שתף קטע נבחר

"תוך שלושה חודשים נדע אם האולימפיאדה תבוטל"

דיק פאונד, חבר בכיר בוועד האולימפי הבינלאומי, טוען שקיים סיכוי לביטול המשחקים בעקבות נגיף הקורונה: "המשחקים כנראה יבוטלו אם נדע שלא הכל בשליטה. נכון לעכשיו כולכם תהיו בטוקיו כרגיל"

חבר בכיר בוועד האולימפי הבינלאומי טוען שאם המצב ביפן יחמיר וקיום האולימפיאדה בטוקיו יתברר כמסוכן בעקבות נגיף הקורונה, המארגנים צפויים לבטל את המשחקים ולא לדחות או להעביר אותם למדינה אחרת.

 

דיק פאונד, שמכהן בוועד האולימפי הבינלאומי מאז 1978, טוען שיש חלון של שלושה חודשים כדי להחליט על גורלה של אולימפיאדת טוקיו – והמשמעות היא שההחלטה צפויה להתקבל רק בסוף חודש מאי.

 

נוסעים עם מסכות ב רכבת התחתית ב טוקיו יפן (צילום: gettyimages)
ההחלטה צפויה להתקבל בסוף חודש מאי. הרכבת התחתית בטוקיו(צילום: gettyimages)

"בערך בזמן הזה אני מאמין שאנשים יתחילו לשאול: 'האם הנגיף נמצא תחת שליטה ואנחנו בטוחים שאפשר לקיים את האולימפיאדה בטוקיו או לא'", אמר פאונד ל-AP.

 

פאונד הוסיף: "אם הוועד האולימפי יחליט שהמשחקים לא יכולים להתקיים בטוקיו הם כנראה יבוטלו. עד כמה שכולנו יודעים, כולכם הולכים להיות בטוקיו כרגיל. כל הסימנים נכון לעכשיו טוענים שהעסקים כרגיל. אז תמשיכו להתעסק בספורט ותהיו בטוחים שהוועד האולימפי לא הולך לשלוח אף אחד לתוך מגפה משתוללת".

 

"נכון לעכשיו כולכם הולכים להיות בטוקיו כרגיל" (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
"נכון לעכשיו כולכם הולכים להיות בטוקיו כרגיל"(צילום: רויטרס)

 

לגבי דחייה הוא אמר: "אתה לא דוחה משהו בסדר גודל של אולימפיאדה. יש יותר מדי חלקים נעים, המון מדינות ועונות שונות, והמון משתנים. אי אפשר פשוט לומר 'נעשה את זה באוקטובר'".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
המשחקים יבוטלו?
צילום: רויטרס
מומלצים