שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

הורים, תפסיקו להעיר לילד במשחקים / תוכן גולשים

כהורה לנער כדורסלן שמעתי לא פעם הערות והתערבות מצד הורים. תעודדו, תתמכו, אבל תנו לילד לחוות כישלונות ולקחת אחריות עליהם. גם לכם יש מה להגיד? כתבו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il

כהורה לנער שעבר את כל מסלול קבוצות הנוער במחלקת הכדורסל בעיר שלנו, מקט סל ועד לנוער, וגם כשחקן כדורסל לשעבר נתקלתי אינספור פעמים בתופעה המקוממת של הורים שלא מפסיקים להעיר לילד שלהם, אם תוך כדי משחק או לפני ואחרי משחקים (אני בטוח שגם בבית ישנן שיחות והערות בנושא).

 

אתן רק מספר דוגמאות קטן לסוג ההערות ששמעתי כדי להעניק לכם תמונה בהירה יותר: ״למה מסרת״, ״זרוק עכשיו״, ״למה עשית עבירה״. וישנן הערות לאחר או לפני משחקים: ״שיחקת מצוין, זה המאמן שלא מבין...״, ״השופטים שרקו לך עבירות סתם, אין להם מושג״, ״למה מסרת כל המשחק? במשחק הבא תזרוק יותר״.

 

כדורסל (צילום: AP) (צילום: AP)
כדורסל(צילום: AP)

 

הורים, אתם חייבים להבין שההערות האלו פוגעות בילד פגיעה אנושה, ממש כך, ולא עוזרות לו בשום אופן. אפשר לעודד את הילדים שלנו ולתמוך בהם עם חיזוקים חיוביים, אבל אסור להפיל את האשמה על המאמן, השופט, החברים לקבוצה ואפילו על הריצפה העקומה. אתם זורקים להם הערות תוך כדי משחק ואח״כ מקטינים את המאמן או השופטים.

 

כולנו עושים טעויות – מאמנים, שופטים ושחקנים, אבל אם כל הזמן נכניס לילד שלנו לראש שהוא הכי טוב, או שהאחרים לא בסדר, אין סיכוי שאי פעם הוא ייקח אחריות על עצמו או ישתדל להשתפר ולהתקדם.

 

ההפך הוא הנכון, הוא יפיל את האחריות על אחרים ולעולם לא יבין שכדי להצליח צריך קודם כל להסתכל במראה ולראות אם הוא עשה או עושה הכל בשביל להיות שחקן טוב יותר. לא במקרה בארה״ב, מולדת הכדורסל, אין קוראים למאמן בשמו הפרטי, אלא בתואר ”COACH”, כדי לתת לו את הכבוד והמקום הראויים לו בהיררכיה של קבוצת ספורט.

 

אין הורה שלא רוצה בהצלחת הילד שלו, לכן קחו צעד אחורה, כי רובנו לא מספיק מבינים מקצועית לתת לילד שלנו הערות על אופן המשחק שלו. בנוסף אנחנו פוגעים פגיעה אנושה ביכולת הילד להתמודד עם כישלון שלו ורק שלו.

 

לכן הורים יקרים, תנשכו שפתיים ותנו לילדים ואח״כ לנערים לשחק לפניכם, אל תתערבו מקצועית, תנו לילד שלכם לחוות כישלונות ולקחת אחריות עליהם. כן, תעודדו אותם ותתמכו בהם לעבוד ולהתאמן קשה יותר על מנת שיבינו שרק באימונים קשים, התמדה ודבקות במטרה, ההצלחה תהיה קרובה מתמיד.

 

רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: פיב"א אירופה
כדורסלן
צילום: פיב"א אירופה
מומלצים