שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

הפתרון הטוב ביותר: איחוד עונות

במקרום לדבר על החלטה לא ספורטיבית בדמות ביטול העונה כאילו לא התקיימה, כל הענפים צריכים לשקול לחבר את 19/20 ו-20/21 לעונה אחת גדולה והוגנת שתאפשר לחזור רק אחרי שהקורונה תיעלם. גם לכם יש מה להגיד? כתבו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il

ענפי הספורט מושבתים בעקבות משבר הקורונה. מדברים על המשך המשחקים ללא קהל, ביטול הליגה והעונה הסדירה לגמרי או עצירת העונה בנקודה הנוכחית. נראה שהמצב לא ייפתר בזמן הקרוב, וגם אם המגפה תחלוף בהקדם, ייקח זמן עד שהשחקנים ייכנסו בחזרה לכושר ולאוהדים ייקח זמן להרגיש בטוחים להצטופף ביציע. מועד החזרה לא ידוע, אבל אין ספק שהספורט יצטרך לקחת הפסקה לעוד כמה חודשים טובים.

 

האופטימיים מציעים לחדש את משחקי העונה ללא קהל, אופציה שלדעתי פוגמת בכל ענף ספורט. האולימפיאדה ומשחקי היורו כבר נדחו לקיץ 2021 על מנת לתת למועדונים להשלים את העונה. האופציה היותר גרועה, לדעתי, היא פשוט לבטל את העונה ו"לזרוק" אותה אל פחי ההיסטוריה. אני לא מאמין שזה יכול לבוא בחשבון - אטאלנטה ולייפציג נתנו את העונה הטובה ביותר בתולדות המועדון, אתלטיקו מדריד הדיחה את אלופת אירופה ורצתה שוב לחלום על זכייה בצ'מפיונס, וגם בגזרת ה-NBA והיורוליג המרוץ נכנס לשיאו.

מרסל סביצר (צילום:EPA)
מרסל סאביצר מלייפציג(צילום:EPA)

 

אני מאמין שהאפשרות הכי טובה היא איחוד עונות. עונת 2019-2020 תתאחד עם עונת 2020-2021 הצפויה לבוא, ברגע שימצאו פתרון למגפת הקורונה, ותמשיך מאותו מצב בדיוק. יוסיפו עוד סיבובים לליגות בשביל למלא את לו"ז המשחקים, ליגת האלופות תצטרך לקחת פסקי זמן קצת יותר גדולים מכיוון שאנחנו בשלבי הנוקאאוט ובגזרת הכדורסל, ניתן יהיה להוסיף סיבוב נוסף. לאחר מכן, בתקווה שמגפת הקורונה תיעלם, נוכל לערוך את משחקי האולימפיאדה והיורו בשנת 2021, כשמשחקי מוקדמות המונדיאל יחלו כרגיל במהלך פגרת הנבחרות.

 

לדעתי, החלטה על ביטול העונה היא לא יותר מבדיחה. לא הגיוני שאוהדים ששילמו כסף על משחקים, קבוצות ששילמו כסף על שחקנים, ושחקנים שהשקיעו מאמץ הפיזי ונפשי, יקבלו הודעה שהעונה כאילו לא התקיימה בכלל. המגפה הגיעה בטיימינג הכי לא מתאים, בו הליגות בעולם הספורט נמצאות בנקודת רתיחה. גם אם נמצא חיסון בזמן הקרוב, חיקח זמן בכל היבט אפשרי עד שעולם הספורט יוכל לחזור למסלולו. ולכן, כל התאחדויות הספורט צריכות להתאחד ולהודיע על השהיית העונה, ובשום פנים ואופן לא על ביטולה. כך נוכל להתרכז כולנו בניצחון על מגפת הקורונה, ולא ניכנס ללחץ, נעשה צעדים פזיזים ורק נחמיר את התופעה. כבר עכשיו הדעה הרווחת היא שמשחק שמינית גמר ליגת האלופות בין אטאלנטה לוולנסיה, אשר נערך בתחילת המגפה, הוא זה שגרם לה להתפשט באירופה. אם המשחק הזה היה משוחק ללא קהל, כנראה שהממדים של המגפה היו פחות הרסניים.

 

רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים