שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

מה שהופך את בופון למיוחד / תוכן גולשים

אף אחד לא יודע מה יהיה ביום שאחרי הווירוס הנוראי: מתי האוהדים יחזרו למגרשים? האם ימשיכו את הליגות מאותה נקודה? יכתירו אלופה? או בכלל יבטלו את העונה כולה? אבל דבר אחד כולם יודעים: את ג'אנלואיג'י בופון כולנו אוהבים. גם לכם יש מה להגיד? כתבו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il

בימים אלו, בהם הכדורגל הוא זיכרון רחוק, וקורונה היא לא משקה שאנו שותים מול הטלוויזיה בשבת בערב, נותר לנו רק להיזכר במשחק האהוב ולהתרגש מהאנשים שריגשו אותנו כל שבוע מחדש. ואם מדברים על רגש אז חייבים לדבר על ג'אנלואיג'י בופון. אפשר לדבר על בופון בהקשר של ההישארות ברמות הגבוהות לאחר שחצה את גיל 40! ((בכל העיתונים באיטליה מדווחים על חתימה שלו ביובה לעונה נוספת בימים הקרובים); אפשר לדבר על התארים הבלתי נגמרים: 9 אליפויות עם יובנטוס ועוד שתיים שבוטלו, 5 סופר קאפ, 4 קופה איטליה, גביע אופ"א עם פארמה - ובעיקר מונדיאל. אבל מה שמסמל את בופון אפילו יותר מגדולתו הספורטיבית היא האישיות מעוררת ההשראה.

 

במרץ 2018 אבל גדול פקד את פיורנטינה והכדורגל האיטלקי. הקפטן האהוב ושחקן הנבחרת האיטלקית, דווידה אסטורי, הלך לעולמו בשנתו מדום לב בגיל 31. בופון, שהיה חברו לחדר ההלבשה בנבחרת, שכר מטוס פרטי כדי להטיס את שחקני ואנשי הצוות של יובנטוס מלונדון (יובה שיחקה נגד טוטנהאם בשמינית גמר ליגת האלופות) אל פירנצה כדי להגיע בזמן להלוויתו של אסטורי. כמו כן, לבופון הוצעה הזדמנות להיכנס מהדלת הצדדית לכנסיה לטקס ההלוויה, וזאת כדי שלא ייאלץ להיתקל באוהדי פיורנטינה (קיימת יריבות גדולה בין שני המועדונים), אך בופון דחה את ההצעה בתוקף על מנת להראות לתושבי פירנצה שגם יובנטוס עומדת לצידם ברגעים קשים אלו. ביום הלוויה תיארו בעיתון mediaset האיטלקי את המחזה של קבלת המשלחת של יובנטוס להלוויה של אסטורי בתור "הפעם הראשונה בהיסטוריה בה שחקני יובנטוס מתקבלים במחיאות כפיים בפירנצה", וזו דוגמה לאיחוד שבופון יצר בזכות אופיו המיוחד.

 

ג'יאנלואיג'י בופון  (צילום: AFP)
ג'אנלואיג'י בופון (צילום: AFP)

 

בקיץ 2006 נפל דבר בכדורגל האיטלקי: הנבחרת עשתה את הדבר הגדול ביותר וחזרה עם גביע העולם הביתה, ובופון החליט לרדת לליגה השנייה עם יובנטוס לאחר פרשת הקאלצ'יופולי ולהישאר נאמן לסמל. בימים אלו, בהם אנו שומעים על התנגשויות בין שחקנים לקבוצות בנוגע לאחוז הקיצוץ ודיבורים על העתיד, צריך להיזכר מה אמר בופון באחד מהראיונות כמה שנים לאחר ההחלטה לרדת ליגה כאלוף עולם: "יש רגעים שבהם צריך להפסיק לדבר ולהתחיל לעשות מעשים".

 

אף אחד לא יודע מה יהיה ביום שאחרי הווירוס הנוראי: מתי האוהדים יחזרו למגרשים? האם ימשיכו את הליגות מאותה נקודה? יכתירו אלופה? או בכלל יבטלו את העונה כולה? אבל דבר אחד כולם יודעים: את ג'אנלואיג'י בופון כולנו אוהבים.

 

רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים