שתף קטע נבחר

כדורסל נשים: ליגת העל תתרחב ל-10 קבוצות

אליצור נווה דוד רמלה, בני יהודה והפועל רוני פ"ת עלו לליגה הבכירה אחרי ששתי קבוצות נפרדו ממנה. איריס שטרק: "אני בטוחה שתשתית השחקניות הצעירות תורחב וכמות הכדורסלניות תגדל"

ליגת העל בכדורסל לנשים תתרחב ותמנה עשר קבוצות בעונת המשחקים הקרובה (2017/18). לליגה מצטרפות שלוש קבוצות חדשות. הראשונה היא אליצור נווה דוד רמלה, שבעונה האחרונה זכתה בבכורה בליגה הלאומית ובכרטיס העלייה לליגת העל. כזכור, רמלה זכתה בשלושה תארים ב-2011: ביורוקאפ, באליפות המדינה ובגביע המדינה.

 

הקבוצה השנייה החוזרת לליגת העל היא בני יהודה, שנעדרה מהליגה הבכירה בתשע השנים האחרונות. ב-1990 זכתה בני יהודה בגביע המדינה כשהמאמן היה עדני דגן וכוכבות הקבוצה היו לימור מזרחי ואלומה גורן. ב-1999 הגיעה בני יהודה לגמר הפלייאוף תחת שרביטו של אלי רבי, שיאמן העונה את אליצור נווה דוד רמלה. הקבוצה השלישית המצטרפת לליגת העל היא הפועל רוני פתח תקווה ששיחקה בעונה האחרונה בליגה הלאומית.

 

"העניינן והתחרותיות יתגברו". איריס שטרק (צילום: ריאן פרויס) (צילום: ריאן פרויס)
"העניינן והתחרותיות יתגברו". איריס שטרק(צילום: ריאן פרויס)

 

בעונה האחרונה (2016/17) שיחקו בליגת העל תשע קבוצות, ולפני שנתיים שיחקו בה שמונה קבוצות. בתום העונה ירדה הפועל פתח תקווה לליגה הלאומית  ומעגן מיכאל/ זכרון

יעקב הודיעה על פרישתה מהליגה הבכירה בגלל מחסור תקציבי, שהיקשה עליה בהעמדת קבוצה מתאימה לליגת העל בעונה הקרובה.

 

בעונה הקרובה חוזרת ליגת העל לנשים למתכונת העבר עם השתתפות של עשר קבוצות. זאת, בכפוף לאישורי תקציבי הקבוצות והבטוחות הכלכליות על ידי הבקרה התקציבית של איגוד הכדורסל.

 

יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים, רו"ח איריס שטרק: "אנו מקדמים בברכה את שלוש הקבוצות מרמלה, תל אביב ופתח תקווה המצטרפות לליגה הבכירה לנשים בכדורסל. אני בטוחה שהצטרפותן תרחיב את תשתית השחקניות הצעירות במועדונים שלהן. השחקניות הבוגרות מהוות מודל לחיקוי והערצה בקרב נערות צעירות, והן מהוות גורם משיכה משמעותי להגדלת כמות הצעירות שיעסקו בכדורסל הנשים בעתיד. אני מקווה שהקבוצות שהעפילו לליגה, כמו גם הקבוצות האחרות, יעמידו הרכבים חזקים ויגבירו את העניין והתחרותיות בליגת העל שהיתה בעונה שעברה מרתקת מאד".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ריאן פרויס
איריס שטרק
צילום: ריאן פרויס
מומלצים