שתף קטע נבחר

ערב דרמטי: מכבי חיפה ניצחה את ראשל"צ

הירוקים ניצחו בבית מכבי 79:83 בהארכה והשוו את מאזנם לזה של האלופה, הפסד כואב לשמוליק ברנר בבכורה כמאמן ראשי. עירוני נהריה ניצחה את קריית גת בחוץ 90:98 אחרי הארכה. 26 נקודות להופסון, שולדברנד הצטיין במאני טיים. צפו בתקצירים

שמוליק ברנר בוודאי לא תיאר לעצמו שמשחק הבכורה שלו כמאמן ראשי יהיה דרמטי ומתיש כל כך. בהופעתה הראשונה אחרי פיטורי אריק שיבק והחלפתו בעוזרו, הפסידה מכבי ראשון לציון בביתה למכבי חיפה 83:79 אחרי הארכה.

 

לטבלת ליגת העל

 

האלופה אירחה את חיפה ללא פטריק רישארד ואבי בן שימול הפצועים, ועם שלושה זרים כשירים בלבד בסגל. הירוקים של עופר רחימי השוו את מאזנם לזה של מכבי ראשל"צ בעקבות הניצחון החשוב (10 ניצחונות לעומת 11 הפסדים) וטיפסו מעליהם עד למקום השישי בטבלה.

 

יצחק פרי (מימין) ושמוליק ברנר (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
יצחק פרי (מימין) ושמוליק ברנר(צילום: יאיר שגיא)

 

צ'ארלס תומאס מועד בין שלושה ירוקים (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
צ'ארלס תומאס מועד בין שלושה ירוקים(צילום: יאיר שגיא)

 

זה לא היה המשחק היחיד הערב (א') במסגרת המחזור ה-21 של ליגת העל שהסתיים בהארכה. מכבי קריית גת רצתה לחבר רצף של שני ניצחונות בפעם הראשונה העונה והייתה קרובה מאוד לכך - אבל לעירוני נהריה היו תוכניות אחרות.

 

הקבוצה של אריק אלפסי, שעדיין נלחמת על מקום בפלייאוף ותחל ביום רביעי את סדרת רבע גמר היורופקאפ מול טלקום בון, חזרה מפיגור ושלשה של שולדברנד הובילה אותה להארכה - שבה העלימה את המארחת והשתלטה על העניינים בדרך לניצחון.

 

מכבי ראשון לציון - מכבי חיפה 83:79 (בהארכה)

הכתומים, עם שמוליק ברנר על הקווים, עברו רכבת הרים במשחק הזה: הם פיגרו בהפרש דו-ספרתי, היו מרחק נגיעה מניצחון ואז נגררו להארכה אחרי מהלך גדול של עוז בלייזר דקה לסיום. הפורוורד של מכבי חיפה, שהצטיין עם שורה סטטיסטית של 13 נקודות, 11 כדורים חוזרים ושישה אסיסטים, קלע וסחט עבירה כדי להשוות (75:75) בדרך להארכה.

 

 

עוז בלייזר מטביע. ניצחון חוץ חשוב לחיפה (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
עוז בלייזר מטביע. ניצחון חוץ חשוב לחיפה(צילום: יאיר שגיא)

 

בחמש הדקות הנוספות שתי הקבוצות התקשו לייצר נקודות. בניגוד למשחקה הקודם מול מכבי תל אביב, חיפה עמדה הפעם בלחץ והצליחה לרשום ניצחון חוץ חשוב במאבקי המיקום.

 

מלבד בלייזר, גרגורי ורגאס קלע 18 נקודות (6 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-4 חטיפות), קווין פינקני 15 (7 ריב'), עמית שמחון 13 וג'ון דיברתולומיאו 12. וויל גרייבס חזר לממדים טבעיים אחרי ההצגה בהיכל מנורה מבטחים במחזור שעבר וסיים עם 8 נקודות. צ'ארלס תומאס ומאליק וויינס הובילו את קלעי המפסידה עם 15 נקודות כל אחד, שון דוסון הוסיף 13 נקודות ו-10 ריבאונדים ועידן זלמנסון 11 (9 ריבאונדים).

 

לסטטיסטיקה המלאה

 

קווין פינקני (במרכז) על הספסל (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
קווין פינקני (במרכז) על הספסל(צילום: יאיר שגיא)

 

עופר רחימי. חיפה מטפסת במעלה הטבלה (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
עופר רחימי. חיפה מטפסת במעלה הטבלה(צילום: יאיר שגיא)
 

 

מהלך המשחק

ראשון לציון עלתה ליתרון מהיר של 0:5 אבל חיפה לא התרגשה ורצה 0:12 בראשות קוויו פינקני - 5:12 לאורחים ופסק זמן של שמוליק ברנר (5). צ'ארלס תומאס עלה מהספסל, קלע שמונה נקודות מהירות וקבע 16:18 לקבוצתו (8). אחרי עשר דקות -18:20 למכבי ראשל"צ.

 

שתי הקבוצות החלו במטווח שלשות. וויל גרייבס שמצטיין בתחום סידר לירוקים 27:29 (15). סל חשוב של אורלנדו מנדז ולדז הוריד את חיפה ביתרון 33:36 בהפסקה.

 

מאליק וויינס מתקשה בהובלת הכדור (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
מאליק וויינס מתקשה בהובלת הכדור(צילום: יאיר שגיא)

 

כדיר נפצע במחצית הראשונה והתאושש (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
כדיר נפצע במחצית הראשונה והתאושש(צילום: יאיר שגיא)

 

עמית שמחון להט בתחילת המחצית השנייה והכריח את ברנר לקחת פסק זמן נוסף - 37:46. עוד שלשה של שמחון הגדילה את ההפרש ל-12. אלישי כדיר, שחזר אחרי פציעה קלה ודימום מתחת לעין, צמצם ל-51:46. חמישייה עם ארבעה ישראלים החזירה את ראשל"צ לתמונה והמארחת רצה 2:12, אבל ג'ון דיברתולומיאו דאג לסדר לחיפה 56:59 אחרי 30 דקות.


טבילת אש. שמוליק ברנר על הקווים (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
טבילת אש. שמוליק ברנר על הקווים(צילום: יאיר שגיא)

 

אלישי כדיר מכוון (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
אלישי כדיר מכוון(צילום: יאיר שגיא)

 

ורגאס העלה את חיפה ל-56:63, אבל ראשל"צ חזרה לעניינים ונקודות של כדיר וחנוכי השוו ל-65:65. שלשה גדולה של וויל גרייבס העלתה את האורחת ל-68:72. ברנדוויין דייק מהעונשין, זלמנסון השווה מתחת לסל ודוסון העלה את הכתומים ליתרון. שתי הקבוצות איבדו כדורים ועוז בלייזר השווה את התוצאה במהלך גדול של סל ועבירה, 1:04 דק' לסיום 40 הדקות.

 

שתי הקבוצות לא הצליחו לייצר נקודות, ובדיוק כמו במשחק של חיפה מול מכבי תל אביב הכדור הלך לגרגורי ורגאס בשניות האחרונות לזריקה קשה משלוש. ורגאס החטיא והמשחק עבר להארכה.

 

זלמנסון ודוסון. ראשון לציון שמחה מוקדם מדי (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
זלמנסון ודוסון. ראשון לציון שמחה מוקדם מדי(צילום: יאיר שגיא)

עידן זלמנסון. ראשל"צ ירדה למאזן שלילי (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
עידן זלמנסון. ראשל"צ ירדה למאזן שלילי(צילום: יאיר שגיא)

 

העייפות הורגשה בשתי הקבוצות, שהמשיכו להציג כדורסל רע. יו"ר ראשל"צ יצחק פרי ספג עבירה טכנית בצדק אחרי שהתפרץ למגרש נגד השופט גילי כהן. גרגורי ורגאס שבר בצורת עם שתי נקודות מקו העונשין - 78:81 לחיפה, 5.8 שניות לסיום ההארכה. תומאס קלע אחת מהקו והחטיא את השנייה, הריבאונד כבר היה בידיים של כדיר אבל ברח לו. ורגאס חתם את הסיפור מהקו - בסיום 79:83 למכבי חיפה.

 

מכבי קריית גת - עירוני נהריה 98:90 (בהארכה)

הקבוצה של אריק אלפסי השיגה ניצחון שני ברציפות כשגברה באשקלון על נועלת הטבלה. אחרי ה-66:80 הגדול על גלבוע/גליל בגן נר במחזור שעבר, קריית גת נראתה בדרך לניצחון שני ברציפות (לראשונה העונה) - אבל נהריה מחקה פיגור ושלשה של יהונתן שולדברנד 10 שניות לסיום 40 הדקות הובילה ל-83:83 והארכה.

 

 

בהארכה השתלטה נהריה על המשחק, ועם 7:15 בחמש הדקות הנוספות היא הבטיחה את הניצחון. סקוטי הופסון להט עם 26 נקודות (10/14 מהשדה), שולדברנד הוסיף 18 (6/8 לשלוש), יינסי גייטס תרם 17 נקודות ו-8 ריבאונדים וסטו דאגלאס 13.

קריית גת יכולה להיות מאוכזבת מאוד אחרי שבעטה בדלי בפעם המי-יודע-כמה העונה. ג'וש סלבי, שלהט גם במשחק הקודם עם 23 נקודות, הפציץ הפעם 31 נקודות שלא הספיקו. קרטיס קלי הוסיף 18 וברנדון באומן 17.

 

לסטטיסטיקה המלאה

 

שולדברנד עם אלפסי. בלט במאני טיים (צילום: אלעד גרשגורן) (צילום: אלעד גרשגורן)
שולדברנד עם אלפסי. בלט במאני טיים(צילום: אלעד גרשגורן)

 

מהלך המשחק

שתי שלשות של ברנדון באומן הקנו לקריית גת יתרון 5:8 בפתיחה. שבע נקודות רצופות של סקוטי הופסון הפכו את התוצאה. אחרי שהאורחים כבר הובילו 10:16, ג'וש סלבי הוביל ריצת 0:12 של קריית גת שקבעה 16:22. בסיום הרבע הראשון - 18:24 למכבי קריית גת.

 

סלבי סחט מיינסי גייטס עבירה לשלוש זריקות כדי להגדיל את היתרון של הביתיים. אלכס רוזנברג העלה את ההפרש לדו-ספרתי. טיירון נאש ויינסי גייטס צמצמו ל-33:30. נהריה המשיכה להתקרב וסקוטי הופסון צימק ל-35:34, לפני שסלבי הרגיע מעט את העניינים עם שלשה בצד השני.

 

הקבוצה של אריק אלפסי פתחה בריצה חדשה בהנהגת סקוטי הופסון, והטבעה של ניק פאוסט העניקה לה את היתרון (38:40). הופסון העלה ל-38:42 אך סלבי קלע שוב מחוץ לקשת והעלה את מאזנו ל-18 נקודות אישיות עוד לפני הירידה לחדר ההלבשה. ערן אסנטי חתם את תוצאת המחצית - 41:44 לעירוני נהריה.

 

אלעד חסין. קריית גת שוב איבדה יתרון (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
אלעד חסין. קריית גת שוב איבדה יתרון(צילום: אבי רוקח)

 

אור סולומון השווה את התוצאה עם שלשה בפתיחת המחצית השנייה, סלבי ובאומן דאגו להמשיך את המומנטום ולהעלות את קריית גת ליתרון 46:49. שש נקודות רצופות של סטו דאגלאס השיבו את ההובלה לנהריה, אבל הנדנדה נמשכה. קריית גת עלתה ל-61:65 אחרי נקודות של קלי ושלשה של רוזנברג. בסיום הרבע השלישי 64:69 למארחים.

 

שלשה של שולדברנד בתוספת נקודות של קיצ'ן ופאוסט השוו ל-71:71 בתחילת הרבע הרביעי. שלשה של ג'וש סלבי הלוהט ונקודות של שולמן העלו את המארחת שוב ליתרון 5. נהריה לא ויתרה ושלשה של שולדברנד קבעה שוויון 78:78, 3:39 דק' לסיום המשחק.

 

ניב ברקוביץ' מעל אייל שולמן (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
ניב ברקוביץ' מעל אייל שולמן(צילום: גיל נחושתן)
 

 

באומן החזיר למארחת את היתרון, דאגלאס איבד כדור ושולמן קבע 78:82. גייטס צמצם בדקה האחרונה, סלבי איבד כדור אבל קיצ'ן החטיא הזדמנות להשוות. שולמן החטיא זריקת עונשין ויהונתן שולדברנד קלע שלשה אדירה 10 שניות לסיום - 83:83, עוברים להארכה.

 

עירוני נהריה השתלטה על המשחק בהארכה. גייטס ושולדברנד התחילו את המטווח וקיצ'ן כבר העלה ל-10 הפרש, 85:95 - 1:25 דק' לסיום חמש הדקות הנוספות. סלבי התעורר מאוחר מדי עם שלשה מצמקת שלא שינתה דבר - 90:98 לעירוני נהריה בסיום.


פורסם לראשונה 05/03/2017 18:55

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
שמחון וחנוכי
צילום: יאיר שגיא
מומלצים