שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

השחקנים הבכירים בדראפט הקרוב / תוכן גולשים

אף אחד עוד לא יודע מתי בדיוק יתקיים האירוע, אבל מעניין לבחון את השמות הבולטים שייבחרו בו, כשאף אחד לא מצליח להתבלט באופן ניכר על פני האחר. גם לכם יש מה להגיד? כתבו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il

דראפט 2020 ב-NBA קרב ובא, ועוד אין פיתרון לקיומו בסוף יוני. ב-ESPN טענו כי יוכל להתקיים רק אחרי השלמת העונה, וכרגע, כמובן, היא אינה משוחקת. בקיצור - סוגייה לא פשוטה בכלל. בכל מקרה, אני לא רואה סיבה בה הדראפט לא יוכל להתקיים במתכונת מצומצמת מאוד או לחלופין באמצעות התקשורת. בדראפט הקרוב, בניגוד לדראפט הקודם, אין סטאר אמיתי שהמקום הראשון מובטח לו. אלו, בעיניי, הם חמשת השחקנים הטובים ביותר לדעתי שעומדים לבחירה:

 

1. אנתוני אדוארדס, שוטינג גארד, 19, ג'ורג'יה: 

יתרונות - סיפק שורה סטטיסטית טובה מאוד השנה במכללות - 19.1 נקודות, 5.2 ריבאונדים ו-2.8 אסיסטים. גודל מתאים בשביל בליגה (1.98 מטר), יש לו סייז טוב לעמדה ועם אתלטיות רבה ומהירות זה שילוב נהדר. יודע לעבוד מצוין עם הרגליים ויש לו ניתור גבוה במיוחד. שחקן אחד על אחד מצוין ויש לו מגוון דרכים לשים את הכדור בתוך הטבעת. יודע לייצר לעצמו מצבי זריקה וטוב מאוד מחצי מרחק. אדוארס נחשב גם למוסר מצוין ושחקן שנותן את הכל על המגרש, נכנס עם המון אמוציות ושם את הלב בשביל הקבוצה.

חסרונות - יודע לשמור אבל לא משקיע בכך מספיק, ומרבה לאבד את השחקן שלו (בעיקר בתנועה ללא כדור). פחות מ-30 אחוזים לשלוש בגלל קבלת החלטות גרועה. לוקח כל הזמן את הכדור במאני טיים, ובכלל, חייב את הכדור כל הזמן אצלו.

 

ג'יימס ווייזמן (צילום: AP)
ג'יימס ווייזמן. גדול וחזק(צילום: AP)
 

 

2. לאמלו בול, רכז, 19, אילווארה (אוסטרליה):

יתרונות - אחיו של לונזו שיחק העונה בליגה האוסטרלית וסיפק שם את הסחורה באופן חד משמעי. גודל מצוין עבור רכז (2.04 מטר), מרגיש נהדר את המשחק, יודע איפה ואיך למסור את הכדור לחברי הקבוצה בצורה ייחודית ומגוונת. סקורר מצוין, יכול לקלוע מכל הטווחים יחד עם שחרור מהיר של הכדור. יש לו עבודת ידיים נהדרת עם הכדור. שחקן פיק אנד רול נהדר, אוהב לעבור את החסימה ולאחר מכן לסיים עם פלוטר.

חסרונות - גם כאן קבלת ההחלטות לא טובה מספיק. אמנם יודע לזרוק מכל הטווחים אך לא קולע באחוזים שמתאימים ל-NBA. שומר לא מספיק טוב, במיוחד כששמים לו חסימה, וכך הוא מסתובב יותר מדי פעמים בהגנה מבלי לדעת מה לעשות. מנסה לפעמים יותר מדי מהלכים וירטואוזיים ללא הצלחה.

 

3. אייזק אוקורו, סמול פורוורד, 19, אובורן:  

יתרונות - שחקן הגנה פשוט מעולה, ננעל על השחקן ולא מרפה ממנו וגם יודע לבוא לעזרה. יודע לשמור על כל סוגי וגדלי השחקנים. יודע לתקוף את הסל בצורה מגוונת (בעיקר סיבוב ויורוסטפ) יחד עם סיומת רכה וטובה בשתי הידיים. אתלט ברמות הגבוהות ביותר, דאנקר מפחיד! מנהל לעתים את ההתקפה. מכונת ריבאונדים.

חסרונות - בעל זריקה רעה מכל הטווחים. לא מצליח לייצר נקודות בקצב גבוה. לא יודע לייצר מצבי זריקה וקשה לו מאוד להיכנס לצבע.

 

 

4. דני אבדיה, 19, סמול פורוורד, מכבי ת"א:

יתרונות - מרגיש טוב את המשחק ומוסר טוב בזכות זאת, יכול לשמש כמוביל כדור משני נהדר. מזהה חיתוך של שחקנים ומצליח להביא להם את הכדור. שחקן יצירתי מאוד שיכול לסיים לייאפ במגוון דרכים. לא מפחד להיות תחת שמירה חזקה/כפולה. נע מצוין ללא כדור, יודע כיצד, איך ומתי לחתוך. יודע לעבור כמו שצריך מהגנה להתקפה ולהפך. יודע לייצר לעצמו מצבי זריקה.

חסרונות - לא חזק מספיק בשביל לשמור על שחקנים מתחת לעמדה 3. הגנה רעה בתוך הצבע. חייב לשפר את הקליעה, במיוחד מטווחים ארוכים. לא יודע כיצד לשמור על שחקנים מהירים ממנו. מבצע עבירות בזמן הלא נכון, ולא מבצע כשצריך. 

 

5. ג'יימס ווייזמן, 19, סנטר, ממפיס:

יתרונות - אתלט מדהים. רץ במהירות מצד לצד. בעל ניתור גבוה ביותר. מסתדר עם הכדור מצוין ביחס לגובה שלו (2.16 מטר). ריבאונדר מצוין בהגנה ובהתקפה. בעל אינסטינקטים נהדרים בבלוקים. שומר איכותי בזכות הפיזיות שלו. יש לו פוטנציאל להיות קלע טוב, מזכיר בזריקה שלו את כריס בוש. יודע לעבוד נהדר עם הרגליים.

חסרונות - קל מאוד להקפיץ אותו, דבר שגורם לו לבצע המון עבירות לא חיוניות. לא יודע לתפקד בהגנה במהלך של פיק אנד רול. כבד מאוד, קשה לו להתמודד עם שחקנים זריזים. לא מרבה לקלוע בפוסט אפ. מנהל משחק בצורה מחרידה.

 

רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
דני אבדיה
צילום: עוז מועלם
מומלצים