שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

בין קטי ספיצ'קוב לעדן אלנה / תוכן גולשים

כמו שהוחלט שהזמרת תייצג את ישראל באירווזיון בשנה הבאה למרות הדחייה, גם מקומם בטוקיו של הספורטאים שקבעו את הקריטריון צריך להיות מובטח. גם לכם יש מה להגיד? כתבו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il

מי שהאמין לדבריו של נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי שאולימפיאדת טוקיו תיפתח ב-24 ביולי - שיקום. לי, ואני מניח שלעוד רבים, היה ברור שאין מצב לקיים בקיץ הקרוב את המשחקים. והנה, זה קיבל את האישור הרשמי – אירוע הספורט הגדול בעולם נדחה לשנה הבאה.

 

אחרי שאוסטרליה, קנדה וארה"ב הודיעו שלא ישלחו את ספורטאיהן לטוקיו ביולי הקרוב, ראשי הוועד האולימפי הבינלאומי התעשתו. אמנם אלכס גלעדי אמר בראיון ל"ידיעות אחרונות" שגם במוסקבה 1980 ובלוס אנג'לס 1984 המשחקים התקיימו למרות שכמה מעצמות גדולות החרימו אותן, אבל אז זה היה מסיבות פוליטיות.

 

קטי ספיצ'קוב (צילום: Caitlin Baxte@baxter.films)
קטי ספיצ'קוב(צילום: Caitlin Baxte@baxter.films)

 

הפעם זה סיפור שונה לגמרי. לא רק שיש סכנה שנגיף הקורונה יהיה עדיין פעיל גם ביולי 2020, הסגר שבו מצוי העולם כולו בימים אלה, מונע מהספורטאים להתאמן ולהשתתף בתחרויות לקביעת הקריטריון האולימפי.

 

ליבי ליבי על אלה שכבר הבטיחו את מקומם טוקיו אחרי שעמדו בדרישות. כך למשל הגולשת קטי ספיצ'קוב, סגנית אלופת העולם ב־2019, שעברה לאחרונה תקופה קשה בעקבות הרומן עם המאמן הצרפתי של נבחרת הנשים, שגרם לפיטוריו. אני מניח שאחרי כל הסאגה, בעקבות הערעור של נוי דריהן, יהיו כאלה שינצלו את העתקת המשחקים ליולי 2021, כדי לפתוח מחדש את המאבק על הייצוג האולימפי.

 

לדעתי זה יהיה לא הוגן וכך לגבי כל אלה שעמדו בקריטריון. קחו דוגמה מתחרות הארוויזיון, שנדחתה גם היא בשנה. אבל ב"כאן 11" החליטו מיד שעדן אלנה, שנבחרה לייצג את ישראל, תעשה זאת בשנה הבאה.

 

הקיץ הקרוב יהיה יבש מאירועי ספורט. הצרפתים הודיעו כבר על דחיית רולאן גארוס ממאי לספטמבר, וסביר מאוד שגם ווימבלדון לא יתקיים בסוף יוני. ברור שגם שהג'ירו האיטלקי והטור דה פראנס יידחו או יבוטלו. ושני טורנירירי הכדורגל הגדולים, היורו באירופה והקופה בדרום אמריקה, כבר נדחו לקיץ הבא.

 

מתחילים את הספירה לאחור ליוני־יולי 2021: הקופה, היורו והאולימפיאדה בזה אחר זה. איזה כיף.

 

רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים