שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    הקבוצה של ווילבקין ויאניס / תוכן גולשים

    כוכב מכבי ת"א הוכיח שוב למה מדברים עליו כמועמד ל־MVP של היורוליג. המאמן היווני המשיך עם ההחלטות הנכונות שלו שמנצחות גם משחקים פחות טובים. הצהובים בדרך ליתרון הביתיות בפלייאוף, ומגיע להם. גם לכם יש מה להגיד? כתבו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il

    אופי אמרתי? סקוטי אמרתי? יש צורך בעוד מילים? אז נתחיל מהשורה התחתונה. נכון לערב חמישי ה־27 בפברואר, כשהטבלה מצביעה כי נשארו 8 משחקים לסיום העונה הסדירה, מכבי ת''א היא קבוצה בעלת יתרון ביתיות בפלייאוף. גם בפעם האחרונה שבה גביע אירופה נחת בת''א אי שם בעונת 13/14, מכבי הייתה ללא יתרון ביתיות בפלייאוף, אבל העונה זה פשוט מגיע לה. מעתה ואילך זהו דו קרב בין מכבי לצסק''א על המקום הרביעי, כאשר ניתן להניח בסבירות גבוהה שהדו קרב הזה ימשיך גם לשלב הפלייאוף.

     

    סיימנו עם השורות התחתונות. יש משחק לדבר עליו. ניתן היה לצפות טרם המשחק מול אולימפיאקוס כי תשומת לב רבה תינתן לעובדה כי האקסית של המאמן היווני בצהוב מגיעה להיכל אך לא כך הדבר. הקבוצה היוונית לא קרובה להיראות כמו זו שאותה אימן יאניס והוביל אותה לשני גמרים בליגה השנייה בטיבה בעולם. השחקנים החשובים פצועים, והכשירים הינם שחקנים בינוניים שספק רב אם מקומם ביורוליג.

     

    סקוטי ווילבקין (צילום: אורן אהרוני)
    סקוטי ווילבקין בטירוף(צילום: אורן אהרוני)

     

    לעומת זאת, מכבי ת''א. מכבי קיבלה חדשות טובות בימים האחרונים, כאשר אייסי וזוסמן חזרו לכשירות מלאה ולסגל הצהוב, וגם טאריק בלאק קרוב לחזרה לאימונים ויחזור ככה''נ בעוד מספר שבועות לסגל. על פניו נראה לא כוחות.

     

    אבל על הפרקט זה היה נראה אחרת לגמרי. זה היה נראה לא טוב. מכבי הרבתה לאבד כדורים, וגם הכדורים שנשארו ביד לא מצאו את דרכם לתוך הטבעת, אבל למזלם של הצהובים יריבתם הייתה חלשה לא פחות, איבדה אף יותר כדורים והציגה כדורסל מבולבל, חלש, כדורסל של קבוצה בינונית מאוד. אמנם היו מספר דקות בהן כמה התקפות טובות של הצהובים הובילו להפרש דו ספרתי ונתנו תחושה של שיוט לניצחון, אך התחושה הזו התפוגגה מאוד מהר. וכל זה רק במחצית הראשונה.

     

    האם המשחק השתפר במחצית השנייה? לא. אותם מאפיינים רעים של המשחק במחצית הראשונה המשיכו להם במחצית השנייה, ובסך הכל הכדורסל שנראה על הפרקט התנהל ברוב שלבי המשחק על מי מנוחות ולא התעלה לרמה גבוהה. אך השיא הגיע ברבע הרביעי. ברוב שלבי הרבע הרביעי דווקא אולימפיאקוס הייתה הקבוצה בעלת מספר הנקודות הגבוה יותר, והיה נדמה כבר שמכבי בדרך להפסד בית מביך, שעוד יצטערו ויבכו עליו רבות בהמשך. יש לציין כי בשנים האחרונות מכבי נקלעה לסיטואציה דומה בלא מעט משחקים, אך רובם ככולם הסתיימו בצורה שונה לחלוטין מזה אשר שוחק הערב ביד אליהו

     

    כל זה נכון ויכול להיות שהטור היה נראה אחרת לגמרי לולא אלמנט אחד. סקוטי ווילבקין שמו. גם הוא, כמו כל המשחק, היה נראה כמו הצל של עצמו למשך 28 דקות. בסוף הרבע השלישי כבר נראתה הבלחה של אותו ווילבקין שהוחתם לא מזמן על חוזה עתק בשורות הצהובים לשנים הבאות, כאשר עם 5 נקודות רצופות נתן קצת אוויר לנשימה לספסל הצהוב. אבל הרבע האחרון כבר נראה אחרת מבחינתו. ברבע האחרון עלו על הפרקט ווילבקין, וארבעת הצופים מהצד.

     

    אמנם היו גם לא מעט מהלכים פחות טובים שהזכירו קצת את הרבעים שחלפו, אבל בסופו של דבר כשמכבי הייתה נואשת למנהיג שיחלץ אותה מהפיגור, ווילבקין נקרא לדגל, ונענה. 12 נקודות היו למועמד לתואר ה-MVP של היורוליג ברבע האחרון. חצי דקה לסיום, בפיגור ארבע נקודות, סחט עבירה לשלוש זריקות וקלע את כולן. נשמע די אופייני. אבל מה שקרה אחר כך היה ההבדל בין שחקן מצוין לווינר ענק. בפיגור שתי נקודות יאניס הזעיק פסק זמן. את מרביתו העביר בשרטוט תרגיל להתקפה הקרובה והמכרעת.

     

    לקראת הסוף מחק את כל התרגיל ואמר: "או פיק אנד רול של ווילבקין והאנטר, או שלשה של ווילבקין". יאניס ידע טוב מאוד עם מי יש לו עסק. הוא ידע שבמצב הנוכחי זה או ווילבקין או שהלך המשחק. אז כצפוי, הכדור הגיע למספר 1 בצהוב, שקבר שלשה ענקית שהפכה את התוצאה. מפה היוונים כבר לא חזרו ומכבי סיימה עוד משחק בית כשידה על העליונה. ניצחון במשחק צמוד, מוכר למישהו?

     

    ספרופולוס על הקווים (צילום: אורן אהרוני)
    ספרופולוס על הקווים. ניהול משחק חכם(צילום: אורן אהרוני)

     

    ולמרות הכל, הניצחון היה ניצחון יווני, של היווני שלובש צהוב. יאניס ספרופולוס שוב מוכיח איזה מאמן גדול הוא. בשלושת הרבעים הראשונים נראתה חלוקת דקות מאוד יפה בין הסגל העמוק של אלופת ישראל, ויאניס גם מצא את הדרך לשלב בהדרגה את הפצועים לשעבר שחזרו לסגל. אבל ברבע האחרון יאניס הסתכל על לוח התוצאות והבין שחלוקת הדקות נגמרה. על הפרקט יעלו השחקנים שינצחו את המשחק, שישמרו על הבית.

     

    וכך קרה. לאורך הרבע הרביעי בוצעו מינימום חילופים, וכך נשאר על הפרקט ווילבקין שהקבוצה כולה שיחקה עבורו ובצדק למשך כל הרבע הרביעי, ולצידו בראיינט, דורסי, קלויארו והאנטר, אה ומדי פעם גם אבדיה היה שם. רוטציה מאוד קצרה שמסמלת את הDNA של המאמן היווני.

     

    נקודה אחרונה לסיום. לאחר הניצחון הגדול, מכבי כבר עם הפנים לשבוע היורוליג הכפול שלפניה, אשר יתחיל ברביעי עת יארחו הצהובים את מוליכת הטבלה הטורקית אנאדולו אפס. דבר אחד בטוח, יכולת כמו שנראתה מול היוונים לא תספיק. בשישי מכבי כבר תתארח בבלגרד אצל הכוכב האדום. הכוכב אמנם קבוצה מאוד חלשה העונה, אך הפרקט בבלגרד מוכר היטב לצהובים ולא לטובה, וגם במשחק הזה מכבי תידרש ליכולת גבוהה מאוד. האם מכבי תצליח בסופו של השבוע הכפול לשמור על המקום הרביעי בטבלה? ניאלץ להמתין בסבלנות ולראות.

     

    רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: ראובן שוורץ
    לוהט. ווילבקין
    צילום: ראובן שוורץ
    מומלצים