שתף קטע נבחר

אייל גולן: "אם לא הייתי זמר, הייתי שחקן כדורגל"

הפועל מרמורק שינתה כיוון ובונה את עצמה מחדש. המטרה: לשוב לליגה הלאומית. אפילו איילן גולן חזר להתאמן לקראת הדרבי מול שעריים: "עם איחוד ואצטדיון אפשר להגיע גם לליגת העל"

 

כל תושב רחובות (ולא רק) יודע שהדרבי של העיר מעורר עניין ורגשות. כשהפועל מרמורק ומכבי שעריים נפגשות זה תמיד סיפור טוב. ביום שלישי הקרוב זה יקרה שוב, הפעם במסגרת מפעל הגביע החדש שמיועד לקבוצות ליגה א' ו-ב'. עכשיו תוסיפו לכל זה את אייל גולן, נשיא הכבוד של מרמורק, שחידש את כרטיס השחקן שלו רק כדי להשתתף בדרבי, ותבינו שמשעמם לא יהיה.

 

גולן (48) הצטרף לאימוני הקבוצה: כושר, טקטיקה, בעיטות לשער, והוא לוקח בשיא הרצינות את המשימה. "לא שיחקתי שלוש שנים ולהחזיר את הטאץ' לכדור יהיה קשה", הוא מספר בראיון ל"ידיעות אחרונות", "חצי מהקבוצה לא נולדו כששיחקתי. אני חוזר לדרבי מול שעריים ויש לי סימפטיה לשתי הקבוצות. זה יהיה מפגש פיקנטי לגמרי. אני תמיד אומר שאם לא הייתי זמר הייתי שחקן כדורגל. לא יודע עד כמה מצליח, אבל הייתי כדורגלן".

 

אייל גולן באימון מרמורק (צילום: אורן אהרוני)
אייל גולן באימון מרמורק(צילום: אורן אהרוני)

 

מרמורק רושמת עונה טובה ומכוונת לחזור לליגה הלאומית. כרגע היא במקום השני בליגה א' דרום, נקודה פחות מהמובילה, הפועל כפר שלם. אחרי שחוותה ירידת ליגה בעונה הקודמת, היא נבנתה מחדש ומתנהלת כמו קבוצה מהליגה הבכירה עם אימונים מקצועיים ומערך ניהול מסודר. אסי דומב, המאמן, וניסן יחזקאל, המנהל המקצועי, חזרו לקדנציה נוספת. בקבוצה משחקים החלוץ עידו אקסברד שירד לליגה א', הקשר אופיר חמו והשוער המנוסה אבי איבגי. השינוי המהותי נעשה בזכות שוער העבר, איש העסקים מוטי אברג'ל, שמשמש כספונסר הראשי, ומצהיר שהכוונה היא לבנות מועדון חזק וטוב עם קהל אוהדים גדול. גם גולן יודע שהאוהדים הם הכוח של הקבוצה.

 

אברג'ל מספר על החיבור למרמורק: "לקחנו על עצמנו את התקציב של מרמורק, אבל יש פה חיבור מדהים שהכסף יצא מהמשוואה, ובמהלך הדרך ירדו החסמים והתנאים. הכל נעשה באהבה ואנחנו מכוונים לבנות מועדון עם דרך להמון שנים. תארים פחות רלוונטיים, כי אם נבנה מועדון חזק הוא יגיע רחוק. אנחנו רוצים לתת לשחקנים צעירים את האפשרות להגיע למועדונים מקצועניים. בתחילת השנה הייתה סיטואציה שלא היה מה לראות, והיום יש פה קהילה ודרך".

 

אייל, מה מבדיל את מרמורק של היום מהתקופה ששיחקת בה?

"האוהדים. כשהייתי קפטן היו מגיעים אולי 40 אוהדים נאמנים. פתאום לראות כמות כזאת של צופים ביציע זה וייב שונה. הקהל של מרמורק הוא מהטובים בארץ, לא בכמות אלא באיכות. אחד הדברים שמאפיינים את האוהדים זה שאסור לקלל. גם אם אוהדי הקבוצה השנייה מקללים, האוהדים של מרמורק עומדים ומוחאים להם כפיים. כל הקבוצות צריכות לאמץ את זה".

 

אתה רואה את מרמורק בליגת העל?

"מצד אחד ברור שאני רוצה להיות שם, מצד שני התקציבים של ליגת העל שונים וצריך להבין שמרמורק זו קבוצה שכונתית. בשביל להיות בליגת העל הקבוצה צריכה אצטדיון. אגב, בונים עכשיו והוא יהיה מוכן בעוד כמה שנים. אם מרמורק תעלה שוב ללאומית בלי בית לשחק בו, לא בטוח שזה משהו שיחזיק".

 

אייל גולן באימון מרמורק (צילום: אורן אהרוני)
גולן. דוחף לאיחוד בין מרמורק לשעריים(צילום: אורן אהרוני)

 

היריבות העירונית עם שעריים ידועה ולמרות זאת, שתי הקבוצות חולקות אותו מתחם אימונים.

"יש יריבות של שנים עוד לפני שאני שיחקתי. שעריים ומרמורק זה כמו חתול ועכבר. על מה היריבות? אני לא יודע לשים את האצבע. זה הגיע למצב שיש פה בעיר בית קברות לשעריים, כביש שמפריד ובית קברות למרמורק".

 

יש סיכוי לאיחוד?

"זו מילה שכולם מפחדים ממנה. אני חושב שזה משהו שצריך לקרות, בסופו של דבר זה שתי שכונות של תימנים (צוחק). כולם פה חברים. יכולים לריב במשחק ואחר כך לבלות יחד. אני מצפה שהכדורגל ברחובות יגיע לליגת העל, ואם הקבוצות יתאחדו הן יקבלו תקציבים מהעירייה, תהיה מסת אוהדים שיכולה להיות פקטור, ואז זה משהו שאפשר לדבר עליו".

 

יכולים להגיע שחקנים לליגת העל מקבוצות כמו מרמורק?

"אני חושב שבליגות הנמוכות יש שחקנים מצוינים שיכולים להשתלב בקלות בליגת העל ורק צריך שיגלו אותם".

 

מרמורק שעריים דרבי רחובות (צילום: עוז מועלם)
גולן ביציע בדרבי. "שעריים ומרמורק זה כמו חתול ועכבר"(צילום: עוז מועלם)

 

לסיום, מה אתה חושב על רמת הכדורגל הישראלי?

"ליגת העל חלשה מאוד ובעיניי כל הכדורגל הישראלי הולך אחורה. צריך להוציא חוק שמשחק שמסתיים בתוצאת תיקו אפס, הקבוצות לא יקבלו נקודות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
אייל גולן
צילום: אורן אהרוני
מומלצים