שתף קטע נבחר

עתודה: בלאט מלך הסלים והאסיסטים של אליפות אירופה

אחרי השלב הראשון, קפטן הנבחרת קולע בממוצע 21.7 נקודות ומוסר 9.3 אסיסטים. ברביעי (16:45) תפגוש ישראל את איטליה למשחק גורלי בו המנצחת תישאר בדרג א', והמפסידה תסתבך. קטש: "המלחמה תהיה בריבאונד"

קשה להגיד שהכדורסל הישראלי נמצא בתרדמת בפגרה הנוכחית. מכבי תל אביב שחררה בסיטונות את הישראלים המובילים שלה, יוגב אוחיון חזר להפועל ירושלים, שון דוסון הפתיע את כולם כשחתם הבוקר (שלישי) בבני הרצליה, אילת ועודד קטש נפרדו, וגם סוגיית איתי שגב וההשעיה מנבחרת ישראל היו על סדר היום. לצד כל אלה חייבים לציין גם את נבחרת העתודה שנמצאת גבוה בכותרות.

 


 

הנבחרת של קטש עושה עד כה עבודה מצוינת באליפות אירופה בכרתים. היא סיימה ראשונה את הבית המוקדם שכלל את ליטא, לטביה ואוקראינה, ותתמודד מחר (16:45) מול איטליה שסיימה רביעית בבית המקביל.

 

על פניו השם איטליה נשמע מפחיד, בטח אם לוקחים בחשבון שהנבחרת עד גיל 19 הגיעה עד לגמר אליפות העולם לפני מספר שבועות. העניין הוא שאף שחקן מאותו סגל לא הגיע לטורניר ביוון, והאיטלקים הפסידו בכל משחקיהם עד כה. לזה צריך להוסיף גם את הניצחון של ישראל על איטליה בטורניר ההכנה שנערך בארץ המגף טרם האליפות.

 

מבחינת מספרים אין ספק שזוהי האליפות של תמיר בלאט. קפטן הנבחרת נמצא בצמרת כמעט בכל המדדים ההתקפיים. הוא מלך הסלים של הטורניר עד כה עם 21.7 נקודות, ראשון באסיסטים (9.3), ושביעי באחוזים לשלוש (53.6). גם יובל זוסמן נראה נהדר ומדורג רביעי במלכות הסלים עם 20.7 נקודות, רביעי באחוזים ל-2 נקודות - 68.2, ושישי בממוצע החטיפות (2).

 

בלאט. כובש את אירופה (צילום: אתר פיב"א) (צילום: אתר פיב
בלאט. כובש את אירופה(צילום: אתר פיב"א)

 

מבחינה קבוצתית ישראל מוליכה את הטורניר עם 91.7 נקודות בממוצע למשחק, ראשונה גם באסיסטים (20.7), ושנייה בלבד באיבודים (13.7 למשחק). העתודה אף מוליכה את אליפות אירופה באספקט של אחוזים מהשדה (49.5).

 

למרות היתרון הברור של הישראלי, קטש מנסה להנמיך ציפיות: "אנחנו מכירים אותם. הם משחקים מאוד אגרסיבי ופיזי, יש להם גודל משמעותי והמלחמה תהיה לשלוט בריבאונד ולהיות חכמים התקפית. חד משמעית הם שווים יותר מהתוצאות שהשיגו".

 

קטש. מנמיך ציפיות (צילום: פיב"א) (צילום: פיב
קטש. מנמיך ציפיות(צילום: פיב"א)

 

החשש של קטש נובע בין היתר מהעובדה שהפסד מחר, למרות התוצאות היפות בשלב הראשון, יוריד את ישראל למשחקי ההישרדות נגד צניחה לדרג ב' (שלוש נבחרות נושרות). המאמן הסביר איך הוא מוריד את שחקניו לקרקע: "מראש ידענו שלא משנה איזו הצלבה נקבל - זה יהיה קשה. זכינו בהזדמנות לעשות משהו יוצא דופן, אבל לכולם ברור שעוד לא עשינו כלום".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים