שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

דור פרץ מחפש תיקון / תוכן גולשים

קשר מכבי ת"א ישמח מאוד למחוק את החודשים האחרונים מהזיכרון - פציעה ממושכת, השבתה בגלל הקורונה. עכשיו זו ההזדמנות שלו לסיים את העונה חזק. גם לכם יש מה להגיד? כתבו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il

אחד הביטויים הנפוצים בקרב כדורגלנים מכל רחבי הגלובוס הוא: "בכדורגל אי אפשר לדעת מה יהיה מחר". על פניו מדובר בעוד אחת מהקלישאות ששחקנים אוהבים לזרוק לאוויר על מנת להתחמק משאלות קשות שנוגעות לעתידם המקצועי, אך עבור לא מעט מהם היא הפכה למציאות של ממש. המקרה הבולט מהעונה הנוכחית מגיע מכיוונו של קשר מכבי תל אביב ונבחרת ישראל, דור פרץ, שאם הייתה לו הזדמנות למחוק אותה מהרזומה שלו הוא היה עושה זאת בשמחה רבה וללא רגשות אשם.

 

נעצר בשיא המומנטום  

במונחים של כדורגלן ישראלי, גיל 24 הוא הזמן האידיאלי לספק עונת שיא על מנת לעשות שדרוג מקצועי ולעבור לקבוצה מאחת הליגות הבכירות באירופה. כזכור, למס' 42 בצהוב היה חלק משמעותי בעונת האליפות החד-צדדית של המועדון, בה הוא שיפר את מעמדו פלאים, קיבע את מקומו ב-11 של איביץ' ובעצם הצליח להגשים את חלומו הגדול של כל שחקן בית שגדל במחלקת הנוער בקריית שלום. התצוגות הטובות שסיפק על כר הדשא לא נעלמו מעיניו של אנדי הרצוג שזימן אותו למדים הלאומיים.

 

מכבי תל אביב, בני יהודה (צילום: עוז מועלם)
דור פרץ(צילום: עוז מועלם)

 

אל עונת 2019/20 פרץ הגיע עם שלוש מטרות ברורות: להמשיך להוות בורג חשוב בהרכב, לזכות בתארים ולממש את הפוטנציאל הטמון בו. על היעד הראשון הוא סימן וי, ולמרות שספג כרטיס אדום די מטופש במשחק החניכה של איצטדיון בלומפילד המחודש, הוא שב מעונש ההרחקה היישר להרכב הראשון. בנוסף, שמו עלה ברשימת הרכש של דינמו מוסקבה, שהייתה מוכנה לשלם לצהובים 4 מיליון אירו תמורת שירותיו, אלא שהסכום הזה לא סיפק את רצונם של התל אביבים שהטילו וטו על המעבר.

 

עד שהקשר המוכשר הצליח לנתב את הקריירה שלו אל המסלול הנכון, הגיע אותו אימון באוקטובר במסגרת ההכנה של נבחרת ישראל למשחק מול לטביה, שכנראה ייחקק בזכרונו לעד בגלל הקרע בגיד ברגלו. בדומה לכדורגלנים ישראלים אחרים שסבלו מפציעות דומות, פרץ החליט לעבור את הניתוח בלונדון ולאחריו החל בהליך שיקום ארוך. במשך חצי שנה הוא נאלץ לצפות מהצד בחבריו שומרים על המקום הראשון עם מאזן נקי מהפסדים וקובעים שיא של משחקים ללא ספיגה. יתרה מכך, אל המשבצת שלו נכנס אייל גולסה, ששב גם הוא מפציעה וסיפק את הסחורה בדקות שקיבל, וגרם לקהל הצהוב לשכוח מחסרונו של הקשר הפצוע. פרץ עבד קשה וכבר היה ערוך ומוכן לבצע את הקאמבק שלו, אלא שלנגיף הקורונה היו תוכניות משלו והתפרצותו דחתה את שובו בחודשיים נוספים.

 

אקס פקטור

חזרתו של הכדורגל הישראלי לחיינו מתקרבת בצעדי ענק, והמציאות החדשה שנוצרה טרפה את הקלפים בכל המובנים ויצרה מעין יישור קו בכל הנוגע לכושר הגופני של השחקנים. העובדה שמאמן הצהובים מאמין בתחרות בריאה על חולצת ההרכב, נותנת למס' 42 בצהוב תחושת אופטימיות שאת החלק האחרון של העונה הוא יוכל לפתוח מאותה נקודה בה נעצר. קרוב לוודאי שגם אם יעירו אותו באמצע הלילה כדי לשחק, הוא יהיה מוכן באותה דריכות. הגעגוע לאיזה גליץ' טוב או ניצחון במאבק פיזי מול שחקן יריב בוער בו ורק מחכה להתפרץ החוצה.

 

השיבה של פרץ היא ללא ספק תוספת כוח משמעותית לסגל הצהוב: פיזיות, התמצאות בכדורי גובה, חילוצי כדור במרכז המגרש ובעיטה טובה מרחוק. כל אלה יהפכו את הקישור ליותר אגרסיבי ויציב ממה שהיה עד כה. אם ידע לנצל כראוי את ההזדמנויות שיקבל ממאמנו הסרבי ויסייע לקבוצתו לנצח במאבק האליפות העיקש מול מכבי חיפה, אין לי ספק שהחזון שלו למצוא יעד חדש באחת מהליגות החזקות באירופה יחזור לעמוד על הפרק. טאם כבר הזכרנו קלישאות בתחילת הטקסט, אין ברירה אלא לסגור אותו עם אחת נוספת שמתאימה לסיטואציה: "כל עכבה לטובה". סביר להניח שהקשר, שיחגוג את יום הולדתו ה-25 בקרוב, מקווה שגם היא תהפוך למציאות עבורו.

 

רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
דור פרץ
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים