שתף קטע נבחר

הבלדה על יואל / נכנס לזירה

בגיל 42 ועם 27.5 מיליון דולר בכיס מפיצויים שהסירו סופית את תווית המסומם ב-UFC, יואל רומרו מסתער על התואר במשקל בינוני. בין שבת לראשון (החל מ-5:00) יפגוש את האלוף הבלתי מנוצח ישראל אדסאניה

בחודש מאי האחרון, 30 יום לאחר שחגג 42, יואל רומרו שמכונה "חייל של אלוהים" קיבל מתנת יום הולדת מאוחרת - 27.5 מיליון דולר בפיצויים וניקוי שמו המקצועי. לוחם ה-UFC הוותיק מקובה, שזכה במדליית כסף בהיאבקות באולימפיאדת סידני, ניהל מאבק משפטי ארוך נגד חברת התוספים "גולדסטאר", שבו טען כי שימוש באחד החומרים שלה ב-2015 הוביל להשעייתו לשישה חודשים.

 

סוכנות הסימום בארה"ב (USADA) מצאה אצלו בדם הורמון גדילה אסור לשימוש, אנשיו של רומרו טענו כי התוסף היה מוכתם ואותו הורמון לא צוין על גבי התווית. "לא עשיתי את זה בגלל הכסף, אני מאוד שמח שעכשיו הכל התבהר", אמר רומרו לאחר שזכה בתביעה. "קשה לחיות עם העובדה שאנשים קראו לי 'חייל של סטרואידים', לא הצלחתי לישון. בחיים לא לקחתי חומר אסור".

 

יואל רומרו  (צילום: AP)
ניקה את התדמית. יואל רומרו(צילום: AP)

 

ישראל אדסאניה  (צילום: AP)
עדיין בלתי מנוצח. ישראל אדסאניה (צילום: AP)

 

כעת כשהמוניטין של הקובני נקי מצפה לו אתגר נוסף ולא פחות קשה, קרב מול האלוף במשקל בינוני (84 ק"ג) והלוחם הלוהט ב-UFC, ישראל אדסאניה הניו זילנדי (בין שבת לראשון, 5:00).

 

קרב ריקודים

רומרו, שחוץ ממדליה אולימפית זכה גם שלוש פעמים בזהב באליפות העולם, נודע ב-UFC יותר כסטרייקר מפחיד ופחות נשען על הרקע בהיאבקות. הפיזיות האדירה שלו באוקטגון והיכולת שלו לחסל יריבים הפכה אותו לאחד הלוחמים הפופולריים בארגון. זו גם אחת הסיבות שהוא קיבל קרב על התואר, שכן הפסיד פעמיים ברציפות ושלושה מתוך ארבעת האחרונים. לא בדיוק רקורד מרשים, אבל שוב הוכח שאין חוקים ב-UFC ולפעמים יותר חשובה האטרקטיביות. חוץ מזה, הטוען לכתר פאולו קוסטה, שכמו אדסאניה עדיין לא הפסיד בקריירה, גורר פציעה ולא יכול להילחם.

 

בין רומרו לאדסאניה אין דם רע, את זה האחרון שומר לקוסטה שכנראה מהווה יותר איום על הכתר של הניו זילנדי. הטראש-טוק של אדסאניה לכיוון קוסטה עבר לאחרונה את הגבול עם האמירה "הוא ייפול כמו מגדלי התאומים". הוא ספג על כך ביקורת ברשת והתנצל בפוסט בטוויטר: "טעיתי, מעולם לא אצחק על אסון טראגי כמו 9/11. בעתיד אזהר יותר לגבי הדברים שאני אומר". ב"פייס-אוף" בין רומרו לאדסאניה לעומת זאת, במקום עקיצות ואיומים, קיבלנו שואו כשהשניים ערכו קרב ריקודים לקול תשואות הקהל ושהסתיים עם סלטה לאחור ושפגט של הקובני.

 

יואל רומרו (צילום: AP)
(צילום: AP)

 

מבחינה מקצועית, האלוף מגיע כמובן כפייבוריט מובהק והוא ינסה לעשות משהו שאף אחד לא הצליח לעשות ב-UFC, וזה להביס את רומרו בנוקאאוט. שלושת ההפסדים של הקובני באוקטגון היו בהחלטת שופטים, מוקדם יותר בקריירה שלו ספג נוקאאוט בארגון "סטרייקפורס". אדסאניה בהחלט מגיע מוכוון מטרה: "אני רוצה להיות האיש הראשון שיעצור אותו כמו שצריך, זה הקרב הגדול ביותר שלי בקריירה עד עכשיו. אני רואה כבר את קו הסיום".

 

אדסאניה לא מפחד מאף אחד, כולל האלוף במשקל קל-כבד ג'ון ג'ונס, שקרב ביניהם הוא החלום הרטוב של אוהדי MMA ברחבי העולם. אפילו על נגיף הקורונה היה לאיש שנולד בניגריה מה להגיד: "איך אני יכול לחשוש? חליתי במלריה שמונה פעמים, הגנים שלי אחרים. מלריה היא אחת המחלות הקטלניות בעולם, לא? אז מה הקטע עם הקורונה הטיפשית הזו? בכל מקרה אני מקווה שאחרי שדיברתי על הנגיף לא אדבק בעצמי".

 

בסוף חודש אפריל רומרו יחגוג 43, גיל מופלג עבור ספורטאי, בטח ברמות הגבוהות, אבל אם זה תלוי בו הוא ימשיך להילחם גם עוד עשר שנים: "אני לא חושב על פרישה, תאמינו לי". הקובני הוא אתלט כל כך אדיר שאי אפשר שלא להאמין לו, אבל דבר אחד בטוח: מדובר ככל הנראה בהזדמנות האחרונה שלו להתקרב לחגורת האליפות. הפסד שלישי ברציפות למתאבק המצטיין לשעבר עלול להיות תחילת הסוף עבורו, בעיקר ב-UFC המגה-תחרותי.

 

ניצחון יהיה סנסציוני, לא פחות, ויהפוך את רומרו לאלוף ה-UFC השני הכי מבוגר בהיסטוריה. הוא יעקוף את דניאל קורמייה שהחזיק בחגורה בגיל 40 והפסיד אותה ב-2019, כאשר במקום הראשון ניצב לו רנדי קוטור האגדי, שעשה זאת בגיל 45. מי יודע, אולי רומרו מבשל לנו הפתעה?

 

יואל רומרו מתחרה באתונה 2004 (צילום: AP)
יואל רומרו מתחרה באתונה 2004(צילום: AP)

 

השבוע לפני 

13 במרץ 1998. 16 UFC הוליד את אחד הנוקאאוטים הזכורים בתולדות הארגון וסיים באופן אכזרי את הקריירה למפסיד. פרנק שמרוק, האח הקטן והמאומץ של קן שמרוק האגדי, רצה להגן על חגורת האליפות במשקל בינוני (לימים קל-כבד) כשמולו ניצב איגור זינובייב הרוסי, קיקבוקסר ומומחה סמבו שלו זה היה הקרב הראשון בארגון.

 

זה נגמר ב-22 שניות: שמרוק הרים את זינובייב באוויר והטיח אותו בעוצמה על המזרן, הרוסי איבד את הכרתו ופונה באלונקה. הוא שבר את עצם הבריח, סבל משברים נוספים בצוואר ונאלץ לפרוש מ-MMA. שמרוק המשיך את המומנטום כשהגן על תוארו שלוש פעמים נוספות, האחרון היה ניצחון אפי על טיטו אורטיז שהוכתר ב-1999 לקרב השנה. זו גם הייתה הפעם האחרונה שהתחרה ב-UFC.

 

פרנק שמרוק ב-2009 (צילום: AP)
פרנק שמרוק ב-2009(צילום: AP)

 

בערך כעשור לאחר הפרישה זינובייב הפך לשומר הראש ולנהג האישי של המיליארדר היהודי-אמריקאי ג'פרי אפשטיין, שהורשע ב-2008 בעבירות מין והתאבד ביולי 2019. במעט הראיונות שהרוסי ערך הוא הכחיש כי ידע בזמן אמת על העבירות שאפשטיין ביצע.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים