שתף קטע נבחר

מקל: "לא חושב שבגאצקיס מגזים איתנו"

הרכז, שפורח במכבי ת"א מאז הגעתו של הלטבי ("למדתי לא לצפות לכלום"), לא מתרגש מהביקורת הפומבית של המאמן אחרי משחקים: "משהו סטנדרטי". על המפגש מול ריאל (ו', 22:00): "אין לנו מה להפסיד". סמית': "זו לא העונה הכי גרועה מאז שאני כאן". וגם: לאסו מופתע ממצבם של הצהובים, פרננדס עוקץ

 

כשהיא עם הגב אל הקיר ועל רקע ההתפטרות המפתיעה של מנכ"ל המועדון, חגי בדש, מכבי תל-אביב תעלה הערב (ו', 22:00) לפרקט בוויזינק סנטר למשחק אולי הכי קשה שיש - מול ריאל מדריד. כאילו לא מדובר במשימה מספיק מסובכת, הבלאנקוס נמצאים בכושר נהדר ומגיעים למשחק אחרי ניצחון ענק בבית על האלופה המכהנת, צסק"א מוסקבה (85:95).

 

לטבלת היורוליג

דייויד בלאט סיבך את מכבי ת"א

 

שיחת היום בקבוצה הייתה כמובן סביב התפטרותו של בדש, שהחליט כי אין באפשרותו לעשות את השינויים אליהם שאף לפני שלקח את הג'וב, והניח את המפתחות. יחד עם זאת לא נראה כי ההחלטה הזו, בניגוד לפיטורי מאמן או זעזוע בסגל, יכולה באמת להשפיע על השחקנים שבכל מקרה לא היו במגע יום-יומי עימו.

 

שיחת היום במכבי ת"א. חגי בדש (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
שיחת היום במכבי ת"א. חגי בדש(צילום: עוז מועלם)

 

מכבי כזכור תגיע למפגש אחרי הפסד החוץ להפועל אילת, שהייתה בסגל חסר (עם שלושה זרים בלבד וללא הישראלי הבכיר שלה, אפיק ניסים). דווין סמית' התייחס לסיטואציה הנוכחית: "כל מה שאפשר לעשות כדי לצאת מהמצב הזה שבו אנחנו נמצאים זה לבוא לעבוד. זה מה שעשינו מאז ההפסד לאילת".

 

זו העונה השישית של סמית' במכבי ת"א ואפשר להגיד שהפורוורד האמריקני חווה לא מעט דברים ביד אליהו. כשנשאל האם זו התקופה הקשה ביותר של הצהובים מאז הגעתו לישראל אמר סמית': "ממש לא. העונה שעברה, בה הודחנו מהיורוליג, הייתה הגרועה ביותר".

 

ממש לא העונה הכי גרועה. דווין סמית' (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
ממש לא העונה הכי גרועה. דווין סמית'(צילום: עוז מועלם)

 

על המשחק מול ריאל אמר סמית': "אני מרגיש שכל שחקן חייב להרגיש שהוא חשוב לקבוצה. אנחנו לאחרונה מתקשים מאוד בהתקפה. הצורה שבה נשחק בהתקפה יכולה להכתיב את הצורה בה ניראה על הפרקט באופן כללי".

 

מקל: "מאמין שהניצוץ שחסר לנו יגיע"

גל מקל, שחווה סוג של רנסנס מאז הגעתו של איינארס בגאצקיס, דווקא אופטימי לקראת ההמשך: "אני עדיין מחכה לניצוץ שידליק אותנו, ואני מאמין שזה יכול לקרות. היה לנו ניצחון יפה בשבוע שעבר על דרושפאקה, ועכשיו אנחנו משחקים אולי במקום הכי קשה באירופה. אין לנו מה להפסיד. ניצחון שם יכול לתת לנו דחיפה מטורפת".

 

על הנאומים של הלטבי בחדר ההלבשה אחרי הפסדים וניצחונות, לצד הראיונות בהם הוא מבקר את שחקניו באופן תדיר, אמר מקל: "אני לא חושב שהיה פה משהו מוגזם או שונה, זה משהו סטנדרטי שהרבה מאוד מאמנים עושים בלהט של אחרי משחק. לא היה משהו יוצא דופן".

 

יודע להעריך. גל מקל (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
יודע להעריך. גל מקל(צילום: יאיר שגיא)

 

מקל גם התייחס לשדרוג במעמדו: "בעונה הזו למדתי לא לצפות לכלום ובאמת לשלוט בדברים שתלויים בי. אין ספק שמאז שאיינארס הגיע אני מקבל יותר הזדמנויות ומשתדל להחזיר. אהיה מוכן לעלות וכשאני משחק להיות הכי טוב ולהחזיר לקבוצה".

 

ואולי זו בדיוק הבעיה העונה של מכבי ת"א בתקופת בגאצקיס - אין היררכיה ברורה. בכל משחק חמישייה אחרת עולה לפרקט, עשרה שחקנים משותפים כבר ברבע הראשון ואף אחד לא יכול לצבור ביטחון.

 

לא מתבייש להגיד מה הוא חושב. איינארס בגאצקיס  (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
לא מתבייש להגיד מה הוא חושב. איינארס בגאצקיס (צילום: עוז מועלם)

 

על כך אמר הרכז הישראלי: "הדברים האלה לא תלויים בנו השחקנים. כל שחקן עשה משהו בקריירה שלו ובגלל זה זה באמת קשה. הסגל שלנו מאוד רחב, וכל אחד בערב נתון יכול להיות מצוין. אני מוקיר תודה על המצב שלי כרגע כי לפני שבועיים וחצי הייתי במצב אחר לגמרי. אני לא במצב להתלונן אלא לעשות את העבודה כמה שיותר טוב. מקווה שזה יבוא יחד עם הניסיון של הקבוצה להיראות טוב יותר".

 

הקפיצה של דונצ'יץ'

עם כל הכבוד לשאיפות של סמית' ומקל, ריאל מדריד לא תגיע מחר כדי לתת לצהובים את המשחק. הבלאנקוס כאמור נמצאים בכושר נהדר, ובכלל במשחקי הבית הם ממעטים להפסיד. החבורה של פאבלו לאסו סופרת כבר שישה ניצחונות יורוליג רצופים בבירה הספרדית (מאזן כולל של 1:7 בבית).

 

הספרדים סבלו העונה מלא מעט פציעות של שחקנים, המרכזית שבהן של סרחיו יול שהחמיץ שלושה מתוך ששת משחקיה האחרונים של הקבוצה באירופה. הממוצעים של הרכז הפנטסטי עומדים העונה על 18.4 נקודות ו-5.9 אסיסטים, והוא נהנה מהעובדה שחברו לקו האחורי בשנים האחרונות, סרחיו רודריגס, עזב ל-NBA והשאיר לו את הבמה.

 

הדבר הגדול הבא באירופה. לוקה דונצ'יץ' (צילום: EPA) (צילום: EPA)
הדבר הגדול הבא באירופה. לוקה דונצ'יץ'(צילום: EPA)

 

בהיעדרו של יול, לוקה דונצ'יץ' הצעיר (17) לקח אחריות ושדרג את עצמו באופן מרשים. בעשרת המחזורים הראשונים הסלובני קלע 5.9 נקודות ב-15.6 דקות, אבל בששת המחזורים האחרונים הוא קפץ ל-11.6 נקודות, 5.1 אסיסטים ו-3.8 ריבאונדים ב-21 דקות. בניצחון על צסק"א יול כבר שב לפעילות והיה מעולה עם 24 נקודות ו-6 אסיסטים ב-29 דקות.

 

מאמן ריאל, פאבלו לאסו, התייחס למפגש מחר: "מכבי קבוצה מוכשרת. בתחילת העונה, כשהסתכלתי על הסגל שלהם, חשבתי שהם יכולים להיות מועמדים לתואר עם שחקנים כמו מייק צירבס, קווינסי מילר, סוני ווימס ואנדרו גאודלוק. על הנייר מכבי היא אחת הקבוצות המוכשרות ביורוליג, אם לא הכי מוכשרת. המחשבה שלי לא השתנתה למרות שהם לא מצליחים להשיג ניצחונות. מכבי קבוצה מסוכנת בגלל היכולת האישית של שחקניה". רודי פרננדס הוסיף: "מכבי אחת הקבוצות המסוכנות באירופה באחד על אחד. זה נראה שהם מתקשים להתחבר כקבוצה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים