שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

האופניים טובים לגוף ולנפש

בימים הקשים העוברים על כולנו, עם ההסתגרות בבית והאיסור בהתקהלות עקב התפשטות מגפת הקורונה, ברצוני לומר שהרפואה על סוגיה תומכת ברכיבה כחלק חיוני לבריאות. גם לכם יש מה להגיד? כתבו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il

קראתי ב"קיק" את הטור של עו"ד ורד דשא על חשיבות הרכיבה על אופניים גם בזמן הקורונה, והזדהיתי מאוד עם דבריה. רכיבה על אופנים היא ספורט שמאחד את בריאות הנפש עם בריאות הגוף, והרי כשהייתי ילד נהגו לומר בשיעורי התעמלות בביה"ס: "נפש בריאה בגוף בריא", גם בבוקר לפני תחילת הלימודים וגם בשיעורי התעמלות.

 

כל אדם מבוגר זוכר, בחיוך, את האופניים הראשונים שסבא וסבתא הביאו לו, ואיך אבא או אמא רצו אחריו עד שלמד לרכוב ללא גלגלי עזר, וכמה פעמים הוא נפל עד שהצליח. אחת החוויות הנצרבות בנו לתמיד. כאדם בוגר בתחילת שנות השישים, כרוכב אופניים שלא מפספס כמעט הזדמנות לרכוב רכיבות בשבילים לבנים, או בסלולים המסומנים, וכמובן רכיבות בשטח, ובסינגלים ושבילי אופניים המטפסים בהרים בין בית שמש לירושלים - הרכיבה על אופניים מרימה את מצב הרוח, את החיוניות הפיזית והנפש.

 

רכיבה (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
רכיבה(צילום: gettyimages)

 

בכל פעם שאני עולה על האופניים, אני מרגיש בריאות, כיף, עוצמה, ואני מוכן לטפס על כל הר, בכל גובה. אני נזכר בשיר ain't no mountain high enough של מרווין גיי. ההרגשה של חופש, של אוויר נקי, של בריאות, הן הנפש והן והגוף - אלה האופניים עבורי!

 

כחלק מקבוצת רוכבי אופנים באזור השפלה, אני יכול רק לספר שכל חבריי הרוכבים, חשים את האושר הגדול, את הצורך הזה לצאת לשדות ולהרים ולרכוב בכל מזג אוויר, ובכל שטח אפשרי, וכמובן כמה שיותר פעמים בשבוע. חוויית הרכיבה היא חלק חשוב מהחוסן הנפשי של הרוכבים והרוכבות. בנוסף מדובר בספורט שכולו בריאות לברכיים ולגב, ללב ולריאות, ומומלצת על ידי רופאים. אני נושם נשימה עמוקה, מביט בפריחת האביב המרהיבה, האדומה והצהובה, בכל הירוק מסביבי, ולא יכול לפספס את פריחת ההדרים המדהימה.

 

בימים הקשים העוברים על כולנו, עם ההסתגרות בבית והאיסור בהתקהלות עקב התפשטות מגפת הקורונה, ברצוני לומר, מבלי שאצטרך לחפש בספרות המחקרית הוכחה אמפירית לכך, שהרפואה על סוגיה תומכת בספורט הרכיבה כחלק חיוני לבריאות הציבור בכלל, והפרט בפרט.

 

*כשאינו בחל"ת, הכותב משמש כמנהל חנות אופניים במרכז.

 

רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים