שתף קטע נבחר

הפועל אילת זכתה בגביע ההגינות

על רקע התגברות האלימות והגזענות במגרשי הספורט בישראל ותוך ניסיון למגר את התופעה בארץ, זכתה קבוצת הכדורסל בפרס בזכות שיתוף פעולה נרחב עם הקהילה. מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת: "אפס סובלנות לאלימות בספורט"

קבוצת הכדורסל של הפועל אילת זכתה אתמול (ג') בגביע ההגינות בספורט ובפרס כספי של 100,000 שקלים. אילת זכתה במקום הראשון מתוך 12 קבוצות הליגה והפרס הוענק לה ע"י תוכנית פל"ס למניעת אלימות, הסתה וגזענות בספורט.

 

ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, שמפעיל את התוכנית הלאומית 'עיר ללא אלימות', ציין: "הגינות והוגנות חשובה לא פחות מאליפות. כפי שראיתי בתוכנית 'עיר ללא אלימות', יעד בעל חשיבות אסטרטגית לחוסנה של החברה בישראל, כך אני רואה את חשיבות ההגינות בספורט".

 

הענקת הפרס, אתמול (ג') (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
הענקת הפרס, אתמול (ג')(צילום: יאיר שגיא)

 

לצד ראש העיר, הפרס הוענק לקבוצה במעמד יו"ר הפורום להגינות בספורט אברהם חמו, יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי, יו"ר ועדת השיפוט והשופטת בדימוס עדנה בקשטיין, יו"ר מרכז עצמה רו"ח איתן ברק ואיש העסקים גיא גלבויז. הטקס התקיים על רקע התגברות האלימות והגזענות במגרשי הספורט בשנים האחרונות. 11 פרסים כספיים בשווי כולל של 200 אלף שקלים הוענקו ל-11 מתוך 35 הקבוצות המקצועניות של איגוד הכדורסל מליגת העל לגברים ונשים, והליגה הלאומית לגברים.

 

על אירועי האלימות האחרונים, אמר ראש העיר: "זו התנהגות בזויה שיש להוקיע בכל דרך, מבחינתי צריך שהגורמים הרלוונטיים יכריזו ויפעלו תחת ההנחיה של אפס סובלנות לתופעות אלימות בספורט".

 

הפרס הוענק ע"י תוכנית פל"ס - למניעת אלימות, הסתה וגזענות (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
הפרס הוענק ע"י תוכנית פל"ס - למניעת אלימות, הסתה וגזענות(צילום: יאיר שגיא)

 

הפועל אילת מקיימת עשרות פעילויות קהילתיות, שבמרכזה אימצה הקבוצה את יחידת "נתנאל" של חיילים בעלי מוגבלויות מחיל הים. שיתוף הפעולה מתבטא בקשר בין השחקנים לחיילים, אירוח שלהם במשחקי הקבוצה וביקור השחקנים בבסיס הצבאי. את הגביע יקבלו יו"ר הקבוצה, מוטי אמסלם והמאמן עודד קטש.

 

תוכנית פל"ס למניעת אלימות, הסתה וגזענות בספורט מתנהלת בכל הליגות המקצועיות בכדורסל. התוכנית פועלת לקידום ההגינות ומניעת אלימות בקרב קהלי היעד בחמישה תחומים מרכזיים: השחקנים, קהל האוהדים, הקהילה, קבוצות בני נוער והוריהם. בהתאם לתחומים אלה, החליטה כאמור ועדת השיפוט על הענקת גביע ההגינות להפועל אילת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
הפועל אילת פרס ההגינות
צילום: יאיר שגיא
מומלצים