שתף קטע נבחר

בן שימול: "אנחנו יודעים את העבודה"

רכז מכבי ראשל"צ עדיין בעננים מהעפלת הכתומים לפיינל פור אחרי ה-77:82 הגדול על הפועל אילת. במועדון עשויים לפתוח במשא ומתן עם המאמן שמוליק ברנר על הארכת חוזהו מיד בסיום האירוע בהיכל מנורה מבטחים. תומאס לא ספג הרחקה מהמשחק הבא, באקנר כן

מכבי ראשל"צ היא לא קבוצה לפיינל פור, את זה יגידו לכם גם בבית מכבי. סגל הזרים רחוק מלהרשים, רוב הישראלים בכלל לא היו בכושר, אבל בשורה התחתונה - הניסיון והמסורת עשו את שלהם. האלופה ניצחה אמש (רביעי) 77:82 במשחק החמישי והמכריע את הפועל אילת והעפילה לארבע האחרונות.

 

אדריכל הניצחון היה ללא ספק עודד ברנדווין האלמוני, שלא בטוח שיותר מדי אנשים הכירו לפני שבוע. הרכז בן ה-28, שפתח את העונה בהפועל ת"א ונחתך פעמיים מהקבוצה, חתם בראשל"צ רגע לפני תום מועד ההעברות ונתן לה את החיזוק שהייתה צריכה בדיוק במאני טיים של העונה.

 

שחקני ראשל"צ מודים לאוהדים. העפלה שלישית ברציפות לפיינל פור (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
שחקני ראשל"צ מודים לאוהדים. העפלה שלישית ברציפות לפיינל פור(צילום: יאיר שגיא)

 

זה החל עם 13 נקודות ב-15 דקות במשחק הרביעי בבית מכבי, והמשיך עם 12 נקודות ו-4 אסיסטים ב-18 דקות אמש. ברנדווין, שנבחר למצטיין המשחק המכריע, מחליף בצורה יוצאת מהכלל את אבי בן שימול, שמשחק על אדי הדלק האחרונים שלו עם שלל פציעות.

 

"עודד מדהים", אמר בן שימול על מחליפו. "הוא החזיק את הקבוצה והרים אותנו, שאפו גדול. הוא עשה בדיוק את אותו הדבר כמו במשחק הרביעי". על מצבו הרפואי הוסיף בן שימול: "המצב שלי לא מזהיר כרגע, אבל הגענו לשלב בעונה שאין מקום לדברים האלה. אני מתמודד עם הכאב, זה עולה לי אחרי המשחק, אבל אין ברירה".

 

בקבוצה שמחו לדעת שצ'ארלס תומאס, שסיים עם 17 נקודות שהורחק אחרי עימות פיזי עם רג'ינלד באקנר, לא יורחק מהפיינל פור, כך החליט התובע של האיגוד. תומאס ייאלץ לשלם קנס של 12 אלף שקלים. באקנר לעומת זאת לו היה עונש הרחקה על תנאי, כן הורחק מהמשחק הבא של העונה (במידה ויישאר בארץ או ישוב אליה בעתיד).

 

ברנר. עשוי לזכות בחוזה לעונה הבאה (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
ברנר. עשוי לזכות בחוזה לעונה הבאה(צילום: יאיר שגיא)

 

למרות ההעפלה לפיינל פור, בהנהלת המועדון עדיין לא דיברו עם המאמן שמוליק ברנר על המשך העסקתו גם בעונה הבאה. גורמים בהנהלה אף גיששו עד לפני כמה ימים עם מאמנים אחרים, אך כעת נראה שבעקבות ההצלחה הגדולה של ברנר, שלקח קבוצה שהייתה קרובה מאוד להישאר מחוץ לפלייאוף והביא אותה עד לארבע האחרונות, היו"ר יצחק פרי יישב איתו לאחר האירוע בהיכל מנורה מבטחים וידון איתו בנושא.

 

עבור הכתומים תהיה זו הופעה שלישית ברציפות בחצי גמר הפלייאוף - הישג מרשים למועדון שבעונת 2013/14 היה קרוב מאוד לירידה לליגה הלאומית. למעשה, בכל שלוש הפעמים הצליחה הקבוצה להעפיל לארבע האחרונות אחרי שניצחה סדרה בחמישה משחקים (חולון ב-2015, חיפה ב-2016 וכעת אילת). "אני שמח שעשינו לנו הרגל, לבוא ולנצח משחק חמישי בפלייאוף", הוסיף בן שימול, "אם נגיד את האמת, היינו צריכים לעשות את זה לפני. היה משחק לא פשוט, חזק, ואני שמח שניצחנו".

 

תומאס מתעמת עם באקנר. בראשל"צ מקווים שלא יספוג הרחקה (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
תומאס מתעמת עם באקנר. בראשל"צ מקווים שלא יספוג הרחקה(צילום: יאיר שגיא)

 

על העובדה שמעטים מאוד הימרו העונה על ראשל"צ כמועמדת להגיע לפיינל פור, בעיקר נוכח התקופה הרעה שעברה על הקבוצה עד לפיטוריו של אריק שיבק, אמר בן שימול: "כשאתה מגיע עם שחקנים מנוסים כמו חנוכי, כדיר ודוסון - אתה מכוון לפיינל פור. לקח לנו זמן להתחבר, אבל אנחנו יודעים את העבודה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
מכבי ראשל"צ
צילום: יאיר שגיא
מומלצים