שתף קטע נבחר

אדלשטיין: "מבחן הדרך חשוב ממבחן מהתוצאה"

קצת יותר מחודש לפני תחילת אליפות אירופה, מאמן נבחרת ישראל דיבר במסיבת עיתונאים בהיכל קבוצת שלמה: "דן שמיר היה הראשון שפניתי אליו. עונה לא טובה לכדורסלן הישראלי? לא רלוונטי. נעשה חילופי משמרות תוך כדי תנועה". עומרי כספי: "קשה להירדם בלילה". יותם הלפרין: "שמח לחזור". כעס גדול על ג'ייק כהן

אימון הפתיחה של נבחרת ישראל לקראת היורובאסקט התקיים הערב (ג'). עוד לפני כן ערכו המאמן ארז אלדשטיין והשחקנים עומרי כספי ויותם הלפרין מסיבת עיתונאים מיוחדת בהיכל קבוצת שלמה.

 


 

 

כזכור, 16 שחקנים זומנו למחנה האימונים של נבחרת ישראל לקראת אליפות אירופה שתיפתח ב-31 באוגוסט בתל אביב. מלבד רביב לימונד הפצוע, גם כרם משעור הודיע על פציעה, ואיתי שגב הושעה. רפי מנקו, תומר גינת ואיגור קולשוב נופו מהסגל. לעומתם, עידן זלמנסון שודרג לנבחרת הבוגרת עם זימון בכורה לאימונים. 

 

עוד מעט זה קורה. כספי, אדלשטיין והלפרין (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
עוד מעט זה קורה. כספי, אדלשטיין והלפרין(צילום: ראובן שוורץ)

 

עומרי כספי אמר: "זה צעד גדול מאוד לארח את אליפות אירופה. אנחנו מחכים לזה בקוצר רוח. קשה להירדם בלילה. כולנו מתאחדים כדי שהנבחרת תצליח. צריך להאמין בדרך שלך ושום דבר שקרה בעונה הסדירה לא קשור לנבחרת. המטרה בנבחרת היא להילחם".

 

יותם הלפרין: "אחרי שנתיים שבהן לא הצלחתי להיות בנבחרת אני שמח לחזור. אני יודע לקראת מה אנחנו הולכים, עברתי כבר שבע אליפויות אירופה. עצם זה שזה בארץ נותן ריגוש ענק גם לשחקנים, גם לאוהדים וגם לתקשורת. יש לנו הזדמנות לתת אליפות גדולה. אני מאוד מתחבר לצוות האימון שיש השנה. זה הטופ של הכדורסל. אנחנו רוצים להראות אחדות. לא מעניין אותנו מה קורה מעבר לקטע המקצועי. ארז יקבל את הההחלטות לגבי איתי שגב".

 

הספירה לאחור התחילה (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
הספירה לאחור התחילה(צילום: ראובן שוורץ)

 

ארז אדלשטיין: "התרגשות גדולה שהאליפות בתל אביב, אנחנו מחכים ליום הזה. הנבחרת היא החלון של הכדורסל הישראלי ויש לנו הזדמנות להוכיח שהכדורסל זה הענף מספר 1. בכל יום שיעבור ההתרגשות תגבר. שמעתי שזו הייתה עונה לא טובה לכדורסלן הישראלי, וזה לא משנה אם אני מסכים או לא מסכים כי זה לא רלוונטי. מי שהיה טוב במהלך העונה מקבל נקודות זכות, אבל גם עבור מי שלא זה בסדר.

 

אנחנו מזמינים את המיטב של השחקנים הישראלים. מי שמזומן מזומן משיקולים של יכולת ולא של גיל. באליפות הקודמת יניב גרין הצטיין למרות שכל כותבי הטורים טענו שלא מגיע לו להיות מזומן. איתי שגב שוחרר בלב כבד כי השיקולים הם רק מקצועיים. אני רוצה שהתקשורת תתאחד סביבנו. ווייב טוב יעשה טוב לכולם. הכנו תכנית מפורטת. אנחנו נקיים הרבה משחקי אימון. יש לנו הרבה שחקנים שזקוקים למשחקי אימון וזקוקים לדקות האלה".  

 

"שמח לחזור". יותם הלפרין (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
"שמח לחזור". יותם הלפרין(צילום: ראובן שוורץ)

 

אדלשטיין הוסיף עוד: "אנחנו נעשה חילופי משמרות בנבחרת תוך כדי תנועה. אני שמח לאחד כוחות עם דן שמיר. כל מילה שאגיד כדי לתאר אותו תהיה מיותרת, אליו פניתי ראשון כדי שיהיה עוזר מאמן שלי עוד כשהוא היה בצסק"א. האימונים אינטנסיביים. זו תהיה במה נהדרת לשחקנים. צריך לכבד את אליהו, הלפרין, לימונד, יוגב, שחקנים שמגיל 16 נמצאים בנבחרות ישראל קיץ אחרי קיץ. כבר חודשיים שאנחנו לומדים את היריבות".

 

בשלושת השבועות האחרונים ערכנו אימוני רשות, ומי שהגיע לאימונים האלה הם יותם הלפרין, יוגב אוחיון, אלישי כדיר, עמית שמחון, שון דוסון ובר טימור. באליפות אירופה האחרונה מה שהיה טוב זו הצורה בה הנבחרת שיחקה. כל אחד רצה לשחק. לא אהבתי מה שקרה לנו נגד איטליה, נפגשנו איתם כי מעדנו נגד צרפת וחבל. מבחן הדרך יותר חשוב ממבחן התוצאה. אנחנו רוצים להמשיך בדרך של ה'ביחד'".

 

"קשה לישון בלילה". עומרי כספי (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
"קשה לישון בלילה". עומרי כספי(צילום: ראובן שוורץ)

 

איתי שגב הוא שחקן הנבחרת האולימפית. מי שחושב אחרת מתבלבל. לגבי כרם משעור, הוא פנה אליי בחמישי בבוקר בגלל בעיות רפואיות והצוות הרפואי מטפל בזה. מה שקרה במכבי תל אביב לא קשור עכשיו. טודו בום, הכל בסדר. הביתיות היא יתרון שלא מבטיח לך שום דבר. יש מדינות שאירחו בתים באליפויות קודמות וזה לא ממש עזר להן".

 

גל מקל, שעורך בדיקות רפואיות בגראן קנאריה, לא הגיע לאימון - כמו גם ג'ייק כהן ממכבי תל אביב שעדיין לא חזר מהחופשה שלו וכאמור שגב המושעה. השחקנים נכנסו לשיחה קבוצתית ראשונה בחדר ההלבשה, יחד עם אדלשטיין. בנבחרת קיים כעס גדול על היעדרותם של משעור וכהן.

 

כספי. "מחכים לזה בקוצר רוח" (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
כספי. "מחכים לזה בקוצר רוח"(צילום: ראובן שוורץ)

אוחיון, דוסון וזלמנסון. אווירה טובה בהיכל קבוצת שלמה (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
אוחיון, דוסון וזלמנסון. אווירה טובה בהיכל קבוצת שלמה(צילום: ראובן שוורץ)

הנבחרת שובצה בבית 2 עם ליטא, איטליה, גרמניה, גיאורגיה ואוקראינה. צפויים לה עשרה משחקי אימון, שניים נגד רומניה בסוף יולי, נגד רוסיה ופינלנד בתחילת אוגוסט בסנט פטרסבורג, נגד בריטניה ב-13.8 בהיכל קבוצת שלמה, נגד סלובניה וטורקיה ב-18 וב-20 באוגוסט בהיכל מנורה מבטחים וטורניר מרובע בוורשה כשבוע לפני היורובאסקט בהשתתפות בריטניה, הונגריה ופולין.

 

האיגוד הודיע: הוזלה במחירים

מחירי הכרטיסים למשחקי אליפות אירופה ירדו בהתאם להבטחתה של שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב. איגוד הכדורסל החליט לרכוש מזכיין המכירות 7,500 כרטיסים למשחקים בארץ, והם יימכרו ב-35 שקלים לאחד, זאת בהגבלה של עד שלושה כרטיסים לרוכש.

 

אוחיון ודוסון בשיחה צפופה. אימון הפתיחה לקמפיין היורובאסקט (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
אוחיון ודוסון בשיחה צפופה. אימון הפתיחה לקמפיין היורובאסקט(צילום: ראובן שוורץ)

האוול. תוספת כוח לאדלשטיין (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
האוול. תוספת כוח לאדלשטיין(צילום: ראובן שוורץ)


פורסם לראשונה 18/07/2017 17:48

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
ארז אדלשטיין
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים