שתף קטע נבחר

בדיקת ynet: מעולם עד היום לא נערכו בליגה בדיקות סמים במהלך אימון

פרשיית סוני ווימס ובדיקת הסמים הכתה גלים. במשאל שנערך בקרב קבוצות הכדורגל והכדורסל בארץ התגלה כי שחקניהן אף פעם לא התבקשו לעבור את ההליך לפני אימון או במהלכו, אלא רק אחרי משחקים. וגם: כמה דגימות נערכו העונה בליגה?

הסירוב של סוני ווימס לעבור בדיקת סמים הכה בתדהמה את הכדורסל הישראלי. שאלת השאלות בנוגע לפרשה היא מי יזם את הבדיקה - הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט או מכבי תל אביב? במשאל ynet ספורט בקרב כל קבוצות ליגת העל בכדורסל התגלה כי מעולם לפני כן שחקנים בארץ לא עברו בדיקת סמים לפני אימון או במהלכו.

 

ווימס נגד מכבי ת"א: "נראה שהם הזמינו את הבדיקה"

 

"זה מצחיק, אני מאמן שנים בליגה ואף פעם לא נתקלתי בסיטואציה כזו", מספר מאמן בליגה. "אני יודע שבאירופה זה דבר נהוג, אבל בארץ ממש לא. בקושי עושים בדיקות אחרי משחקים, אז במהלך אימונים?". יו"ר של אחת מקבוצות הליגה הוסיף: "אל תהיו תמימים. הבדיקה הוזמנה על ידי מכבי. מעולם לא היה דבר כזה בארץ".

 

בדיקות באימונים אינן נהוגות בארץ. סוני ווימס (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
בדיקות באימונים אינן נהוגות בארץ. סוני ווימס(צילום: עוז מועלם)

 

כדי להסביר את מצב בדיקות הסמים בארץ, מספיק להזכיר שרק בדיקה אחת נערכה העונה בליגת העל בכדורסל על ידי הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט. ב-14 בנובמבר 2016, מיד לאחר המשחק בין הפועל חולון למכבי חיפה במחזור השישי, זומנו לבדיקה טל זך ורועי הובר מחולון, יחד עם וויל גרייבס ועמית שמחון מחיפה. הארבעה יצאו נקיים. מאז לא נערכו בדיקות נוספות.

 

בעבר היו לא מעט שחקנים שנתפסו על שימוש בסמים בישראל. האחרונים היו דמונטז סטיט וג'ף אלן, שנעצרו לפני שתי עונות על ידי המשטרה בדירתם והודו בשימוש במריחואנה. השניים עזבו את הקבוצה מיד לאחר מכן. שחקנה של הפועל חולון, טוני יאנגר, נמצא חיובי גם כן בבדיקת סמים שעבר במשחק של ברק נתניה ביורוצ'אלנג' לפני מספר שנים.

 

ווימס במשחק מול קאזאן. הבדיקה הוזמנה ע"י מכבי ת"א? (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
ווימס במשחק מול קאזאן. הבדיקה הוזמנה ע"י מכבי ת"א?(צילום: ראובן שוורץ)
 

 

לפני 11 שנים, שחקן אחר של מכבי תל אביב היה מעורב בפרשיית סמים. אחרי משחק היורוליג של הצהובים מול ציבונה זאגרב,

רודני ביופורד נבדק. בינתיים הוא הספיק לעזוב לאוקראינה, אך בהמשך הגיעו תוצאות הבדיקה מפיב"א והוא הושעה למספר חודשים.

 

אגב, גם בכדורגל הסיפור דומה. אף קבוצה לא עברה הליך של בדיקות במהלך אימונים. תגובת ההתאחדות לכדורגל מבהירה עוד יותר את הדברים: "ההתאחדות לכדורגל עורכת אחת לכמה שבועות בדיקות דרך האגף הרפואי של ההתאחדות רק אחרי משחקים, ולא במהלך אימונים או אחריהם".

 

עשוי לעזוב בעקבות השערורייה. ווימס (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
עשוי לעזוב בעקבות השערורייה. ווימס(צילום: יאיר שגיא)

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
סוני ווימס
צילום: עוז מועלם
מומלצים