שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

כדורגל עם פוליטיקה - אסון לישראל / תוכן גולשים

ההאשמות כלפי שכטר על כך שהוא מפיץ גזענות אינן במקום. שיתוף של פוסט נגד מפלגה מסוימת, ללא הסתה וללא קללות, זו הבעת דעה לגיטימית בדמוקרטיה. גם לכם יש מה להגיד? כתבו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il

בזמן שמשבר הקורונה משבית את הספורט בארץ, הכדורגל הישראלי הצליח להגיע בכל זאת לכותרות, וזה קרה בעקבות פוסט אחד. חלוץ מכבי ת"א, איתי שכטר, פירסם באינסטגרם צילום שלט חוצות עם הכיתוב: "ממשלה עם המשותפת - אסון לישראל". מהר מאוד התעוררה סערה בעקבות כך, ושכטר ספג גינויים וביקורות משלל שחקני נבחרת ערבים, מאנשי ספורט רבים וגם מההתאחדות לכדורגל עצמה, עד שלבסוף הסיר את הפוסט.

 

השאלה האם שחקן כדורגל אמור להתבטא בנושאים פוליטיים היא בהחלט נושא ראוי לדיון, אך ההאשמות כלפי שכטר על כך שהוא מפיץ גזענות אינן במקום. שיתוף של פוסט נגד מפלגה מסוימת, ללא הסתה וללא קללות, זו הבעת דעה לגיטימית בדמוקרטיה. זכותו של כל אדם להחזיק דעה כזו או אחרת כלפי רשימות מסוימות וכלפי נציגינו בכנסת. שכטר לא ביצע אף עבירה, לא כיוון לפרובוקציה, לא יצא נגד החברה הערבית בישראל ובטח שלא העביר מסר נגד היחסים בין יהודים לערבים. שיתף פוסט פוליטי בסך הכל.

 

איתי שכטר מכבי תל אביב (צילום: עוז מועלם)
איתי שכטר(צילום: עוז מועלם)

 

כל המסקנות שהסיקו אחרים מהפוסט שלו הן על דעתם בלבד. ההאשמות הרבות שספג שכטר מסביב, ובעיקר משחקניה הערבים של הנבחרת, על כך שהוא מערב פוליטיקה בספורט, נובעות מצביעות. אלו שמבקרים את שכטר על כך שעירב פוליטיקה, עושים את זה מעמדה מאוד פשוטה שמכלילה את המגזר הערבי כולו כמיוצג על ידי הרשימה המשותפת. הטענות שלהם כלפי שכטר על הסתה וגזענות הן הסקת מסקנות ששכטר תקף את המגזר הערבי. אני ערבי-ישראלי, ואני מתנגד להכללה הזו, לא נפגעתי בשום צורה מהפוסט של שכטר. כששחקניה הערבים של הנבחרת מגיבים כאיש אחד ותוקפים את שכטר, הם במילים אחרות אומרים: הרשימה המשותפת זה אנחנו. הם עצמם חוטאים ומערבים פוליטיקה בספורט. לכן כשהם קוראים לשכטר להחליט אם הוא פוליטיקאי או ספורטאי, כדאי שיבררו את זה גם עם עצמם.

 

באופן אישי, אני חושב שכדורגלנים לא צריכים מלכתחילה להביע דעה פוליטית, אבל ברגע שהסערה הזו פרצה, אי אפשר להסיט את כל האש רק לכיוונו של שכטר, כי כל אותם שחקני כדורגל שתקפו אותו מתוך עמדה פוליטית, אשמים בדיוק כמוהו. בואו נגיע להסכמה שכנראה תהיה משותפת לכולנו: כדורגל עם פוליטיקה - אסון לישראל.

 

יוסף חדאד הוא פעיל חברתי ערבי ישראלי, מנכ"ל עמותת "ביחד ערבים זה לזה"

 

רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
איתי שכטר
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים