שתף קטע נבחר

מתחברים דרך הספורט

הכדור הוא עגול, לא משנה מאיזה מגזר אתם, מאיזו עדה, מה מינכם ובמה אתם מאמינים - על המגרש כולם משחקים לפי אותם חוקים, וגם אם לא, דרך המשחק אפשר ללמוד הגינות, אדיבות, שיתוף פעולה, מנהיגות אמיתית ועוד - אלו מטרות תכנית תקווה ישראלית שמוביל הנשיא ראובן (רובי) ריבלין

בשיתוף הטוטו

 

"תהליכים דמוגרפיים ותרבותיים מעצבים מחדש את פניה של החברה הישראלית בעשורים האחרונים: מחברה המורכבת מרוב ומיעוט ברורים, לחברה המורכבת מארבעה מגזרים או "שבטים" מרכזיים שמתקרבים זה אל זה בגודלם: חילונים, דתיים-לאומיים, חרדים וערבים.

 

הכירו את פרויקט טופ טאלנט ואת המשתתפים שנמצאים בדרך לטופ

 

"מציאות חברתית זו משתקפת מהרכב כיתות א' כיום, שבהן זרמי החינוך החרדי והערבי מהווים קרוב לחמישים אחוז. במציאות זו לא מתקיימים עוד רוב ומיעוט ברורים בהתייחס לשאלות יסוד אידיאולוגיות, ומכאן שנדרש מעבר מהתפיסה המקובלת של רוב ומיעוט לתפיסה חדשה של שותפות בין המגזרים המרכיבים את החברה הישראלית".

  ()
את הדברים האלה אמר נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, בכנס הרצליה שנערך ביוני 2015, ומתוכם צמחה תכנית הדגל שלו, תקווה ישראלית, לחיזוק הממלכתיות ולביסוס השותפות בין ארבעת המגזרים המרכזיים המרכיבים את החברה הישראלית. התכנית פועלת לקידום השתלבות איכותית של כלל המגזרים בחברה ובכלכלה, וליצירת שיתופי פעולה ביניהם בתחומי מפתח ובראשם החינוך, האקדמיה, התעסוקה, השלטון המקומי והספורט.

 

הפעילות מאופיינת ביצירת שיתופי פעולה נרחבים עם משרדי ממשלה, קרנות וארגוני חברה אזרחית במטרה לקדם את השותפות בחברה הישראלית. תכנית "תקווה ישראלית בספורט - מגן הכבוד" פועלת בשיתוף עמותת "ערכים בספורט" ובהובלתו של ערן איתן לקידום שיתופי פעולה בין מגזריים, שוויון הזדמנויות והתמודדות עם אלימות וגזענות באמצעות הכדורגל. היא פועלת בשלושה מסלולים מרכזיים: מסלול ליגת העל, מסלול האוהדים ומסלול הדור הבא, שבמסגרתו כ-60 מחלקות נוער וילדים מכלל הליגות מקבלות ליווי אישי וקבוצתי ביצירת תכנית עבודה ערכית-חינוכית ויישומה. במטרה להעמיק ולהעצים את הפעילות, מתקיימות גם סדנאות והרצאות ייעודיות לנציגי הנהלות מחלקות הנוער ומאמנים, למחלקות הספורט ברשויות הלוקחות חלק במיזם, וכן סדנאות משותפות לנציגי המועדונים ומנהלי מחלקות הספורט.

 

  ()
 

המיזם נולד מתוך רצון לבסס תשתית ארגונית, חינוכית וערכית משמעותית עבור הנוער והילדים, וכן מתוך הצורך להתמודד עם גילויי אלימות במשחקים. מטרתו היא לבסס את העשייה החינוכית והערכית ואת המועדון כמנוע קהילתי לצמצום פערים וליצירת שיתופי פעולה בין המגזרים השונים. במסגרת התוכנית מחלקות נוער וילדים מכלל המועדונים, שאינם חברים בליגת העל, מקבלים ליווי אישי וקבוצתי מטעם נציג ייעודי של המיזם לטובת סיוע ויעוץ להנהלת המועדון, אחראי קשרי הקהילה והמנהל המקצועי של מחלקת הנוער. לאורך השנה מתקיים ליווי אישי למועדונים לצורך בניית תכנית העבודה החינוכית והקהילתית של המועדון, גיבוש הכלים המקצועיים ותמיכה בהתמודדות עם אתגרים וחסמים.

 

מתקיימות גם סדנאות המוקדשות לפיתוח מיזמים חברתיים וחינוכיים של המועדונים בקהילה, לפיתוח שיתופי פעולה בין מגזריים ולמתן כלים להתמודדות אפקטיבית עם תופעות של אלימות וגזענות, וכן סדנאות קבוצתיות מעשיות למחלקות הנוער לצורך מתן כלים להקמת מרכזי למידה, לניהול מיטבי של משולש המאמן-הורה-שחקן, ליצירת קוד אתי למועדון ולהתמודדות עם אתגרים ודילמות בשטח.

 

גיא גוטגולד, ששיחק בעבר בקבוצת הנוער של בני יהודה, סיפר כי כילד הוא נעזר במרכז הלימוד והתמיכה של המועדון לצד אימוני הכדורגל, והוסיף שהבין עד כמה חשוב השילוב בין השניים ולכן בחר להתנדב ולעזור בעצמו לילדי המועדון בזמן הלימודים: "תמיד אהיה אסיר תודה לבני יהודה על כל מה שלימדו אותי".

 

  ()
  

בכל שנה, בתום התהליך השנתי, מוענק "מגן הכבוד" על ידי נשיא המדינה למועדוני כדורגל מליגת העל, למחלקות נוער שהצטיינו בעשייתם וכן למיזמים ייחודיים שמקדמים את מטרות המיזם. בשנה שעברה זכתה בפרס מחלקת הנוער של בית"ר כפר-סבא, שפועלת בשכונות המזרחיות של העיר. העשייה של המועדון כוללת הקמת תכנית מנהיגות, המאגדת שחקנים מכמה קבוצות העוברים תהליך העצמה מנהיגותי, אישי וקבוצתי; הקמת מרכז למידה בו מקבלים השחקנים הצעירים סיוע לימודי ורגשי באמצעות חונכים ובשיתוף פעולה עם רשות הספורט, האגף לשירותים חברתיים, מתנדבים, תכנית "עיר ללא אלימות" ומשטרת ישראל; יצירת מועדון לתרבות הפנאי הכולל סדנאות, משחקי טניס שולחן, פינות ישיבה ועוד; סדנאות מקצועיות למאמני ומנהלי המועדון; קידום ערכי ההתנדבות, הכוללים השתתפות של בני הנוער בחלוקת מזון לנזקקים, תרומות למשלוחי מנות וכדומה; ומפגשים עם השיטור הקהילתי ומשטרת כפר סבא, תוך חתימה על אמנה משותפת נגד אלימות.

 

יו"ר מחלקת הנוער של בית"ר כפר סבא, אשר אלקובי: "מגן הכבוד עבורי ועבור המועדון זה כלי מקצועי וחינוכי, המאפשר לנו להעצים את הפעילות החינוכית, הערכית והקהילתית של המועדון".

 

בשיתוף הטוטו

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים