שתף קטע נבחר

משוכה נמוכה: על פרישטרי יריבת הפועל י-ם

לפני 20 שנה היא שיחקה ביורוליג, הספיקה כמעט להתפרק ורק לאחרונה חזרה לליגה הראשונה. עם אקס של מכבי ת"א, סנטר אנגולי מאיים ומאמן חסר ניסיון, תנסה יריבת הפועל י-ם להדהים את קטש ושחקניו בשמינית גמר ליגת האלופות

בתחילת שנות ה-2000 פרישטרי, יריבתה של הפועל ירושלים בשמינית גמר ליגת האלופות (תחילת מרץ), הייתה שם דבר בכדורסל האירופי. אמנם לא ברמה של צסק"א, ריאל מדריד ומכבי ת"א, אבל כן כזאת שהשתתפה באופן קבוע במפעלים האירופיים, ואפילו בילתה שנתיים ביורוליג.

 

קטש מועמד למאמן העונה בליגת האלופות

 

אלא שכמו שקרה ללא מעט קבוצות ביוון, הבעיות הכלכליות במדינה השפיעו גם עליה, וב-2004 ירדה ישירות לליגה השלישית. רק אחרי 13 שנים חזרה לליגה הראשונה, עם הנהלה חדשה, ומאז היא די עושה חיל.

 

האטצ'ר בפעולה (צילום: FIBA.COM)
האטצ'ר. מנהל את העסק(צילום: FIBA.COM)

 

להופעת הבכורה שלה בליגת האלופות הגיעה פרישטרי בלי יותר מדי ציפיות. בכל זאת, כשתקציב השחקנים שלך הוא רק 1.5 מיליון דולר (של י-ם מוערך ב-6 מיליון), אם לא תעפיל שלב אפשר יהיה להבין את זה. אבל היוונים הצליחו להשתחל למקום הרביעי והאחרון בבית 3 שמוביל לשמינית, והשאירו בחוץ קבוצות עשירות יותר כמו באמברג וגזיינטפ הטורקית.

 

הסוכן קיין

בעל הבית של הקבוצה על הפרקט הוא וויליאם האטצ'ר בן ה-35. הרכז האמריקני קולע 11.7 נקודות למשחק ב-24.2 דקות. מי שהיה אמור לסייע לו הוא אקס הירושלמים, אייזאה קאזנס, אבל הוא נפצע לאחרונה בידו השמאלית, עבר ניתוח וייעדר שלושה חודשים. תסמין האקסים לא מסתיים כאן. מחליפו של קאזנס הוא לא אחר מאשר דיאנדרה קיין שחיפש קבוצה מאז שמכבי ת"א בחרה שלא להשאירו בקיץ.

 

קיין חתם תחילה במגה לקס הסרבית, ואף שיחק בשורותיה משחק אחד, אבל כעבור מספר ימים עבר ליוון. הוא עדיין לא ערך את הבכורה שלו, ובכל מקרה המשחקים מול ירושלים יהיו הראשונים שלו במדי הקבוצה, כך שלא בטוח עד כמה הוא יהיה מחובר, וגם לא ברור באיזה כושר הוא מגיע.

 

קיין ואבדיה (צילום: עוז מועלם)
קיין. חוזר לפעולה(צילום: עוז מועלם)

 

הסנטר האנגולי יאניק מוריירה (28, 2.11 מ') הוא האיש החזק מתחת לסלים של פרישטרי. את העונה גם הוא פתח בבית (אחרי ששיחק עם נבחרתו בגביע העולם בסין), אבל הצטרף לקבוצה בנובמבר בעקבות פציעה של מייק מוריסון. כשהוא חזר הספיקו להנהלת המועדון שני משחקים בלבד כדי לשחרר את מוריסון ולהשאיר את האנגולי. מוריירה קולע העונה 12.2 נקודות ומוריד 5.9 ריבאונדים. גבוה נוסף משמעותי הוא קינגסלי מוזס עם 9.9 נקודות ו-8.5 ריבאונדים.

 

סטיבן גריי אמור להיות הסקורר של הקבוצה. הוא אמנם קולע בממוצע 12.1 נקודות, אבל כבר היו לו משחקים העונה של 26 (טנריף), 19 (נימבורק) ו-22 נקודות (באמברג). יש לו אישור ירי חופשי, ואל תתפלאו אם יזרוק בממוצע 10 שלשות במשחקים נגד ירושלים.

 

ניקוס פאפאניקולופולוס בן ה-40 הוא המאמן. לא שם מוכר, ואחד שעבורו זו גם עונת בכורה כמאמן ראשי. כשחקן זכה עם א.א.ק בגביע ספורטה (2000), ואף העביר עונה אחת באולימפיאקוס. אבל את רוב הקריירה עשה בקבוצות הדרג השני והשלישי במדינתו.

 

מוריירה מטביע (צילום: FIBA.COM)
מוריירה מטביע(צילום: FIBA.COM)

 

האולם של פרישטרי (פרבר צפוני של אתונה) קומפקטי יחסית (4,000 מקומות ישיבה), אבל הוא לא מלא בכל המשחקים. הכל תלוי באיכות היריבה ובאיזה שלב של העונה נמצאים. ביוון מעריכים שנגד י-ם הוא כן יהיה מלא, ואת האוהדים היוונים כולם מכירים – נלהבים ופנאטיים כשצריך.

 

את העונה פתחה פרישטרי טוב מאוד עם חמישה ניצחונות רצופים בליגה, אבל ככל שהזמן עבר, הפציעות ואיתם החילופים בסגל הגיעו, היכולת קצת ירדה. לסדרה מול ירושלים היא תגיע אחרי שני הפסדי ליגה (77:73 לא.א.ק אתונה, ו-75:61 ללאבריו).

 

כפי שהבנתם, ליוונים יש שחקנים מעניינים, אבל לא כאלה שצריכים באמת לאיים על ג'יימס פלדין, ג'ייקובן בראון וחבריהם. הדחה תהיה בהחלט סנסציה ומכה קשה לשאיפות האירופיות של הירושלמים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים