שתף קטע נבחר

ברביעי: הדיון העיקרי בעתירת מנהלת הנשים

המנהלת דורשת להשוות את התקציבים המחולקים על ידי הטוטו-ווינר לענפי הספורט השונים באמצעות "הסכמי השיווק". איריס שטרק: "דורשים שוויון תקציבי שיעוגן בהסכם ארוך טווח, שיתקן עיוות שיצרה אפליה רבת שנים"

הדיון בתיק העיקרי בעתירת מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל נגד המועצה להסדר ההימורים בספורט ומשרדי הממשלה ייערך ביום רביעי בבג"צ. המנהלת דורשת להשוות את התקציבים המחולקים על ידי הטוטו-ווינר לענפי הספורט השונים באמצעות "הסכמי השיווק".

 

על פי העתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד אורי קידר ועו"ד אורי כהנא (ממשרד כבירי נבו קידר), מעביר הטוטו, באמצעות הסכמי השיווק, סכום של 100 מיליון שקל בשנה לליגות הבכירות בענפי הספורט הגבריים (בעיקר הכדורגל והכדורסל) ורק 0.5 מיליון שקל לליגות הנשים, תוך הפרה של חובת השוויון הקבועה בחוק.

 

"מאבק עקרוני". שטרק (צילום: ריאן פרויס) (צילום: ריאן פרויס)
"מאבק עקרוני". שטרק(צילום: ריאן פרויס)

 

כזכור, ביולי האחרון הוציא בג"צ צו על תנאי המורה למועצה להסדר ההימורים בספורט, להתאחדות לכדורגל ולמשרדי הממשלה להסביר את האפליה בחלוקת הכספים. בין היתר נדרשו המועצה ומשרדי הממשלה להסביר מדוע מממן משרד הספורט באמצעות הטוטו, מענקים לקבוצות הגברים בלבד, לרבות מענקים על השתתפות במפעלים האירופאים, מענקי מיקום ותמריץ ישראליות.

 

בהמשך, כשלושה חודשים לאחר מכן, הוציא בג"צ צו ביניים, המורה למדינה ולמועצה להסדר ההימורים בספורט להציע מתווה תקציבי להפעלת ליגת העל לנשים בכדורסל בעונה הנוכחית. בעקבות צו הביניים, הודיעה המדינה כי תגדיל את ההקצבות לקבוצות עצמן, כך שתקציב כל קבוצה יגדל פי 3 לסכום של 450,000 שקל. כמו כן, המנהלת תקבל סכום של 1,190,000 שקל באמצעות פרויקט "אתנה" לקידום ספורט הנשים.

 

כדורסל הנשים רוצה שוויון תקציבי (צילום: עודד קרני, מינהלת הנשים) (צילום: עודד קרני, מינהלת הנשים)
כדורסל הנשים רוצה שוויון תקציבי(צילום: עודד קרני, מינהלת הנשים)

 

לדברי רו"ח איריס שטרק יו"ר ליגת העל לנשים בכדורסל "העתירה לבג"צ הצליחה עד כה להביא לשינוי בהתחייבויות לגבי העונה הנוכחית, לקביעת תקציב למנהלת וכן להגדלת התמיכות

 לקבוצות. אם כי עדין לא הועבר לקבוצות התקציב המורחב לו התחייבה המדינה. מדובר בשלב ראשון במאבק, שהוא עקרוני ואנו דורשים שוויון תקציבי שיעוגן בהסכם ארוך טווח, שיתקן עיוות שיצרה אפליה רבת שנים".

 

עו"ד אורי כהנא: "ההסדר הזמני אינו מתקן את האפליה הזועקת לשמיים כלפי ספורט הנשים, ולכן קבע בג"צ את הדיון בתיק העיקרי כבר למחר. אנחנו תקווה שכבר בעונה הבאה יקבלו ליגות הנשים המקצועניות, ובפרט ליגת העל לנשים בכדורסל, תקציבים שווים שיחלוקו לפי קריטריונים ברורים ולא יחולקו תחת כותרות של "שיווק". זאת מבלי לעגן קריטריונים שווים ושקופים, על פיהם יועברו התקציבים".

 

בתוך כך, קבע אתמול בג"צ כי עתירה דומה, שהגישה ליגת העל לנשים בכדורגל באמצעות חבר הנהלת ההתאחדות שמעון מימון, תידון גם היא בפני הרכב בג"צ. עקב כך הודיעו אתמול קבוצות ליגת העל לנשים בכדורגל כי עו"ד אורי קידר ועו"ד אורי כהנא, המייצגים את ליגת העל בכדורסל, ייצגו גם אותן בעתירה שתידון מחר בפני אותו הרכב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
איריס שטרק
צילום: אורן אהרוני
מומלצים