס.ז' עבור ניימאר (נראה שהוא בעצמו לא מבין מה הוא עושה שם), ועד ילדים בני 15 שלא שיחקו יום בחייהם עם הבוגרים ונקנים בסכומים הולכים וגדלים.

 

תופעה נוספת חדשה לשנים האחרונות היא החיבור בין כוכבים באותן הקבוצות. מוצלחים או כושלים - ניתן לראות שגם כוכבים מסוג אלפא מתאחדים, וזאת בניגוד לשחקנים מובילים בעבר שנהנו ממעמד בלעדי של מלכי המועדון. דייגו מראדונה, למשל, בחר לנדוד לנאפולי, והפך אותה לאחת מאריות איטליה. דמיינו כמה גבות יורמו לו אמבאפה יודיע לעולם כי הוא החליט לעבור לשחק בשורותיה של אודינזה (לפני שישלח לייעוץ). כולנו סלדנו מהדרך בה לברון ג'יימס הודיע בשידור חי הודיע שיעבור לשחק עם ווייד במיאמי.

 

פפ גווארדיולה (צילום: EPA)
פפ גווארדיולה(צילום: EPA)

 

אחת השאלות שעולות היא: איך ומתי קרה השינוי? גבירותיי ורבותיי, הכסף הגדול שנכנס לספורט הביא הרבה טוב לליגות בכל הענפים. השואו הפך להיות חזות הכל. לא באמת נתרגש אם ריאל מדריד תזכה באליפות ספרד, אבל בטוח שנקבל הצגה טובה. מצד שני, כאשר לסטר זוכה באליפות אנגליה זה יופיע במהדורות החדשות סביב העולם עם בכי של התרגשות האוהדים. בפיפ"א היו אולי הראשונים לזהות שהכסף יוצר את הבמה הגדולה של הספורט, אבל כמו באמירה המוכרת - "שלא יעבדו עליכם"- מי שרגיל לקבל את הקפה שלו עם סוכר ירגיש אם המתיקו לו אחרת. חוקי הפייר פליי הפיינסי נולדו כמשענת לאוהדי הכדורגל, למתן מסגרת לצרכנים, שאומרת - הכל טוב, הכל הוגן. אנו שומרים על הכדורגל של כולנו שוויוני לכולם!

 

ודווקא בימים אלה, כשסיטי נענשת למען יראו ויראו, זה זועק מתמיד. לא לחינם התחילו לדבר מיד על מי יעזוב ולאן? אנו הצרכנים חייבים לדעת שאנו חלק חשוב מהשינוי, אותו תהליך שאיבדנו בגלל הכסף. חבילת הספורט שאנו משלמים עבורה לא מעט, המינוי למשחקי ה-NBA וכו'. אנחנו צריכים להכיר את המהפכה, לשאול אם זה לטובתנו ומי מרוויח מכך. מי יודע? אולי בעתיד שוב נשתמש במונחים כמו "אהבה לסמל". אסיים במילותיו של המשורר הגדול: "אם לא נאט, לא נביט, לא נשים לב לפרטים, לא נגיע לארץ חדשה!"

 

רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים