שתף קטע נבחר

כמו אלופה: מכבי ראשל"צ בפיינל-פור. צפו

ניצחון חוץ 77:82 באולם בגין העניק לחבורה של שמוליק ברנר 2:3 בסדרת רבע גמר הפלייאוף ומפגש מול הפועל ירושלים או עירוני נהריה ביום שני הבא בהיכל מנורה מבטחים. תומאס הצטיין (17 נק'), לפני שהורחק יחד עם באקנר

שחקני מכבי ראשל"צ חוגגים עם האוהדים (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
שחקני מכבי ראשל"צ חוגגים עם האוהדים(צילום: יאיר שגיא)

 

כדיר, ברנדווין ובן שימול בטירוף (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
כדיר, ברנדווין ובן שימול בטירוף(צילום: יאיר שגיא)

 

מכבי ראשל"צ, האלופה המכהנת למי ששכח, היא העולה השלישית לפיינל-פור. ניצחון חוץ 77:82 באולם בגין על הפועל אילת העניק לחבורה של שמוליק ברנר 2:3 בסדרת רבע גמר הפלייאוף וכרטיס לאירוע השיא של הכדורסל הישראלי.

 

בדיוק כמו בעונה שעברה, גם הפעם ראשל"צ עשתה זאת ללא יתרון ביתיות, במשחק חמישי ומכריע ומול קבוצה שסיימה מעליה בסיום העונה הסדירה. הכתומים, מהמקום השביעי בטבלה, הדיחו את אילת השנייה ויפגשו את המנצחת בין הפועל ירושלים לעירוני נהריה בפיינל-פור בהיכל מנורה מבטחים ביום שני הבא.

 

 

כדיר משגיח על הנרי (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
כדיר משגיח על הנרי(צילום: יאיר שגיא)

 

המנצח הגדול עד כה הוא יצחק פרי. יו"ר מכבי ראשל"צ פיטר גם השנה מאמן באמצע העונה (אריק שיבק), נתן את המושכות לשמוליק ברנר, שינוי, כך מסתבר, שעשה את העבודה.

 

הדאגה היחידה של ראשל"צ: צ'ארלס תומאס, שהורחק יחד עם רג'ינלד באקנר ברבע השלישי, יעמוד לוועדת משמעת ועשוי להיות מורחק מהמשחק הבא. 

 

תומאס משתחרר לזריקה (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
תומאס משתחרר לזריקה(צילום: יאיר שגיא)

שמוליק ברנר ממוקד מטרה (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
שמוליק ברנר ממוקד מטרה(צילום: יאיר שגיא)

 

מהלך המשחק

לסטטיסטיקה המלאה של המשחק

 

רבע ראשון צמוד ושקול. חמש נקודות רצופות של צ'ארלס תומאס העלו את הכתומים ליתרון בפתיחה, אבל שלשה של חנן קולמן וסל של לנדון מילבורן השווה ל-9:9. אלישי כדיר קלע ליי-אפ קל בצבע, קולמן קבר שלשה נוספת, אבל תומאס סחט עבירה שנייה מוויל דניאלס והחזיר את היתרון לראשל"צ (12:15). רג'ינלד באקנר עלה מצוין מהספסל (8 נקודות), אבל עוז ברנדוויין ועידן זלמנסון קלעו את הזריקות הראשונות שלהם וקבעו 21:23 לראשל"צ (10). 

 

אילת רצה 0:7 בפתיחת הרבע השני, ראשל"צ החזירה עם 0:9 משלה. תומאס המשיך לככב, בעיקר מתחת לסלים, אבל אף קבוצה, בדיוק כמו בעשר הדקות הראשונות, לא הצליחה לברוח ליריבתה. את האמת, אף אחת גם לא הציגה כדורסל גדול, אלא בעיקר מפוזר ואגרסיבי. בסיום המחצית: 36:39 לאורחת.

 

אוהדי אילת בטירוף (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
אוהדי אילת בטירוף(צילום: יאיר שגיא)

גם הכתומים של מכבי ראשל"צ (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
גם הכתומים של מכבי ראשל"צ(צילום: יאיר שגיא)

 

כדיר ובעיקר תומאס המשיכו להוליך את ראשל"צ קדימה, אבל האירועי שיזכרו שתי הקבוצות מהרבע השלישי הוא דווקא לא קשור לכדורסל. עימות בין תומאס לרג'ינלד באקנר הוביל להרחקתם של השניים מהפרקט, בהחלטה די מפוקפקת. דווקא הכתומים נהנו מכך וירדן לעשר הדקות האחרונות בפלוס שבע, 52:59.

 

באקנר ותומאס לא עושים חשבון אחד לשני (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
באקנר ותומאס לא עושים חשבון אחד לשני(צילום: יאיר שגיא)

העימות על הפרקט (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
העימות על הפרקט(צילום: יאיר שגיא)

 

סל גדול של בן שימול העלה את ראשל"צ לפלוס חמש, נסים ומילבורן החטיאו ולונג קבע 74:80. מילבורן חתך את הפער בשלשה, 14 שניות לסיום. הנרי הקריב את העבירה החמישית שלו על ריצ'ארד, שקלע בקור רוח פעמיים מהקו וסגר עניין. בסיום: 77:82 דרמטי לראשל"צ.


פורסם לראשונה 07/06/2017 19:25

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
אלישי כדיר
צילום: יאיר שגיא
מומלצים