קלינגר ואבוקסיס: נהגי האוטובוס הכי טובים בליגה
שני המאמנים היו קשוחים ובעלי אוריינטציה הגנתית כשחקנים, וכך גם נראות הקבוצות שלהם ש"מחנות ברחבה". להפועל ת"א זה מתאים, אבל האם זה מה שרוצים לראות בבאר שבע? גם לכם יש מה להגיד? כתבו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il
במשחק נגד בית"ר ירושלים, ניר קלינגר הראה לנו שוב שהוא מתחרה רציני ליוסי אבוקסיס בניהול טקטיקת העמדת האוטובוס ברחבה. אין ספק ששניהם מובילים את הליגה במיומנות הזו, להעמיד את הקבוצה בצרה הגנתית ולצאת למתפרצות. שניהם גם יודעים להוציא את מקסימום הפוטנציאל מהשחקנים שלהם, להטריף אותם ולהכניס בהם משמעת, על מנת לעמוד בגלי ההתקפות של הקבוצות שמולם ולנסות לגנוב את המשחק בהתקפה מתפרצת.
שני המאמנים היו קשוחים ובעלי אוריינטציה הגנתית כשחקנים, וכך גם נראות הקבוצות שלהם. שניהם השיגו בעיקר תארי גביע כמאמנים (האליפות שהשיג ניר עם מכבי ת"א הוכרעה על הפרש שערים, פשוט כי העמיד הגנה טובה יותר וספג פחות ממכבי חיפה). בהפועל ת"א, הסגנון של קלינגר מתאים לחומר השחקנים, והתוצאות מאז שלקח את הקבוצה מדברות בעד עצמן. אבל אצל יוסי המצב שונה.
לא נראה שאלונה ברקת אוהבת אוטובוסים ברחבה. האם אבוקסיס יעמוד באתגר ויצליח להעמיד קבוצה עם סגנון משחק התקפי בבאר שבע? עד סוף העונה נדע. שאלה נוספת: האם סגנון משחק כזה מתאים לנבחרת שלנו, שמתמודדת בדרך כלל עם יריבות חזקות ממנה? נניח, להעמיד הגנה טובה ולנצל את יכולת הכיבוש של זהבי. במצב כזה, אולי אחד מהם צריך להיות מאמן הנבחרת. הבעיה במקרה כזה היא שיהיה צורך בהחלפת הסגל, מאחר ששחקני ההגנה והקישור באים בעיקר מקבוצות התקפיות ואינם מורגלים לשיטת משחק כזו.
ולסיום - אין ספק שאיביץ' קיבל מתנה בניצחון הפועל, כי הוא יכול לצפות לכך שהאדומים ישחקו בדיוק באותה צורה בדרבי במחזור הבא. הוא יודע איך האוטובוס זז, כמה ימינה וכמה שמאלה, ואולי ימצא את נקודת התורפה. איביץ' מאמן טוב אבל קצת שמרן. האם יעלה בהרכב יותר התקפי? האם דור מיכה יפתח במקום ריקן? האם ישחק עם שלושה בלמים וייתן לאילון אלמוג לשחק? אני בספק.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.