שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

הפספוס הגדול של הכדורגל הגרמני / תוכן גולשים

במקום להפך לאחד הכוכבים הגדולים והיקרים בעולם, מרקו רויס נפצע פעם אחר פעם ולא מצליח לממש את מלוא הפוטנציאל העצום שלו. גם לכם יש מה להגיד? כתבו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il

מרקו רויס הוא ללא ספק אחד השחקנים המפוספסים בעשור האחרון, מאחר שהפציעות הרבות מנעו ממנו להפוך לאחד השחקנים הטובים בעולם. "הילד" של הכדורגל הגרמני כבר בן 30, ונראה שאת הפוטנציאל שהיה לו בתחילת דרכו, הוא כבר לא יוכל לממש.

 

רויס, נולד ב-31 במאי 1989 בדורטמונד. כבר בגיל 5 התחיל מרקו לשחק כדורגל, וב-1996 הצטרף למחלקת הנוער של בורוסיה דורטמונד. למרות הכישרון שהפגין, במחלקת הנוער של דורטמונד טענו שהיה רזה מדי ולא מספיק חזק, ובעקבות כך הוא עזב והצטרף לקבוצת הנוער של רוט וייס אלן. שם הוא פרח, הוקפץ לקבוצת הבוגרים ועזר לה לעלות לליגה השנייה. בגרמניה התחילו להבין במה מדובר, וב-2009 הוא נרכש ע"י מועדון הפאר מנשנגלדבאך. אחרי 41 שערים ב-109 הופעות בשלוש שנים, כולל עונת שיא שהסתיימה במקום הרביעי, הוא סגר מעגל ונרכש בחזרה ע"י דורטמונד עבור 17.1 מיליון אירו ב-2012.

 

מרקו רויס מאוכזב  (צילום: AFP)
מרקו רויס מאוכזב (צילום: AFP)

 

בעונתו הראשונה בקבוצה הכל הלך מצוין עם 14 שערי ליגה ב-32 משחקים, שהוכיחו כי רויס מסוגל להיות שחקן משמעותי עבור ה"שוורצגלבן" - אבל תמיד היה שם מחסום שמנע ממנו להתפוצץ. בעונתו השלישית בדורטמונד החלו הפציעות להכות ברויס, ובין 2014 ל-2018 שיחק בממוצע רק ב-18.5 משחקי ליגה בכל עונה. כשכבר שמר יחסית על כשירות, בעונת 2018/2019, רויס היה בשיאו עם 17 שערי ליגה, אבל בעיות הכשירות תמיד צצו וחזרו.

 

חוסר המזל פגע בו שוב ושוב גם בנבחרת גרמני. רויס מיתג את עצמו כאחד השחקנים החשובים של יואכים לב במוקדמות מונדיאל 2014 עם חמישה שערים ושלושה בישולים, אבל נפצע בקרסול במשחק ידידות מול ארמניה לפני הטורניר ונעדר ממנו. גם ביורו 2016 הקשר ההתקפי אמור היה להיות בורג חשוב בנבחרת, אבל פציעה מנעה ממנו לקבל זימון. עד שהצליח רויס לא להיפצע לפני טורניר גדול, סבלה נבחרת גרמניה מ"קללת האלופה" והודחה יחד איתו כבר בשלב הבתים של מונדיאל 2018.

 

אבל למרות שלא מימש את מלוא הפוטנציאל שלו, רויס עדיין נחשב לאחד השחקנים הטובים בבונדסליגה. עקב סירובו לעבור לבאיירן מינכן, דבר שכמעט כל שחקן מצליח בבונדסליגה עושה, נחשב רויס לאחד השחקנים הנאמנים בכדורגל העולמי, וכאות הוקרה לכך, הוא מונה לקפטן של דורטמונד והפך לסמל שלה. הוא זכה איתה בגביע אחד, 3 פעמים בסופרקאפ הגרמני, והגיע אם הקבוצה לגמר ליגת האלופות, שם הפסידה לבאיירן. הוא יכול היה להצעיד אותה לאליפות ולהיחשב כאחד השחקנים הגדולים בעולם בעשור החולף, אבל לעולם לא נדע באמת מה היה קורה אלמלא חוסר המזל. סיפורים כאלה מראים כמה פציעות הן משמעותיות בקריירה של שחקן, ויכולות לעצב אותה.

 

רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים