שתף קטע נבחר

"סחף את המדינה": מסע הקסם של סטף קרי

בעקבות ביטולו של טורניר המכללות בארה"ב, נזכרנו בריצה המדהימה של בחור צנום אחד ממכללה קטנה שלקח קבוצה שלמה על גבו ושבה את לב האוהדים: "זו הייתה הפריצה הגדולה שלו"

ביטול טורניר המכללות בארה"ב, הידוע בכינויו "מארץ' מאדנס", הותיר חור ספורטיבי בלב אוהדי הכדורסל וגרם לנו להיזכר באחת הריצות הגדולות של קבוצה ב-NCAA. אם להיות מדויקים, להיזכר בהצגה של איש אחד: סטף קרי, שהיה ב-2008 בייבי-פייס כחוש אך קטלני ביותר. "זו הייתה הפריצה הגדולה שלו", סיפר עשור לאחר מכן חברו למכללת דייוידסון ג'ייסון ריצ'רדס, שגם היה אחראי להחטאה שסיימה את סיפור האגדה.

 

"בעולם הכדורסל ידעו לפני כן כמה סטף היה טוב, אבל טורניר ה-NCAA הזה שם אותו על המפה כי אין אחד שלא צופה בו. הפכנו לקבוצה הכי אהובה באותה שנה וסטף היה האיש שלנו, המנהיג. הוא סחף את המדינה ורץ עם זה", הוסיף ריצ'רדס שלא נבחר בדראפט ה-NBA ופרש שנתיים מאוחר יותר בגלל פציעות.

 

סטף קרי  (צילום: AP)
"הוא היה האיש שלנו". סטף קרי (צילום: AP)

סטף קרי חוגג עם החברים (צילום: AP)
קרי חוגג עם החברים(צילום: AP)

 

דוד מול גוליית

דייוידסון הקטנה מצפון קרוליינה דורגה עשירית והגיעה לטורניר היוקרתי עם מאזן מרשים של 0:20 בקונפרנס שלה ו-6:26 כללי. המשחק הראשון היה מול המדורגת שביעית גונזאגה שכבר הובילה ב-11 הפרש בפתיחת המחצית השנייה, כלומר עד שקרי התעורר והפגיז 30 נקודות מתוך ה-40 שלו לאחר ההפסקה, 76:82 בסיום וניצחון ראשון בטורניר מאז 1969. "בכל פעם שאני זורק יש לי את הביטחון בזריקה. זה המשחק שלי - לרוץ במגרש הפתוח, להתייצב ולקלוע. וכשזה מתחיל להיכנס, אני מרגיש טוב", אמר קרי לאחר אותו משחק.

 

בסיבוב השני קרי פגש את ג'ורג'טאון הפייבוריטית והמפחידה שהתהדרה בסנטר ענק בשם רוי היברט (2.18 מ'). לפחות אז הוא הפחיד מישהו. המשחק היה שידור חוזר של הסיבוב הראשון: קרי קלע חמש בלבד במחצית הראשונה וקבוצתו פיגרה ב-17 נקודות. אתם מנחשים לבד מה קרה במחצית השנייה. הכוכב הצנום תפר 25 נקודות לאחר ההפסקה והוביל קאמבק נוסף, הפעם 70:74 ועלייה סנסציונית ל-16 הגדולות.

 

קרי תופר 40 נקודות

 

סטף קרי חוגג את הניצחון על ג'ורג'טאון (צילום: AP)
קרי בטירוף אחרי הניצחון על ג'ורג'טאון(צילום: AP)

 

סוויט סיקסטין, הפעם קרי ניצב מול המדורגת שלישית וההגנה הטובה במדינה, וויסקונסין, שהרשתה ליריבותיה לקלוע רק 53 נקודות למשחק וניצחה 24 משחקים ברציפות. קרוב לפרקט ישב לו אחד לברון ג'יימס שהגיע, ולא בפעם הראשונה, לראות את הקסם קורה. לאחר מחצית ראשונה מאוזנת, קרי (33 נקודות) הוביל בריחה אדירה בשנייה וסחף את חבריו לניצחון ענק - 56:73. "זה די מגניב שנתתי לו (לברון) סיבה לשמוח ולהריע, זה כיף לבדר אותו", אמר קרי על האיש שעשור לאחר מכן יתחרה נגדו ארבע פעמים על תואר האליפות ב-NBA.

 

המסיבה של קרי הסתיימה באליט אייט, שלב רבע הגמר: האלופה שבדרך קנזס ניצחה את דייוידסון 57:59, על הכוכב עשו דאבל-טים והוא אולץ לוותר על הכדור האחרון. מי שקיבל את המסירה היה אותו ריצ'רדס, אבל הוא החטיא כאמור עם הבאזר את הזריקה המכריעה. במשחק עצמו קרי לא הבריק כהרגלו עם 25 נקודות ב-9 מ-25 מהשדה - הסינדרלה הפכה סופית לדלעת. "זה כואב מאוד, היינו כל כך קרובים לפיינל פור", אמר קרי המאוכזב בסיום. 

 

לברון באחד המשחקים של קרי (צילום: AP)
לברון באחד המשחקים של קרי במהלך העונה(צילום: AP)

סטף קרי עם ג'ייסון ריצ'ארדס (צילום: AP)
מסר לו את הכדור האחרון. קרי וריצ'רדס(צילום: AP)

 

לא הרבה זוכרים, אבל זו לא הייתה השנה האחרונה של קרי במכללות. הוא המשיך לשנה נוספת בטענה כי עליו לעבוד על היכולות שלו כרכז, התפקיד המיועד עבורו ב-NBA. לטורניר המכללות דייוידסון לא העפילה הפעם, אבל זה לא מנע מקרי, מלך הסלים של הליגה עם 28.6 נקודות למשחק, להיבחר לחמישיית העונה.

 

קברניטי הקבוצות ב-NBA עדיין לא התרשמו כשהוא נבחר על ידי גולדן סטייט במקום השביעי בלבד בדראפט 2009. מי נבחר לפניו? האשים ת'אביט וג'וני פלין (מי?), טייריק אוואנס וגם בלייק גריפין, ג'יימס הארדן וריקי רוביו. חמש קבוצות (מינסוטה בחרה פעמיים) לא האמינו שבחור רזה ממכללה קטנה מסוגל לשחזר את הקסם בליגה הטובה בעולם. אז חשבו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים