שתף קטע נבחר

הדוכס, אמו והגברת הזקנה: ראביו ויובה בדרך לפרידה

על הכישרון הענק של אדריאן ראביו אין עוררין, אבל גם לא על כך שמדובר בתיק מסובך עם אמא-סוכנת קשוחה. אחרי שסיים שביתה איטלקית ושב לטורינו, השניים מנסים לשלוט על היעד הבא של מי שבגיל 25 כבר לא יכול להיחשב לילד פלא

 

מפה לשם, במהלך משבר הקורונה הזה, אדריאן ראביו הספיק להגיע לגיל 25. זה מזכיר את הסיפורים הישראלים על ילדי פלא שנשארים עם קסם ברגליים, שלא מוביל לתוצאות של ממש, שכולם כל כך רוצים לראות אותם עושים את קפיצת המדרגה אל התחנה הבאה בקריירה, עד שלא שמים לב שהרכבת מזמן עזבה את הרציף והילד נשאר מאחור. ובמקרה הזה - הילד ואמא שלו.

 

יותר מדי סיפורים מחוץ למגרש נקשרו סביבו ראשו המתולתל של הקשר הכבר-לא-כל-כך צעיר, בתקופה שבמהלכה רשם מעט מדי הישגים על הדשא. נכון, הוא זכה פעמיים בטרבל עם פריז סן ז'רמן והיה חלק פעיל מקישור שסיפק שירותי איכות לחוליית ההתקפה הנוצצת של מועדון המיליונרים, בדרך לחמש אליפויות רצופות שיש לו על החגורה. אבל דובר כבר רבות על החוכמה הקטנה שבלעשות את זה בליגה הצרפתית עם כל כך הרבה משאבים, בזמן שבליגת האלופות, האתגר האמיתי של נאסר אל חלאיפי, אין התקדמות של ממש לכיוון איום על התואר.

 

אדריאן ראביו (צילום: AP)
ראביו במדי יובנטוס. נטייה משפחתית למרדנות(צילום: AP)

 

זה התחיל מבטיח מאוד. ראביו שיחק בכל הנבחרות הצעירות של צרפת ובגיל 21 זומן לראשונה לנבחרת הבוגרת. את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת של פריז סן ז'רמן הוא עשה הרבה קודם, בשנת 2012 כשהיה בן 17 בלבד. לפני מונדיאל 2018 ברוסיה הוא זומן לסגל אך עודכן על ידי המאמן דידייה דשאן כי המעמד שלו הוא של שחקן בסגל הרחב ומקומו אינו מובטח, לא בסגל המצומצם למשחקים ובוודאי שלא בהרכב הפותח של הנבחרת בטורניר עצמו. ראביו, שכבר הסתובב אז עם הכינוי "הדוכס" מסיבות חיוביות שקשורות למבנה הפיזי שלו ולסגנון המשחק האצילי למראה שלו, כנראה הלך עם כינוי החיבה צעד אחד יותר מדי - וסירב להיות חלק מהסגל אם לא יובטח לו תפקיד משמעותי. צרפת כולה זעמה עליו, אבל הוא לא זז.

 

זה לא נגמר שם. ראביו ככל הנראה הבין בעצמו שכדי לגדול הוא צריך לצאת מהחממה של פ.ס.ז', והחליט בעונה שעברה שהוא מעוניין לעזוב בכל מחיר. או יותר נכון, בשום מחיר. הוא סירב להאריך חוזה בצעד שמשמעותו עזיבה בהעברה חופשית. חלאיפי לא אהב את זה ומאז ינואר של העונה שעברה עד סיומה השחקן לא נכלל בסגל הקבוצה. זה היה השלב שבו קולה של האם, ורוניק ראביו, נשמע. "הם מחזיקים אותו כמו בן ערובה", אמרה לאחר שמכיוון המועדון נשמעה ביקורת על הילד שבילה במועדון באותו לילה שבו קבוצתו הודחה על ידי מנצ'סטר יונייטד מליגת האלופות. "הם מתאכזרים אליו רק כי הוא לא רוצה לחתום על חוזה חדש, בזמן שהוא עצמו מכבד את החוזה הנוכחי שלו".

 

ורוניק ואדריאן ראביו. רוצים לאברטון

 

על הדומיננטיות של האמא יודעים לספר גם ברומא, שם רצו אותו כבר ב-2014, אבל התייאשו רגע לפני סגירת עסקה כשהיא דרשה להכניס למו"מ התייחסות לתיפקודו המקצועי של הבן שלה לאחר שיצטרף לקבוצה ואף ביקשה לשוחח על כך עם המאמן דאז רודי גרסיה.

 

בסופו של דבר ראביו עזב ליובנטוס, אבל גם שם העניינים לא הלכו חלק. הוא שיחק 27 דקות במשחק הפתיחה אך אז בחר המאמן מאוריציו סארי להושיב אותו לשלושה משחקים על הספסל בלי לתת לו דקה, ואחר כך הוא התנדנד בין הספסל למגרש לתקופה ארוכה. אבל בין אמצע דצמבר לאמצע ינואר, הוא פתח בשמונה מתשעת משחקי הקבוצה. אלא שאז, רגע לפני פגרת הקורונה ובעיקר רגע לפני משחק העונה, אם לא משחק העשור של הקבוצה בליגה, מול אינטר - הוא שוב הורד לספסל. במשך כל הזמן הזה, המאזן שלו העונה מרשים, ולא לטובה: אפס שערים, אפס בישולים.

 

פול פוגבה (צילום: AFP)
פוגבה. יחזור ליובה בטרייד על בן ארצו?(צילום: AFP)

 

חולם להתאחד עם אנצ'לוטי

אם כל זה לא מספיק - הגיעה הפגרה עצמה. יובנטוס הכריזה על קיצוץ של ארבעה חודשים משכר השחקנים בזמן שהוא שהה במולדתו צרפת, וכשכסף מדבר, הסוכן מדבר, ובמקרה שלו, אמא מדברת. הדיווחים, למרבה האירוניה, מספרים על שביתה איטלקית של ראביו במטרה להשתחרר הקיץ. הוא אומנם התאמן לבדו כשהיה בבידוד בצרפת, אך איחר מאוד לחזור לארץ המגף כשהוכרז על חידוש האימונים.

 

שמותיהן של מנצ'סטר יונייטד, אולי בעסקה שתכלול בין השאר טרייד על פול פוגבה, ארסנל, אתלטיקו מדריד וברצלונה (אולי כחלק מטרייד על ארתור) נזרקו לאוויר, אך עושה רושם שראביו מוכוון מטרה אחרת: אברטון, אותה מאמן קרלו אנצ'לוטי שתחתיו בפ.ס.ז' הוא רשם את התקופה הטובה בקריירה. יש מי שמספר שהוא גם היווה עבורו דמות אב בימים הקשים ההם - על כך מיד. אם לשפוט את מעללי הדוכס עד כה, הוא ואמו לא יבחלו באמצעים כדי להגיע ליעד המועדף עליו. יובנטוס צריכה לדעת את זה יותר מכל אחד אחר.

 

אנצ'לוטי (צילום: gettyimages)
אנצ'לוטי. דמות אב(צילום: gettyimages)

 

קל לבקר את האמא הדומיננטית מדי, אבל צריך להבין את ההקשר: היא התגרשה מאביו של אדריאן, מישל, לפני שנים ארוכות. לאחר שסבל משבץ ב-2007 המשיכה לטפל בו עד יומו האחרון, בינואר שעבר. במשך 12 השנים שחלפו הוא היה מרותק למיטה ומשותק כאשר רק עיניו מגיבות לנעשה סביבו. ורוניק לא רק טיפלה לבד בבנה, אלא גם באביו על אף שלא הייתה נשואה לו.

 

החשדנות שלה כלפי מועדונים שרצו לצרף את בנה החלה להתעורר כבר כשהיה נער והשתייך למנצ'סטר סיטי. אחרי חצי שנה בעיר היא החליטה שהספיק לה ועזבה יחד עם בנה כשהיא טוענת שסיטי לא כיבדה את ההסכם שנחתם.

 

היום הקבוצות האיטלקיות חוזרות להתאמן באופן רשמי. עכשיו, כשכבר יש מועד לחזרת הסריה א' (13 ביוני), והבן הסורר הצטרף סוף סוף לשאר החברים (רק גונסאלו היגוואין - עוד סיפור אם - ששוהה לצד מיטת אימו החולה בארגנטינה - עדיין לא חזר אל הקבוצה ולא בטוח שכלל יחזור), נותר רק לחכות לפרק הבא של הסיפור הזה ולראות האם הכישרון הענק שיש ברגלו השמאלית של הדוכס יתפרץ - ביובה או במקום אחר.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים