שתף קטע נבחר

ראשל"צ גברה על נהריה, הרצף של חולון נמשך

דוסון כיכב עם 21 נקודות ב-85:97 הביתי של האלופה. שיבק: "אם שמעתם דברים עליי, אז אני מצטער שניצחנו". אטקינס חסם על הבאזר את גרייבס, החבורה של דן שמיר השיגה ניצחון חוץ שמיני רצוף בכל המסגרות - 73:75 בחיפה

ביום שני קלע שון דוסון 31 נקודות, רק שזה הסתיים בהפסד די מפתיע של מכבי ראשל"צ לגלבוע/גליל. הערב (ד') הכוכב של האלופה המשיך בכושר הנהדר שלו - הפעם עם 21 נקודות - והתוצאה הייתה הפוכה: קאמבק מרשים וניצחון ביתי 85:97 על עירוני נהריה. בעקבות הניצחון, ראשל"צ עלתה למאזן חיובי (8:9), בעוד נהריה ירדה למאזן שלילי (9:8).

 

לטבלת ליגת העל

 

במשחק המקביל, הרצף של הפועל חולון נמשך. החבורה של דן שמיר השיגה ניצחון חוץ שמיני ברציפות בכל המסגרות, הפעם 73:75 ברוממה על מכבי חיפה. איש השעה של שמיר: דריון אטקינס, שחסם עם הבאזר את וויל גרייבס. הפרס: מאזן 6:12 - ומספר נקודות זהה כמו המוליכה מכבי ת"א.

 

דוסון בטירוף (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
דוסון בטירוף(צילום: עוז מועלם)

 

ניב ברקוביץ' מתעופף בבית מכבי (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
ניב ברקוביץ' מתעופף בבית מכבי(צילום: עוז מועלם)

 

מכבי ראשל"צ - עירוני נהריה 85:97

לסטטיסטיקה המלאה

 

המשחק נפתח ללא הגנות ואחרי שלוש דקות 8:10 לנהריה. ג'אבון מקריי השאיר את ראשל"צ בתמונה, אבל מהעבר השני הכתומים נראו פשוט רע. סל מחצי מרחק של יהונתן שולדבראנד קבע - 15:19 לנהריה (5). שולדבראנד עשה את זה - 17:25 ושיבק הזמין פסק זמן בהול (7). הצפוניים קבעו שיא נקודות לקבוצה העונה ברבע, ואחרי 10 דקות - 26:36 לסגולים.

 

שיבק ופרי עצבניים במהלך הרבע הראשון החלש (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
שיבק ופרי עצבניים במהלך הרבע הראשון החלש(צילום: עוז מועלם)
 

 

ברקוביץ' שומר צמוד על דוסון (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
ברקוביץ' שומר צמוד על דוסון(צילום: עוז מועלם)

 

גם תחילת הרבע השני לא האירה פנים לכתומים שחטפו מכל נקודה על הפרקט - 28:40 (13). סלים של פטריק ריצ'ארד, אבי בן שימול ומקריי צימקו ל-41:46 ופסק זמן של אריק אלפסי (17). שולדבראנד

 הגיע ל-16, עצר את המומנטום של המקומיים, ובמחצית - 44:52 לנהריה.

 

דוסון התעורר, תפר שתי שלשות רצופות והפער ירד ל-53:56 (23). הכתומים סוף סוף הידקו את ההגנה. חטיפה של דוסון יחד עם אסיסט לריצ'ארד וההפרש ירד ל-60:61 (26). המהפך הושלם עם סל של אלישי כדיר - 65:66 (28). אחרי 30 דקות - 69:69.

 

בן שימול ודוסון היו דומיננטיים בתחילת הרבע האחרון וראשל"צ עלתה ל-74:79, פסק זמן אלפסי (33). כדיר במשחקו הטוב ביותר במדי המקומיים, מצא במסירה נהדרת את תומאס - 79:83 (35). צ'אקה של דוסון הקפיצה את הקהל - 79:88 ועוד פסק זמן של אלפסי (36). נהריה הורידה ל-83:88 אבל דוסון עם השלשה החמישית שלו קבע - 83:91 (38). בסיום 85:97.

 

וויינס בפעולה (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
וויינס בפעולה(צילום: עוז מועלם)

 

"משחק ראשון שאנחנו עם סגל מלא, עוד לא אימנתי את הקבוצה בסגל כזה", סיפר בסיום המאמן המנצח, אריק שיבק, שנשאל על הלחץ בתקופה האחרונה. "אני קורא מפות מצוין, באתי מחיל הים. אם שמעתם דברים עליי, אז אני מצטער שניצחנו. לא שמעתי ולא הרגשתי כלום. אני איש שעובד, לא מתעסק במה אמרו ומה לחששו. אני לא אוהב להגיד שאני לא צריך להוכיח כלום, כי אנחנו כל הזמן צריכים להוכיח. אני לא במבחן בראשל"צ. אולי הייתם צריכים כל אחד שיספר לכם כמה קשה לו".

 

חייב להגיד משהו על הרבע הראשון, אני לא זוכר כזה דבר", המשיך שיבק. "לא הייתה החטאה. מאוד אוהב את גילברט בראון, בטח את ניב ברקוביץ', אסנטי, שחקנים של 30 אחוז משלוש לא החטיאו כדור. חלק מזה זו ההגנה השערוייתית שלנו, כי התקפית היינו בסדר. מתחילת הרבע השני ואילך התחלנו להוביל. שמח שברבע האחרון עשינו פעולות גדולות".

 

המאמן המפסיד, אריק אלפסי, סיכם: "אנחנו לא קבוצת התקפה של 100 נקודות כדי לבוא ולרדוף אחרי ראשל"צ בבית שלהם. עשינו כל כך מעט עבירות, ולא עבירות אגרסיביות. זאת לא קבוצת ההגנה שאני רוצה שנהיה. כל הקבוצות שוות בליגה הזאת. צריכים לעשות קפיצת מדרגה במשחקים נגד הקבוצות האלה".

 

ניצחון דרמטי. וואייט (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
ניצחון דרמטי. וואייט(צילום: אבי רוקח)

 

מכבי חיפה - הפועל חולון 75:73

לסטטיסטיקה המלאה

 

משחק מפוזר של שתי הקבוצות, כשקאליף וואייט, הכוכב הגדול של חולון, מסיים רבע ראשון עם 4 נקודות בלבד. סל של רועי הובר העלה את הסגולים ל-12:14 (6), אבל בארבע הדקות הבאות רצה חיפה 4:11 והפכה ל-18:23 (10).

  

אחרי כמעט ארבע דקות ללא נקודות ברבע השני, דריון אטקינס שבר את הבצורה של חולון. רק שחיפה כבר עלתה ל-20:28 ונראתה בדרך ליתרון דו-ספרתי. רק שזה היה רבע חלש התקפית של שתי הקבוצות גם יחד. חולון ממש לא אמרה נואש וסל של וואייט (אלא מי) העניק לה אפילו יתרון בהפסקה (39:40).

 

 

 

הפסד כואב. רחימי (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
הפסד כואב. רחימי(צילום: גיל נחושתן)

 

חולון השלימה ריצת 2:18 בין הרבע השני לשלישי ועלתה כבר ל-39:48. רק ששוב אף קבוצה לא הצליחה לעלות ליתרון דו-ספרתי במשחק. חיפה צימקה מעט, אבל סל עם הבאזר של ג'ורדן טיילור סגר 30 דקות ב-50:57 חולוני.

 

הרבע האחרון היה דרמטי למדי. שלשה של טיילור העלתה את חולון ל-70:73, גרייבס השווה בסל גדול ואטקינס קבע 73:75. האחרון היה גם איש השעה של שמיר במהלך האחרון, כשחסם עם הבאזר זריקה של גרייבס מחוץ לקשת. 73:75 בסיום לחולון.

 

אטקינס, גיבור הערב, סיפר: "ידעתי שגרייבס יילך לזריקה אחרונה ועשיתי את שלי. שמח שניצחנו, לא במשחק כדורסל גדול שלנו". מאמן חיפה, עופר רחימי: "לא שמרנו בסוף המשחק, זה היה בעוכרינו. הפסדנו לנהריה בשבוע שעבר וגם בבית ברוממה לקריית גת. אנחנו חייבים להיות יותר אגרסייבים בדקות הסיום כדי לנצח".


פורסם לראשונה 01/02/2017 19:27

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
שון דוסון
צילום: עוז מועלם
מומלצים